در مورد توقف موقتی انتشار نشریه مبارزه طبقاتی

اطلاعیه نشریه مبارزه طبقاتی
در مورد توقف موقتی انتشار نشریه مبارزه طبقاتی

رفقا و خوانندگان گرامی نشریه مبارزه طبقاتی
بدین وسیله به اطلاع میرسانم که نشریه مبارزه طبقاتی – نشریه سیاسی تئوریک سوسیالیستی، دور اول فعالیتهای انتشاراتی خود را متوقف میکند.
اولین شماره مبارزه طبقاتی بتاریخ ۱۵ آگوست  ۲۰۱۰  منتشر شد و از آنزمان تاکنون بیش از پنج سال میگذرد و بیست و دومین شماره آن تاریخ ۲۸ آپریل ۲۰۱۵ برخود دارد.
در طول این مدت نشریه مبارزه طبقاتی هم در خارج کشور و هم در داخل ایران خوانندگان خود را پیدا کرد و رفقای نسبتا قابل توجهی با نشریه به اشکال مختلف همکاری کردند.
من قبل از هر چیز سپاسهای فراوان خود تقدیم تمام رفقا و دوستانی که با نشریه مبارزه طبقاتی همکاری نمودند و یا خواننده آن بودند، میکنم. تشکرهای خود را به سایتهایی که شماره های آنرا روی صفحات خود میگذاشتند و این امکان را بوجود میآوردند تا نشریه در دید جمع وسیعتری قرار گیرد، تقدیم میدارم.
نشریه مبارزه طبقاتی تلاش کرد تا با نگرش انتقادی به مسائل بنگرد و در این راستا به مسائل سیاسی مختلف و متنوعی نیز  پرداخت.
مباحثات:
– سوسیالیسم در یک کشور و وظایف انترناسیونالیستی حزب کمونیست ایران
– پلی بسوی سوسیالیسم
– شعار «نان، مسکن، ازادی» را بعنوان شعار تاکتیکی روز علیه فقر و فلاکت روز افزون جامعه کارگری ایران به پرچم مبارزه تبدیل کنیم.
معضل اتحاد و سازمانیابی کارگران ایران، نقدی بر مقاله «مرور مختصر بر وضعیت طبقه کارگر و مواضع ما» از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل کارگری
– در اهمیت «شعار کارگران ایران متحد شوید»
– در دفاع از شعار «کارگران ایران متحد شوید» بعنوان یک شعار کمونیستی
-چرا همکاری و اتحاد گرایشات کارگری ضروری است
تلاش برای برداشتن گامهای عملی برای ایجاد تشکلهای کارگری در محیط کار
– بررسی انتقادی شعار ازادی، برابری، حکومت کارگری
– نیاز حزب کمونیست ایران به تغییر
– ارزیابی انتقادی از کنگره یازدهم حزب کمونیست ایران
– ما بایست از استقلال کردستان عراق صراحتا دفاع کنیم
– نکاتی در باره مقوله ملت و مسئله ملی بطور عام و طرح استقلال کردستان از ایران
– امر کمونیسم رفع ستم و استثمار و تبعیض است! کمونیسم یعنی محو طبقات و ایجاد جامعه ای بی طبقه!
و …
از جمله مقالات مهمی هستند که بروشنی نگرش و متد متفاوت مرا نشان میدهند.
این مقالات در سایت مبارزه طبقاتی در دسترس خواهند ماند:
http://www.m-tabaghati.com/
در طول این مدت چند ساله رفقای زیادی با پاسخ دادن به مراجعات نشریه مبارزه طبقاتی با آن همکاری نمودند. باز با سپاسهای فراوان به همه این رفقای گرامی.
در طول این چند سال تلاش کردم تا مدل دیگری از فرهنگ سیاسی سوسیالیستی را در بین فعالین تبلیغ کنم. اساس نگرش من در مورد سوسیالیسم بر اساس تفاوتها استوار است. بر هم اساس هم برخورد کردم  و راحت میتوانستم با رفقایی که هم نظر یا هم حزبی نیستیم، مراجعه نمایم.

ولی نشریه موفق نشد یک جمع ثابت نویسنده و شورای نویسندگان  تشکیل دهد. به این معنی که ابتکار فردی نتوانست به کار جمعی متشکل ارتقاء داده شود. این در حالیست که خود من آگاهانه به هیچ رفیقی برای کار متشکل و پیشبرد امر نشریه بصورت جمعی سازمانیافته مراجعه نکردم.
با این احوالات،  این شرایط جنگی و بحرانی در کل خاورمیانه، طبقه کارگر و جنبش سوسیالیستی را هم از بحران بی نصیب نکرده است. جنبش ما در بحران است. اینکه طبقه کارگر در تشتت و پراکندگی بسر میبرد، اینکه حزب کمونیست ایران و سایر احزاب چپ و کمونیست در تحولات اجتماعی کم تاثیراند، بزرگترین نشانه های بحران در جنبش سوسیالیستی در ایران  هستند.
بنظر من جنبش ما هم از نظر حزبی و هم اجتماعی در بحران بسر میبرد.  برون رفت از بحران در گروه کار آگاهگرانه وسیع سوسیالیستی و پذیرش آلترناتیو سوسیالیسم از سوی کارگران و زحمتکشان به مقیاس میلیونی است.
اساس کار کمونیستی در محیط زیست و کار کارگران معنی میدهد. اگر کار کمونیستی مستقیما در بطن مبارزه کار علیه سرمایه قرار نگیرد، برای به چالش گرفتن معضلات اصلی- بی سازمانی کارگران- سیاستهای عملی در جهت تقویت نهضت ایجاد تشکلهای کارگری در محل کار بوجود نیاید،  سیکل تاکنونی مرتب تکرار میشود.
در دنیایی که جمع متشکل و آگاه میتواند حرف آخر را بزند، کار فردی و جمع های کوچک، هر چند درست هم باشند، نمیتوانند اثرگذار باشند.
نشریه مبارزه طبقاتی که حاصل ابتکار فردی بود نتوانست به کار جمعی ارتقاء یابد. و در این شرایط که بدلیل کار و ادامه تحصیل، از نظر داشتن وقت و زمان در مضیقه هستم، مجبورم کار نشریه را موقتا متوقف نمایم.
امید زیادی دارم که در آینده اینکار را جمعی به پیش ببریم و تعدادی رفقای آگاه، منتقد، با ظرفیت و اعتماد به نفس پیشقدم ادامه کاری نشریه مبارزه طبقاتی باشند.

با تشکر از همه رفقا، همکاران و خوانندگان نشریه مبارزه طبقاتی
تا دور بعدی بدرود
بهروز ناصری
۱۷ نوامبر ۲۰۱۵