رهبران کارگری دستگیر و احظار شده را با نیروی تجمع متشکل آزاد کنیم

رضا رشیدی
حکومت سرمایه داری جمهوری اسلامی طی چندین هفته گذشته دور جدید یورش و تعرض به جنبش کارگری را در پیش گرفته است.

دستگیری فعالین کارگری از جمله طیب مولایی سخنگوی اتحادیه آزاد کارگران ایران در آبان ماه٬ طه آزادی عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران٬ محمد حراجی عضو کمیته پیگیری تشکل های آزاد کارگری و تحدید چندین تن از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد.
دوستان کارگر٬ اگر در مقابل این تعرض٬ متحدان ایستادگی و اعتراض نکنیم ابعاد این تعرض به                  بی حقوقی بیش از پیش ما٬ عدم پراخت دستمزدها٬ ممانعت از برگزاری تجمعات و تشکلمان منجر خواهد شد. امروز باید این کارگران و رهبران کارگری با حمایت دست جمعی مان از زندان آزاد شوند. کارگران هفت تپه٬  کارگران لاستیک البرز٬  کارگران شرکت واحد٬ اتحادیه آزاد کارگران ایران که در دوره اخیر نقش بسیار موثری در پیشرفت دستاوردهای جنبش کارگری در دوره اخیر داشته اند و همچنین تمامی  کارگران معترض به وضعیت فلاکت بار موجود تنها با اعتراض و تجمع همگانی ٬ متحد٬ سراسری قادر خواهند بود که در مقابل این تعرض ایستادگی کنند.
اگر امروز جمهوری اسلامی کارگران٬ معلمان را به جرم اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده اش٬ به خاطر ایجاد تشکل به زندان و شلاق محکوم می کند و در کنار آن طرح امنیت اجتماعی و ضد شورش بر پا می کند٬ ترس از اتحاد ما دارد. قدرت اتحاد  همبستگی و تشکل مان را باور کنیم.
کارگران دستگیر شده باید توسط اعتراض هماهنگ٬ متشکل و سراسری از زندان ازاد شوند. آزادی منصور اصانلو و سایر رهبران کارگری و معلمان امروز باید در صدر مطالبات هر اعتراض کارگری قرار بگیرد.
 زنده باد تشکل سراسری و توده ای
         زنده باد اتحاد کارگری                                                                  رضا رشیدی
                                                                                                         آبان ۸۷