در آستانه ١۶ آذر با مبارزات دانشجویان در ایران علیه حکومت اسلامی هم صدا شوید!

به نهاد های مدافع حقوق انسان و تشکل های دانشجویی در سطح جهان 

۱۶ آذر روز دانشجو در ایران نزدیک است، یک سال پیش در چنین روزی جمهوری اسلامی در ظرف چند روز بیش از ۵۰ نفر از فعالین دانشجویی را دستگیر و با وحشیانه ترین رفتارها در زندان ها شکنجه کرد. تعدادی از آنان هنوز در بازداشت و تعداد زیادی با وثیقه های سنگین آزاد شده ولی تحت اذیت و آزار هستند. ده ها حکم تحریم از تحصیل، ده ها مورد بازداشت و احکام زندان، تهدید و اذیت و آزار خانواده دانشجویان از جمله رفتارهای حکومت اسلامی با دانشجویان فقط در یکسال گذشته است.

دانشجویان و جوانان در ایران بخشی از جامعه سراپا معترض ایران هستند که برای بهبود شرایط تحصیل و زندگی شان با جمهوری اسلامی در حال مبارزه اند. فقر و نا بسامانی اقتصادی در ایران به صورت کمبود و حتی حذف امکانات اولیه زندگی و تحصیلی برای دانشجویان نمودار می شود، آپارتاید جنسی و سرکوب زنان در جامعه، در دانشگاه به صورت اخراج دختران به بهانه رعایت نکردن حجاب و صحبت با پسران دیده می شود. جمهوری اسلامی همچنین دانشگاه ها را به محل اشاعه خرافات و مذهب تبدیل کرده است. آخوند ها و ماموران امنیتی را به ریاست دانشگاه می گمارند و در کنار انواع نهادهای شبه نظامی و امنیتی در دانشگاه، با نصب دوربین های مدار بسته و کنترل ورود و خروج دانشجویان به دانشگاه ها سعی می کنند دانشجویان را مرعوب و سرکوب کنند.

اما دانشجویان و جوانان در دانشگاه ها تسلیم این سرکوب گری ها نشده اند و از خواسته های به حق خود کوتاه نیامده اند. در ایران هر روز شاهد اعتراضات دانشجویان در دانشگاه های مختلف هستیم که برای تغییر شرایط موجود و برای آزادی و برابری در حال مبارزه با جمهوری اسلامی هستند. دانشجویان مانند اکثریت مردم ایران از جمهوری اسلامی متنفر و خواهان سرنگونی آن هستند، در این راه مبارزه می کنند و نیازمند پشتیبانی همه جانبه و وسیع در سطح بین المللی هستند.

در سالگرد ۱۶ آذر، روزهائی که مبارزات دانشجویان در ایران گسترش می یابد، برای تقویت مبارزات حق طلبانه دانشجویان در ایران باید در سطح بین المللی به جمهوری اسلامی اعتراض و از مبارزات دانشجویان در ایران دفاع کنیم. باید دولت ها را تحت فشار قرار دهیم تا جمهوری اسلامی را به خاطر جنایت علیه دانشجویان و کل جوانان و زنان در ایران محکوم کنند. جمهوری اسلامی باید از نهادهای بین المللی اخراج و در سطح بین المللی منزوی شود. جمهوری اسلامی در عرض ۳۰ سال حکومت خود نشان داده است نماینده مردم ایران نیست بلکه قاتل، زندان بان و شکنجه گر زنان، جوانان و همه مردم در ایران است.

از فوری ترین مطالبات دانشجویان در ایران حمایت کنید

آزادی بی قید و شرط دانشجویان زندانی و همه زندانیان سیاسی و لغو احکام و وثیقه های آنان

برچیده شدن همه نهاد های امنیتی و سرکوب گر از دانشگاه ها و لغو احکام صادره علیه دانشجویان

لغو آپارتاید جنسی و قوانین اسلامی

آزادی بی قیط و شرط تشکیل نهاد ها و تشکلات دانشجویی و آزادی بیان و عقیده

نوید مینائی

دبیر سازمان جوانان کمونیست

۱۷ آبان ۸۷، ۶ اکتبر ۲۰۰۸