درخشش کهکشان انسانیت در تاریکی حاکمیت سرمایه در عراق

نظمی که معمول سرمایه داران و کشورهای سرمایه داری هست با بمبها و موشکها و اورانیوم رقیق شده در جنگ خلیج و بعدها در جنگ عراق در کشور عراق تماما در هم ریخت و یک بی نظمی تمام عیار زندگی میلیونها انسان در عراق را در خود بلعید. دسته ها و گروههای وحشی و تروریست اسلامی و ناسیونالیست از شیعه و سنی و ناسیونالیستهای بعثی و غیر آن با پول و اسلحه هایی که توسط آمریکا و جمهوری اسلامی و سایر دولتها و نهادهای ارتجاعی تهیه شده بود زندگی سی و سه میلیون نفر را به مرز نابودی و تباهی کامل کشید. یک سناریوی تماما سیاهی بر جامعه عراق حاکم شد که تصور هر نوع راهی برای برون رفت از آن بسیار دشوار و حتی ناممکن می نمود.

یک ماه پیش، ابرهای ضخیم و گسترده سیاهی و تباهی و سردرگمی و ناامیدی کنار رفت و خورشید روشنائی و انسانیت و امید و آینده ای روشن در میدان تحریر عراق با حضور پانصدهزار نفر شروع به درخشش کرد. میلیونها انسانی که در دهها شهر عراق جانشان از تروریسم و مذهب و اسلام و شیعه و سنی و بعثی و دزدی و فساد و جنایت به تنگ آمده بود دور این خورشید حلقه زدند و یک کهکشان بزرگی به وسعت عراق شروع به درخشیدن کرد. مردم عراق با قدمهای محکم و مصمم آمده بودند تا به بی نظمی سرمایه دارن ریز و درشت از آمریکا و انگلیس و جمهوری اسلامی و عربستان و ترکیه و دسته ها مسلح قومی-مذهبی، که هر کدامشان دمش به یکی از این دولتهای مرتجع و جنایتکار وصل بود، نه بگویند و با صدایی رسا فریاد و پیامشان را به تمام انسانهای روی زمین اعلام کردند. همه دنیا با چشمانی بهت و حیرت زده این کهکشان عظیم امید و انسانیت و آزادیخواهی را دیدند و محو تماشای آن شده اند. همه دیدند که مردم عراق نه قومیت و مذهب و نمایندگان فاسد این نهادها و هویتهای تماما ضد انسانی بلکه انسانیت و آزادی و رفاه می خواهند.

امروز، ۲۸ آگوست ۲۰۱۵، مردم عراق برای سومین جمعه متوالی، بطور برنامه ریزی شده و از قبل اعلام شده، به خیابانها ریختند تا به نکبت قومیت و مذهب و فساد و جنایت نه بگویند و خطوط یک آینده روشن و انسانی و سرشار از خوشبختی را برای خود و فرزندانشان ترسیم کنند. نفس اینکه مردم عراق توانسته اند سه جمعه متوالی بطور برنامه ریزی شده در صفوف میلیونی به خیابان بیایند حکایت از یک تصمیم و قدرت تزلزل ناپذیر و عظیمی دارد که اگر به سر منزل مقصود برسد نه تنها عراق بلکه کل منطقه نکبت زده خاورمیانه و شمال آفریقا و در حقیقت تمام جهان را دست خوش تغییرات و تحولات ریشه ای قرار خواهد داد. برای همین هم هست که تمام انسانها و جریانها و احزاب آزادیخواه و برابری طلب باید با تمام قدرت پشت این حرکت عظیم انسانی در عراق بروند. انقلابی که در عراق شروع شده است متعلق به تمام انسانهای آزادیخواه و برابری طلب، متعلق به تمام نیروهای پیشرو و رادیکال، متعلق به تمام طبقه کارگر جهان، متعلق به تمام اقشار فقر و فلاکت زده جهان، و متعلق به تمام انسانیت است.

با تمام قوا به دفاع از مبارزات مردم عراق برخیزیم. همصدا با مردم عراق در تمام جهان به خیابان بیاییم و با صدای بلند اعلام کنیم : نه به مذهب – نه به قومیت – نه به ملیت – نه به فساد – نه به سرمایه داری. در خیابانهای ونکوور و نیویورک و لندن و پاریس و تهران به خیابان بیاییم و علیه نظم نوین سرمایه داری، علیه نظم سرمایه داری به هر شکل آن، علیه بی نظمی سرمایه داری، و علیه سرمایه درای فریاد بزنیم و رژه برویم. وقت آن است که ارتش انسانیت پا به میدان نبرد و مبارزه بگذارد. مردم عراق جرقه این مبارزه سهماگین اما نوید بخش را زده اند. این جرقه را به آتشی بنیان سوز علیه نظم و بی نظمی سرمایه بدل کنیم.