برگزاری جلسه‌ دادگاهی ثریا عزیزپناه و صدور وجه‌الکفاله‌ ده میلیون تومانی برای وی

خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان:

صبح روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ ثریا عزیزپناه صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماه‌نامه کُردی ـ فارسی راسان در دادسرای کارکنان دولت در تهران حضور یافت.

ثریا عزیزپناه با اعلام این خبر به خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان گفت: طبق احضاریه‌ای که در تاریخ ۲۱ آبان ماه دریافت نمودم صبح دیروز همراه با وکیل خود در شعبه‌ی ۶ بازپرسی کارکنان دولت حاضر شدیم. وی اتهام خود را تبلیغ به نفع گرو‌هک‌ تروریستی مخالف نظام عنوان کرد و در توضیح این اتهام افزود: یک شعر کُردی که در شماره فروردین ماه ۸۷ نشریه راسان به چاپ رسیده مستمسک شکایت فرمانده بسیج شهرستان پاوه در استان کرمانشاه از من به عنوان مدیرمسئول نشریه قرار گرفته است.
بنا بر ادعای شاکی، مفهوم شعر مزبور در تشویق دختران کُرد برای پیوستن به یک گروه مسلح مخالف نظام در کوهستان قندیل بوده است. خانم عزیزپناه چنین برداشتی از شعر مورد اشاره را اشتباه و مورد اتهامی علیه خود را مردود می‌داند.
نسرین ستوده وکیل این روزنامه‌نگار کُرد نیز با رد اتهام عنوان شده علیه موکل خود به خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان چنین می‌گوید: اساساً در کوهستان قندیل اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه مستقرند که ربطی به ایران ندارند و نمی‌توان از آنان به عنوان گروه مخالف نظام ایران نام برد. وی عمده دفاعیات خود را در جلسه‌ی دیروز دادگاه تکیه بر عناصری دانست که سوء‌نیت ثریا عزیزپناه را در چاپ شعر مزبور منتفی می‌کند.
خانم ستوده با اعلام این‌که در پایان جلسه‌ی دیروز دادگاه برای موکلش وجه ‌الکفاله‌ی ۱۰ میلیون تومانی صادر شده است. میزان وجه الکفاله را بسیار سنگین و نامتناسب با نوع اتهام و شخصیت متهم به عنوان فعالی فرهنگی دانست.

یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷

ذکر خبر بدون اشاره به منبع مجاز نیست