نقش طبقه کارگر آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور

نادر احمدی 

نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا با گزینش باراک اباما کاندیدادی حزب دمکرات و کسب اکثریت در مجالس قانونگذاری این کشور توسط این حزب، قدرت سیاسی را از دست راست بدنه سیتسم حاکم در آمریکا به دست چپ آن منتقل کرد و اکنون لاشخورهای الیگارشی جناح سوسیال- دمکرات بعد از گذشت ۸ سال انتظار سرانجام به آرزوی دیرین خود رسیدند و شکم خود را برای سورچرانی در سفره خون مردم آمریکا و جهان صابون زدند!

این بازی انتخاباتی هر چهار سال یکبار تکرار می شود و مردم آمریکا با رأی دادن به دشمنان خود آنان را بر سرنوشت خودشان مسلط می کنند تا از خون آنان تغذیه بکنند. اما سؤآل این است که در این جنجال سیاسی مهوع، طبقه کارگر آمریکا چکاره است و چه نقشی را ایفا می کند؟ علیرغم اینکه بخشی از طبقه کارگر از اتحادیه های کارگری نا امید شده اند و عضو آنها نیستند اما هنوز ۵۴ اتحادیه کارگری که در فدراسون سراسری اتحادیه های کارگری آمریکا به نام (آ.اف.ال – سی.آی.او)  متشکل هستند با داشتن بیش از ده میلیون عضو، فاکتور مهمی برای تأثیر گذاری بر نتیجه انتخابات به شمار می روند. (آ.اف.ال – سی.آی.او)  دارای رهبری به نام "جان سوینی" است که بیش از ده سال است بر تخت ریاست این تشکیلات کارگری نشسته است و سیاستهای آن را تعیین می کند. (آ.اف.ال – سی.آی.او) بطور سنتی و همیشه حامی حزب دمکرات بوده است و علاوه بر کمک های لجستیکی و تبلیغاتی، به کاندیداهای این حزب کمک مالی نیز می دهد!

به تبعیت از رهبری فدراسیون  آ.ف.ال – سی آی او،  اتحادیه های زیر مجموعه آن مانند اتحادیه کارگری ( سی. دبلیو.ا) بطور فعالی از کاندیداتوری آقای اباما حمایت کردند و به نوشته سلایت اینترنتی  ( سی. دبلیو.ا)   ده هزار نفر از کارگران عضو این اتحادیه بطور داوطلبانه برای پیروزی آقای اباما فعالیت کردند! رهبری فدراسیون (آ.اف.ال – سی.آی.او) قدرت بسیار محدودی برای تأثیر گذاری بر سیاستهای اتحادیه های عضو این فدراسیون دارد و در سال ۲۰۰۵ بخشی از این فدراسیون از آن انشعاب کرد و یک فدراسیون جدید کارگری با نام: "چینج تو وین" (تغییر برای پیروزی) ایجاد کردند. اما جالب اینجاست که فدراسیون (تغییر برای پیروزی) نیز مانند فدراسیون سلف خود یعنی (آ.اف.ال – سی.آی.او)  از کاندیداتوری آقای اباما حمایت کردند!

علاوه بر این "حزب کمونیست آمریکا" و آقای نوام چامسکی آنارشیست معروف نیز در صف حامیان آقای اباما قرار گرفتند و به گزارش خبرگزاری فارس، "نوام چامسکی" در مصاحبه با شبکه خبری "ریل نیوز" گفت: "من رای دادن به نفع "باراک اوباما"، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بر ضد "جان مک‌کین"، نامزد جمهوریخواه را پیشنهاد می‌دهم."

دیری نخواهد پائید تا همه کسانی که به امامزاده آقای اباما دخیل بسته اند ناامید شوند زیرا در تمام دنیا سیاستمداران قبل از رسیدن به قدرت با استفاده از وسائل ارتبط جمعی قول های زیادی به رأی دهندگان می دهند اما بعد از رسیدن به حکومت هیچوقت این قولها را تحقق نمی بخشند! آقای اباما کارمند و در خدمت حزب دمکرات است و این حزب خودش نماینده بخشی از سرمایه داران آمریکایی است و باید منافع آنها را تأمین کند و در غیر اینصورت به سرنوشت کندی دچار خواهد شد.

البته تیم سیاسی آقای اباما لیستی از بیش از دویست مورد از تصمیمات دولت بوش را تهیه کرده است تا آنها را لغو کند. از جمله این اقدامات بستن زندان گوانتانامو و خروج سربازان آمریکائی از عراق و مذاکره بدون پیش شرط با دولت ایران است. در عین حال آقای اباما عملکرد دولت بوش در افغانستان را ناکافی می داند و قصد دارد تا سربازان بیشتری را به افغانستان اعزام کند تا با تروریستهایی مثل القاعده و طالبان که دولت آمریکا خودش آنها را ایجاد کرد مبارزه کنند!

می گویند، مسابقه «رسیدن به کاخ سفید» که خودش با رکوردهای مالی زیادی توأم بوده، بیشتر از ۲ میلیارد دلار خرج برداشته و در تاریخ بی سابقه بوده است!

طبق ارقام کمیسیون انتخاباتی فدرال، از ژانویه ۲۰۰۷ مجموع ۲۰ کاندیدای ریاست جمهوری اقلا یک میلیارد و ۵۵۳ هزار دلار پول جمع کرده اند که بیشترین استفاده کننده شان «باراک اوباما» دموکرات بوده که ۶۳۹٫۲ میلیون دلار نصیبش شده (۵۷۹ میلیون دلار کمک های فردی)، در حالی که «جان مک کین» جمهوریخواه نصف این پول را هم نتوانست برای خودش جمع کند (۳۶۰ میلیون دلار؛ ۱۹۵ میلیون دلار کمک فردی)! به عبارت دیگر، کاندیدای دموکرات که دل بیشتر کمک کننده ها را به دست آورده بود ۴۸ درصد از پولش و کاندیدای جمهوریخواه ۳۴ درصد از پولش را از کمک کننده های کوچک و مردم عادی به دست آورده اند… حتی، کارکنان بانک های تجاری بزرگ «وال استریت» هم با وجود بحران مالی موجود کلی به دو کاندیدا کمک کرده اند! به گفته سی ان ان بطور مثال یک سرمایه دار یک میلیون دلار به آقای اباما کمک کرده است!

به این ترتیب، این مبارزات تبلیغاتی با ۵۹۳ میلیون دلار مخارجی که برای «اوباما» و ۲۱۶ میلیون دلاری که برای «مک کین» ثبت شده رکورد ولخرجی را شکسته است! به نوشته «نیویورک تایمز»، در اصل تبلیغات سیاسی برای دو کاندیدای دموکرات و جمهوریخواه به ترتیب ۲۰۷ و ۱۱۹ میلیون دلار «آب خورده» که گرانترینش چکی ۵ میلیون دلاری بوده که «اوباما» برای ۳۰ دقیقه تبلیغ امضا کرده است! خلاصه اینکه، در مجموع یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار در این مبارزات خرج شده، اما فاکتور نهایی باید- طبق ارقام رسمی- به ۲٫۴ میلیارد دلار برسد… که با ۸۲۴ میلیون دلار سال ۲۰۰۴ کلی تفاوت می کند!

آقای اباما به خانم کلینتون قول داده است تا در برابر حمایت او از آقای اباما، شصت میلیون دلار بدهی هزینه انتخاباتی این خانم را
بپردازد و گفته می شود که خانم کلینتون وزیر خارجه دولت آقای اباما خواهد شد.

آقای اباما که مشغول تعیین اعضای کابینه خود است آقای  رام امانوئل را به سمت رئیس کارکنان کاخ سفید برگزید و به نوشته "خبرگزاری انتخاب" .) روزنامه اسرائیلی هاآرتص در مقاله ای با عنوان "انتخاب اول اوباما: رام امانوئل اسرائیلی، رئیس کارکنان کاخ سفید" در تمجید از آقای امانوئل نوشت، "او فرزند دکتر اطفالی است که در اورشلیم متولد شد و طی سال های ١۹٣١ تا ١۹۴۸ عضو گروه صهیونیستی نظامی "ایرگون" بوده است".  گروه تروریستی ایرگون در دهه ١۹۴٠ و پیش از پیدایش و شکل گیری اسرائیل مسئول چندین کشتار بیرحمانه فلسطینی ها از جمله فاجعه موسوم به دیر یاسین بود، که بر اساس گزارش هاآرتص پدر "رام اسرائیل امانوئل" در گروهی تحت رهبری مناخیم بگین نخست وزیر اسبق اسرائیل انجام وظیفه می کرده است. ) بدینترتیب سالی که نکوست از بهارش پیداست! البته این انتخاب آقای اباما با توصیه سرمایه داران یهودی انجام گرفته است که گفته می شود اقتصاد آمریکا را در کنترل خود دارند.

گفته می شود که آقای اباما و زنش در سال گذشته دو میلیون دلار درآمد داشته اند و آقای جو بایدن معاون او در خانه ای قصر مانند زندگی می کند!

از آنجا که رسانه های ارتباط جمعی از آقای اباما یک ستاره سینما ساخته اند، میزان علاقه به شرکت در مراسم تحلیف باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریکا آنقدر زیاد است که قیمت بلیت این مراسم در بازار سیاه در حدود ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری «سی.ان.ان»، ورود به این رخداد بزرگ در واشنگتن در صورت موافقت نماینده‌ یا سناتور شما در کنگره رایگان است، ولی با توجه به اینکه میزان تقاضاها از تعداد جای موجود در محل مراسم بیشتر شده، این حضور رایگان اکنون به یک تجارت اینترنتی پرسود و پررونق بدل شده است.

واسطه‌های قانونی، بلیت این مراسم (همان شرکت‌هایی که بلیت کنسرت‌های موسیقی و رقابت‌های اتومبیلرانی را عرضه می‌کنند) بلیت‌های مراسم تحلیف باراک اوباما را حتی در جایگاه‌های ایستاده (محل مراسم) چند هزار دلار می‌فروشند.
اما جالبترین نکته در مراسم  انتخاباتی این بود که خانم سارا پیلین معاون مک کین، اباما را به سوسیالیست بودن متهم می کرد و آقای باراک اوباما نیز در تمام سخنرانی های خود هیچگاه از طبقه کارگر اسمی نبرد و همیشه خود را مدافع طبقه متوسط اعلام می کرد!

http://democraciesocialisty.blogfa.com/ 

‏یکشنبه‏، ۲۰۰۸‏/۱۱‏/۲۳