تروریزم اسلامی وشکاف در هیئت حاکمه آمریکا

دهها سال طبقه حاکمه وحکومت آمریکا از اسلام واسلامی سیاسی وتروریزم اسلامی استفاده کرد. حکومتهای اسلامی خودش را در خاورمیانه مستقر ساخت واز آنان حمایت کرد. حکومت اسلامی عربستان بدون چون وچرا از چتر حمایتی حکومت آمریکا برخوردار بوده. 

اما امروز بخشی از این اسلام سیاسی وتروریزم اسلامی برای سهم خواهی بیشتر بر علیه غرب ومنافع حکومتیان امریکا بر پا خواسته اند ومنافع امپریالیستی آنان را در منطقه به مخاطره انداخته اند.
تاریخا کشور سعودی ودیگر دولتهای اسلامزده در غرب وجامعه آمریکا میلیاردها دلار خرج مدارس ومراکز اسلامی کرده اند. کودکان از کشورهای اسلام زده را مغز شویی اسلامی نموده اند. وحتی قوانین ضد زن وکودک آزاری اسلامی را در غرب بر علیه جمعیت اسلام زده غرب جاری کرده اند.
اگر چه این مراکز ومساجد بایستی در جهت منافع کشور میزبان وکشورهای اسلام زده طرفدار کشورهای متروپل عمل میکرده، اما بدلیل شکاف در جنبش اسلام سیاسی وتروریم اسلامی در خاورمیانه ، تبلور این شکاف در مراکز ومساجد اسلامی هم انعکاس پیدا کرده. بخشی از مفتی ها واسلامیون عملا با منافع دول غربی-آمریکا وهمپیمانان اسلامیشان در خاورمیانه تضاد پیدا کرده.
تروریزم اسلامی جدا شده از بطن اصلی حکومتهای اسلامی تابع غرب در کشورهای غربی دست به ترور مردم این کشورها زده اند. از نظر دول غربی وآمریکا این خط قرمز است.
خط قرمز تروریزم اسلامی واسلام سیاسی در خاورمیانه وشمال آفریقا همراه با ترور در کشور های غربی وآمریکا را، حکومتهای غربی وآمریکا نمیتوانند تحمل کنند وباید این تروریزم اسلامی را که در حال گسترش است را جواب بدهند.
شکاف در هیئت حاکمه آمریکا بر سر مبارزه با تروریزم اسلامی
حکومت آمریکا عملا بنیانگذار اسلام سیاسی وتروریزم اسلامی در دهه های اخیر بود. بخشی از هیئت حاکمه آمریکا به رهبری دانالد ترامپ که از نفوذ بسیار زیادی هم درجامعه آمریکا بر خوردار است میخواهد کلا به هر چیزی که رنگ اسلام دارد باج ندهد وعملا مسلمان ستیزی کند.
پارادوکس در حکومت آمریکا بر سر حمایت از اسلام
اگر چه اختلافات مابین جناحهای مختلف حکومت آمریکا ربط چندانی به تروریسم اخیر در کالیفرنیا وپاریس ندارد.این اخنلافات از خیلی قبل تر شروع شده بود وعمدتا ریشه در بحران ساختاری سرمایه داری جهانی دارد و در سالهای اخیر کل این نظام را غافل گیر کرده وعلنا جناحهای مختلف را بجان هم انداخته.
اما ترورهای اخیر اسلامیون وبه خصوص در خاک آمریکا این نزاع هیئت حاکمه آمریکا را به مرحله بحرانی تری رسانده.
دانالد ترامپ بعنوان نماینده راست ترین جناح جمهوری خواهان ، در صدد اسلام ومسلمان ستیزی علنی در جامعه آمریکا شده ودر حال حاضر بخش وسیعی از نژاد پرستان در جامعه آمریکا را مورد خطاب قرار میدهد. اینان قصد دارند که بحران وسیع اقتصادی واجتماعی در جامعه آمریکا را به اسلام وتروریزم اخیر اسلامیون متصل کنند.
این در حالی است که حکومت آمریکا دهها سال است که از تمام حکومتها وجنبشها وتروربستهای اسلامی حمایت کرده واکثر آنان را بنیانگذاری نموده است. چطور میتوان صحبت ازمبارزه با اسلام وتروریسم اسلامی وحتی مسلمانان کرد ، وقتی سرمایه داری غرب وبخصوص آمریکا تاروپود اقتصاد وسیاستش طرفداری از اسلام سیاسی وتروریزم اسلامی بوده.
مبارزه با اسلامیون وتروریزم اسلامی توسط هیئت حاکمه آمریکا را نبایست جدی گرفت، آنچه را باید جدی گرفت بحران اقتصادی-اجتماعی در جامعه غرب وآمریکا است که اینبار خودرا بصورت مبارزه با مسلمان ستیزی جلوه گر نموده.
موضع گیری جناحهای مختلف در هیئت حاکمه آمریکا بر سر مبارزه با تروریزم اسلامی تشتت وشکاف بیش از پیش در بالایی ها ایجاد نموده که عملا بحران اقتصادی-اجتماعی جامعه را لاینحل تر میکند.

نمیتوان با تروریزم اسلامی مبارزه کرد اما در عین حال طرفدار بی چون وچرای حکومت اسلامی وتروریست پرور عربستان بود. نمیتوان با تروریزم اسلامی مبارزه کرد اما در آن واحد طرفدار اکثر جنبشها ودولتهای اسلامی وتروریزم منطقه خاورمیانه وجهان بود.
مبارزه با تروریزم اسلامی همه جناحهای هیئت حاکمه در آمریکا فقط یک شعار توخالی برای سرپوش گذاشتن بحران اقتصادی-اجتماعی جامعه آمریکا است. میخواهند از این طریق جامعه را بیشتر پلیسی کنند تا اعتراضات بر حق مردم را بر علیه وضع فلاکت بار خود را دهنه بزنند.
مبارزه با تروریسم اسلامی نظام سرمایه داری وجناحهای مختلف در هیئت حاکمه آمریکا را نبایست جدی گرفت. فقط یک حرکت بر علیه کل جامعه معترض آمریکا است که مورد یورش این نظام است. حتی اگر خواهان مبلارزه با جناحی از اسلام سیاسی باشند، عملا بنفع جناح دیگر مثل حکومت عربستان ودیگر تروریزمهای دولتی منطقه که با حکومت امریکا مراوده دارند تمام میشود.
حکومت آمریکا ومیدیای آمریکا حتی به خودشان اجازه نمیدهند از واژه ” تروریزم اسلامی” استفاده شود. دارند به جامعه آمریکا ومردم دنیا میگویند که اسلام اصلا ربطی به تروریسم ندارد. این تروریستها اصلا اسلامی نیستند.مخالف اسلام هستند. اسلام دین صلح وصفا وانسانیت است. فقط با این همین موضع گیری اسلام پروری ،چه کسی میتواند مبارزه با تروریزم اسلامی حکومت آمریکا را جدی بگیرد؟
مبارزه با اسلام سیاسی، فرهنگ کثیف اسلامی وتروریزم اسلامی فقط بدست نیروها ودولتهایی انجام پذیر است که منافعی در بنیانگذاری اسلام سیاسی، تروریزم اسلامی واعمال ضد انسانی وتروریزم اسلامیشان ندارند.
نابودی اسلام سیاسی وتروریزم اسلامی فقط در گرو حکومتهای سکولار وشورایی است، بدست طبقه کارگر وکمونیستهای کارگری است.