سلمان رشدی را آوردند و جمهوری اسلامی را بیرون انداختند

وزارت ارشاد جمهوری اسلامی اعلام کرد که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت نمیکند. برای مسئولین نمایشگاه کتاب در فرانکفورت آلمان بسیار روشن بود که دعوت از سلمان رشدی یعنی خروج جمهوری اسلامی. این تصمیم آگاهانه ای بود. ترجیح دادند بجای جمهوری اسلامی، سلمان رشدی در نمایشگاه شرکت کند.

اینرا نیز باید یادآوری کرد که در تمام سالهایی که جمهوری اسلامی در این نمایشگاه شرکت میکرد فعالین حزب کمونیست کارگری و دیگر مخالفین جمهوری اسلامی نیز با حضور چند روزه در مقابل نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی، آبرویی برای این حکومت و انتشاراتی های وابسته به آن نمیگذاشتند و هر تقلایی برای حضور مجدد انتشاراتی های وابسته به رژیم در این نمایشگاه با مقابله مخالفین حکومت روبرو خواهد شد.

اما آنچه امسال اتفاق افتاد، نشانه تغییرات قابل توجهی در فضای سیاسی و افکار عمومی جهانی است که نمایشگاه کتاب را هم وادار به این تصمیم سیاسی کرد. افکار عمومی هیچ بهانه ای را برای محدود کردن آزادی بیان و از جمله طنز مذهب و مقدساتش نمیپذیرد، ماهیت اسلام و اسلام سیاسی و داعش و جمهوری اسلامی را هم بهتر شناخته و در مقابل آن همه جا جبهه بندی میکند. مسئولین نمایشگاه کتاب فرانکفورت تحت فشار چنین فضایی باید تصمیم میگرفتند. این تصمیم یک پیامش هم این است که دوره فتوای قتل گذشته است. اینرا البته مردم ایران سالها است به جمهوری اسلامی حالی کرده اند. میلیون ها نفر از جمله برخی آیت الله زاده های بیخ گوش جمهوری اسلامی در خود ایران از اسلام برگشته اند و مشغول طنز و بار کردن متلک به حکومتی ها و مقدساتشان هستند و سران جمهوری اسلامی جز ناله و شیون کاری از دستشان بر نمیاید. دانه! هایی که خمینی، رفسنجانی و خامنه ای و سایر اوباش اسلامی کاشتند به محصول رسیده است!