فیلم های مستند در مورد صنایع جنگ و دمکراسی‎

فیلم های مستند در مورد صنعت جنگ

۱- فیلم مستند کمپین جنگ علیه عراق

مستند دلایل واهی و نشخوارات ذهنی دولت های آمریکا، استعمار پیر انگلیس و وایکینگ نشین  دانمارک بهمراه سرکردگانی همچون جورج بوش، تونی بلر و آندرس فوگ راسموس را قبل از شروع تهاجم به عراق، مورد بررسی و واکاوی قرار داده است. از ربط دادن القاعده و توطئه ۱۱ سپتامبر به صدام معدوم گرفته تا به راه انداختن فوبیا در مورد تسلیحات شیمیایی – میکروبی و اتمی عراق و ده ها اتهام واهی دیگر، سناریوهایی که در فردای شبیخون به آن کشور دیرین، پوچی و ساختگی بودنشان هویدا شده و روسیاهی ابدی را برای مزدوران ناتو – غرب وحشی بر جای گذاشت.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kWnD1eSboMM

 

۲- فیلم مستند چرا می جنگیم

مستند یکی از راستگوترین و خوش ساخت ترین فیلم هایی بوده که به درست، دلایل و چرایی حملات پی در پی یانکی ها و عموسام به اقصی نقاط جهان را زیر ذره بین گرفته است. بیننده بعد از تماشای مستند متوجه می شود که صنایع نظامی آمریکا با بیش از سه و نیم میلیون شاغل، یکی از بزرگترین زیرساخت های اقتصادِ مافیایی آن کشور بوده و در واقع جنگ هایی که بنام دمکراسی و حقوق بشر و بقیه ترهات کاپیتالیستی براه انداخته شده اند، زیربنایی کاملا مادی – زمینی داشته و به هیچ عنوان بویی از معنویات، شرافت و اخلاقیات انسانی نبرده اند.

 

https://vimeo.com/134006504

 

۳- فیلم مستند خطرناک ترین شغل جهان

مستند در مورد جنگ های بی پایان داخل عراق و مشخصا استان کرکوک و رییس پلیس آن، سرتیپ سرحد، می باشد. اینکه سرحد چطور با داعش یا همان سنی ها و کهنه بعثی های عفلقی جنگیده، به ارتش عراق کمک نموده، داخل شهر کرکوک را نظم و سامان بخشیده و ده ها امر محیرالعقول دیگر که همگی دست بدست هم داده و کار یا شغلِ سرحد را به خطرناک ترین ها در جهان تبدیل نموده اند.

 

http://www.dailymotion.com/video/x34mi4w

 

۴- فیلم مستند پهبادهای قاتل

مستند از هواپیماهای بدون سرنشینی گفته که فرودگاهشان در افغانستان، ایستگاه کنترل زمینی شان در ایالت تگزاس – آمریکا، رابطشان در بالای سر ما – ماهواره ها و سوژه یا قربانیان آنها هم، غیر نظامیان و مردمان بی گناهِ پاکستانی بوده که این روزها در لیست تروریست های بالقوه آژانس امنیت ملی و سیا قرار گرفته اند. نکته جالب در این مستند، جانماز آب کشیدن های یک اپراتور سابق پهبادها بوده که تاکنون ۱۶۰۰ نفر را کشته و هزاران نفر را نیز زخمی نموده است. ایشان ظاهرا مدتی است که از شغل آدمکشی استعفا داده و دارد علیه ربات های قاتل – پهبادها، افشاگری می کند.

 

http://www.dailymotion.com/video/x2jc59i

 

۵- فیلم مستند فلوجه نسل سوخته

مستند در مورد کودکانی بوده که بعد از حملات ارتش عموسام به شهر فلوجه و کاربرد فسفر سفید و اورانیوم کم غنا، بطور ناقص و دفرمه شده به دنیا آمده و کوهی از رنج و محنت را برای خود و خانواده هایشان فراهم می سازند. آدم کوچولوهایی که قربانی جنون خونریزی و عطش شهوت و قدرت طلبی سرکردگان دنیای به اصطلاح آزاد و متمدنِ غرب گشته و هزینه ای گزاف را با جسم و روح خویش می پردازند.

 

http://www.dailymotion.com/video/x2ev64h

 

مترجم : بنیاد کارلوس

فریدون حسین زاده