مردم ترکیه گرفتار قدرت طلبی اردوغان هستند.

ارتش ترکیه از زمین و هوا مناطق کردنشین را در بخشهایی از کردستان را زیر حملات وحشیانه قرار داده است ، اردوغان در جریان انتخابات شکست خورد این را همه می دانند و دلیل اصلی شروع جنگ همین است،
اردوغان توانسته از حماقت سر لشکرها و ناسیونالیستها سو استفاده نماید و جنگ وحشیانه ای را بر علیه مردم کردستان رهبری کند .تا به امروز تعداد زیادی از مردم روستاهای دامنه کوهستانهای قندیل هم مرز با عراق و ایران و ترکیه را بوسیله بمباران هواپیمای جنگی و توب باران کشتار شده اند ،تعدادی از گریلا های پ ک ک نیز جان باخته اند ، پ ک ک در همین راه در جریان دفاع از خود و مردم عادی دست به عملیاتهای متقابل زده است و تعدادی از افراد ارتش کشته شده اند .
این جنگ نه به نفع مردم ترکیه است و نه به نفع مردم کردستان. دولت ترکیه ( اردوغان ) می خواهند از این جنگ بهره بردارى سیاسی ببرند تا در نتیجه آن حفظ و بقائ حاکمیت ننگینشان را ابقا نمایند .
به باور من ادامه جنگ حتی برای بقای اردوغان نیز مشکل ساز می شود ، چرا که جنگی را براه انداخته است که مستقیما با بیش از ۲۵ میلیون نفر مردم کردستان ترکیه رودرو می باشد ، همچنین اکثریت مردم کردستان ایران و عراق و سوریه نیز به عناوین مختلف و در دفاع از مردم کردستان ترکیه بر علیه سیاستهای جنگ طلبی اردوغان بی تفاوت نیستند و در همین راستا تلاشهای روزمره در جریان است ، و در ضمن در سطح جهانی نیز شک و تردیها از نیت شر دولت ترکیه فراهم شده است .
بنا بر این دولت اردوغان در این راه شکست می خورد و شکست سیاستهای دولت اردوغان تنها راه ممکن برای برقراری صلح و ارامش در جهت حل مسئله کردستان می باشد،

مشکلات شکست دولت اردوغان یقینا در جامعه ترکیه بی صدا نخواهد بود انسانهای چپ و مدرن و سکولار بلاخره با صدای رسا تر و در دفاع از آزادی و حق و حقوق مردم کردستان به میدان می آیند .

توفیق پیرخضری

سوم ما جولای ۲۰۱۵