مردم شهر گوتنبرگ کاسه و کوزه راسیستها را بهم ریختند! … گفتگو با رادیو پژواک در مورد قوانین جدید پناهندگى

مردم شهر گوتنبرگ کاسه و کوزه راسیستها را بهم ریختند!

حزب راسیستى Sverige Demokraterna از جریانات پر سر و صداى دست راستى سوئد بحساب میاید. بیش از دو هزار نفر از مردم شهر گوتنبرگ در یک تجمع پرشور در مرکز شهر کاسه و کوزه این جریان را بهم ریختند: خیابانهاى ما جاى راسیستها نیست ـ Inga rasister på våra gator!

از قبل  اعلام شده بود که روز شنبه ٢٢ نوامبر محل پر جمعیت Brunnsparken شاهد تظاهرات دستجات راسیستى خواهد بود. با فراخوان  دو شبکه "پناهندگی ۲۰۰۸ " و "گوتنبرگ علیه خشونت راسیسم و نازیسسم" تعداد زیادى از فعالین ضد راسیستى با باندرول و پلاکارد زودتر از ساعت موعود در محل براى تدارک یک تظاهرات ضد راسیستى گرد آمدند. فراخوان و فعالیت این گروه بسرعت ثمر بخشید، صدها نفر براى مقابله با راسیستها پیوستند.

با مشاهده جمعیت و شور و شوق آنها، واحدهاى متعدد مجهز پلیس براى متفرق کردن جمعیت به محل اعزام شدند تا شرایط براى تظاهرات راسیستها فراهم گردد. تهدید و خشونت و زور آزمایى پلیس بجایى نرسید. انجام تظاهرات حزب راسیستى جز در میان حلقه نیروهاى کاملا مجهز پلیس امکان پذیر نبود. ساعت یک با شروع بکار بلندگوها، مردم با تخم مرغ و با شعارها و حملات خود تظاهرات را به صحنه خفت راسیسم و پلیس تبدیل ساختند. یک ساعت و نیم کشمکش بیش از دو هزار نفر از مردم یکبار دیگر صحنه پرشورى از آمادگى مردم شهر گوتنبرگ براى مقابله با ابراز وجودر اسیستها را جلوى انظار عمومى قرار داد.

جا دارد بخاطر یک روز پر شور و پر ثمر، بخاطر همبستگى و هوشیارى، و بخاطر حمایت از سازمانها و نهادهاى ضد راسیستى به همه مردمى که وقت و مایه گذاشتند، دست مریزاد گفت.

ما سازمان سراسری پناهندگان ایرانی بار دیگر اعلام میکنیم که پای ثابت و فعال و پرچمدار فعالیتهای گسترده و سازمان یافته در دفاع از حق و حقوق پناهندگی و علیه راسیسم بوده خواهیم بود و همه همشریان انساندوست و مدافع حقوق برابر و شایسته شهروندی را به همکاری با خود فرا میخوانیم.

از طرف سازمان سراسری پناهندگان ایرانی بیمرز ـ واحد گوتنبرگ

توفیق محمدی ۰۷۳۷۶۷۱۴۲۸

٢٣ نوامبر ٢٠٠٨


براى شنیدن گفتگو با رادیو پژواک اینجا را کلیک کنید