به آقای استفان لوون نخست وزیر سوئد

به آقای استفان لوون نخست وزیر سوئد

من نیز مانند بسیاری دیگر از شهروندان از افزایش خطر انجام عملیات تروریستی توسط گروههای اسلامی در سوئد نگران هستم . شما گفته اید که در این مورد سوئد “ساده لوحانه” عمل کرده است. اعتراف به اشتباه و تلاش برای جبران آن طبعا کار پسندیده ای است. ولی اشتباه دولت سوئد ساده لوحی نبوده است. اشتباه این بوده است که دولت سوئد در مقابل جریانات اسلامی همواره کوتاه آمده است و برای دورن کردن خطر، به آنها باج داده است.

سالهاست که جریانات مترقی و پیشرو در این مورد به شما هشدار داده اند ولی متاسفانه گوش شنوایی نبوده است.

ما به شما گفتیم که بسیاری از مساجد سوئد به مراکز سربازگیری برای جریانات اسلامی تبدیل شده است و امامان مرتجع اسلامی به تبلیغ زن آزاری و نفرت پراکنی علیه غیر اسلامی ها و همجنسگرایان مشغول هستند اما شما چشم فرو بستید و کاری نکردید. خواستیم که حداقل کمک های دولتی به آنها را قطع کنید حتی این کار را هم نکردید. به شما در مورد افزایش مدارس اسلامی در سوئد که با کمک دولتهای اسلامی نظیر عربستان سعودی پا گرفته اند هشدار دادیم و اعلام کردیم که در یک جامعه سکولار نباید آموزش کودکان به دست مدارس مذهبی سپرده شود ولی باز شما گوش نکردید. گفتیم که موارد متعددی از آزار فیزیکی و روانی کودکان گزارش شده است. با سند و مدرک نشان دادیم که در این مدارس به کودکان رسوم تبعیض آمیز نسبت به زنان آموزش داده می شود، به دختران خردسال حجاب اسلامی تحمیل می شود و کودکان از رقص و موسیقى و آموزش جنسى محرومند. گفتیم که این مدارس با برانگیختن نفرت علیه مردمان منتسب به ادیان دیگر عملا به مراکز سربازگیری نیروهای تروریست اسلامی تبدیل شده اند ولی شما گوش نکردید. همین امروز در کمون Skövde پا را فراتر گذاشته اید و مجوز تاسیس مدرسه آمادگی اسلامی را صادر کرده اید، غافل از اینکه کودکان معصوم مذهبی ندارند.

شما می گوئید “ساده لوح” بوده اید ولی در کابینه خود مهمت کاپلان وزیر اسلامی مسکن و توسعه‌ی شهری را دارید که بیشتر از آنکه به فکر ساختن مسکن باشد به فکر ساختن مسجد است تا به خیال خود از این طریق جلوی داعش را بگیرد.

به شما گفتیم که در مورد کسانی که از سوئد به داعش می پیوندند و در اقدامات جنایتکارنه اش شرکت می کنند و دوباره آزادانه به سوئد باز می گردند باید فکری کرد و شما گوش ندادید.

به شما گفتیم که آنچه در سوئد و دیگر کشورهای اروپایی جریان دارد به محک گذاشتن تحمل جامعه در همزیستی عقاید مختلف نیست. گفتیم مسئله بر سر مقابله سیاسی با یک نیروی مخرب و ضدانسانی به نام اسلامی سیاسی است ولی شما ما را با القابی نظیر “اسلام هراسی” تکفیر کردید.

بعنوان کسانی که از کشورهای اسلام زده فرار کرده ایم از اعمال وحشیانه اسلامیون حاکم علیه ما، زنان، کارگران و زندانیان سیاسی و علیه شهروندان گفتیم و شما باز هم گوش نکردید چرا که دامنه جنایات آنها هنوز به اروپا کشیده نشده بود.

آقای نخست وزیر!

دولت سوئد “ساده لوح” بوده است ولی ما نبوده ایم. هرچند که اکنون به اشتباه خود اقرار کرده اید ولی چیزی در باره پایان دادن به سیاست باج دهی به دولتهای اسلامی نگفته اید. از این حرفی نزده اید که باید به جای امتیاز دادن به دولتهای قومی و اسلامی به جنبش های آزدیخواهانه در کشورهایی نظیر ایران، عراق و افغانستان کمک کرد. از بستن مدارس مذهبی و اسلامی و قطع کمک دولتی به نهادها و فرقه های مذهبی سخنی نگفته اید. به دفاع از حقوق جهانشمول زنان و کودکان در خانواده های مسلمان اشاره نکرده اید. از این حرفی نزده اید که حق پناهندگی قربانیان تروریسم اسلامی در ایران و عراق و افغانستان و سوریه باید برسمیت شناخته شود و …

آقای نخست وزیر!

اکثریت بزرگی از مهاجرین از دست دولتها و جریانات اسلامی به سوئد پناهنده شده اند. اینها یا سکولارند یا به ارزشهای سکولار احترام میگذارند. اما بدلیل عدم حمایت دولت اینجا هم دارند بخشا زیر دست و پای جریانات مرتجع اسلامی و امامان مساجد و نظایر اینها قربانی میشوند. تقویت این نیرو باید در دستو کار جامعه سوئد قرار بگیرد. در مقابل نمایندگان خود گمارده مردم منتسب به اسلام صدها چهره محبوب و سرشناس وجود دارد که از حقوق زنان و کودکان و ارزشهای انسانی دفاع می کنند و باید هر چه بیشتر امکان ابراز وجود پیدا کنند. این نیرو می تواند در مهار و منزوی کردن جریانات اسلامی و راسیستی نقش مهمی ایفا کند. از شما می خواهم که از این نیرو قویا حمایت و پشتیبانی کنید.

حسن صالحی

دبیر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در شهر مالمو