مبارزه برای امنیت مهاجرین و پناهجویان در اروپا وظیفه انقلابی ماست

مبارزه برای امنیت مهاجرین و پناهجویان در اروپا وظیفه انقلابی ماست

روز پنجشنبه ۲۲ اکتبر، یک مرد نقابدار که بعدا” معلوم شد یکی از نژادپرستان سوئدی بوده است، معلمان و دانش آموزان مدرسه ائی بنام کرونا در شهر ترول هیتان واقع در شمال شهر یتبوری این کشور را مورد حمله قرار داد.

در نتیجه این حمله نژادپرستانه، یک معلم و یک دانش آموز خارجی تبار جان خود را از دست دادند و یک معلم و دانش آموزی دیگر مجروح شدند. حال مجروحین وخیم گزارش شده است.

جنایت نژادپرستان در شهر ترول هیتان، سوئد را در شوکی ناشی از ابعاد این رویداد و پیامدهای آن فرو برده است. مطبوعات سوئد و بسیاری از خبرگزاریهای بین المللی خبر مربوط به این جنایت را که شبیه سازی از کشتار دانش آموزان بیدفاع در برخی دیگر از کشورهای اروپائی، بویژه آمریکاست را منعکس کرده اند.

این جنایت ابتداء به ساکن نبود. در ماههای گذشته ابعاد عملیات تروریستی نژادپرستان و فاشیستهای سوئدی گسترش بیسابقه ائی یافته است. تریبون دست بردن به عملیات تروریستی در مجلس سوئد قرار دارد. حزب دست راستی دمکراتهای سوئد که بسیاری از سرانش دارای گذشته تروریستی هستند و امروز سیاستی نژاد پرستانه در مجلس این کشور نمایندگی می کنند، مشوق دست بردن فاشیستها و نژادپرستان به چنین عملیاتهائی هستند.

سیاستمداران دست راستی و نژادپرستان، موج مهاجرت انسانهای پناهخواه به اروپا را مهاجرت مسلمانان تعبیر کرده و به بهانه هجوم اسلام به اروپا هر انسان پناهخواهی را مورد هجوم قرار می دهند. از یک طرف دیوارهای آهنینی بدور اروپا کشیده اند، از طرفی دیگر روزانه کمپ های پناهندگی را به آتش می کشند، روز روشن رومانیائی های مهاجر را در مراکز شهرها که نه مسلمانند و نه از خاورمیانه آمده اند را مورد هجوم قرار می دهند و در بازار کار هم یا از مهاجرین برده می سازند و یا آنها را بشدت مورد تبعیض قرار می دهند. این اراجیف بهانه ائی بیش نیست، ریشه این جنایتها در ماهیت سرمایه داری بحران زده نهفته است. زیستن در هر کجای این کره خاکی حق هر انسانی است فارغ از اینکه چه دین و مذهبی دارد و یا بی دین باشد.

این واقعیت امروز اروپاست. اما، آسمان اروپا تیر و تارتر از امروز هم باشد، خاورمیانه و آفریقا و آسیا را آنچنان ناامن کرده اند که، قربانیان جنگ و ناامنی به موازات مبارزه برای رهائی از مصیب های ناشی از سیاستهای جنگ افروزانه امپریالیستها، چاره ائی جزء رو آوری و ماندن در این کشورها را ندارند. در چنین شرایطی تامین امنیت و آینده مهاجرین و نسل آینده مهاجرین در این کشورها در گرو مبارزه امروز ماست. امنیت این آینده میلیونها انسان را باید تضمین کرد. تضمین چنین آینده ائی در گروه دو راهکار است.

اول این که، نباید مرعوب خشونت نژادپرستان شد و دوم این که، تضمین امنیت آینده نسل بعدی مهاجرین در اروپا در گرو مبارزه امروز ماست. بیائید تا با هم و دست در دست جریانات چپ و کمونیست، کارگری و آزادیخواه  کشورهای اروپائی مبارزه ائی توده ائی علیه جنایتهای نازیست ها را گسترش دهیم.

دوستان چپ و آزادیخواه ما در این کشورها اینجا و آنجا به ما می گویند که نژادپرستان زوزه جنگ داخلی و آماده کردن خود برای جنگ داخلی علیه مهاجرین و پناهجویان را به بهانه هجوم اسلام به اروپا سر می دهند. این تلاشها را افشاء کنیم اما در عین حال با شجاعت در مقابل هرگونه تحرک نژادپرستانه با شکل دادن به شبکه های توده ائی مبارزاتی، دست به مقاومت و مبارزه بزنیم.

در روزهای آینده علیه جنایت مدرسه کرونا در شهر ترول هیتان اعتراضات و مانیفستاشون هائی برگزار می شود، برماست که در ابعاد وسیعی در این اعتراضات شرکت کنیم و قتل معلم و دانش آموز خارجی تبار مدرسه کرونا را که با انگیزه نژادپرستانه و توسط یک نژادپرست صورت گرفته است را با حضور خود در این اعتراضات بشدت محکوم کنیم.