جعل نام کومەله تا کی؟

جعل نام کومه له تا کی؟

هدف این نوشته کوتاه نقد سیاسی سازمان زحمتکشان نیست.

جعل در لغت به معنای خلق کردن و دگرگون کردن است و تزویر به معنای حیله و تقلب و خلاف واقع جلوه دادن چیزی است  بنا بر تعریفی که از جعل گفته شده، جاعل کسی است که با تقلب و حقه، سند یا نوشته‌ای را تغییر می‌دهد تا با این تغییر، به خود سود و ضرری به دیگری وارد کند.

پلورالیسم و اعتقاد به اصل این واژه سیاسی یکی از ابتدایی ترین حقوق اولیه انسانی در جامعه باز سیاسی و یکی از ارکان دمکراسی است.

سازمان زحمتکشان در سال ۲۰۰۰ و به رهبری اقایان عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی زاده تا سیس گردید. این دو نفر از بنیان گذران محفل سیاسی و بعدها تشکلات کومه له بودند. اقای مهتدی همچنین از سمپاتهای اصلی تشکیل حزب کمونیسیت ایران بودند، تا جایی که در اولین کنگره این حزب به عنوان دبیر کمیته مرکزی این حزب انتخاب شدند.

بعد از انشعاب اول از کومه له که منجر به جدایی رفقای کمونیزم کارگری از کومه له شد، بسیاری  از چهره های جنبش کمونیستی و رهبران عملی کومه له با این انشعاب از کومه له رفتند. تشکیلات علنی کومه له در پی این انشعاب می رفت که به یک تشکیلات بی اثر و خنثی تبدیل شود، اما با تلاش رفقای کمونیستی از جمله ابراهیم علیزاده و کسان دیگر کومه له بار دیگر قامت برافراشت.

اقایان عبدالله مهتدی و عمرایلخانی زاده سال ۷۷ بعد از سالها به کردستان برگشتند، البته نه برای فعالیت سیاسی کمونیستی بلکه برای یک توطئه سیاسی. از انجا که نابود کردن کومه له کمونیست از ارزوهای مخالفین این جریان و احزاب مرتجع و ناسیونالسیت می باشد، بعد از مدتی مشخص گردید که این دو نفر هم کاملأ  سازماندهی شده برگشته و در پی یک توطئه سیاسی هستند. بعد از مدتی کوتاه توطئه اینها فاش شد و در کنگره۹ اقای مهتدی با تعداد اندکی پیشمرگ که واقعأ تا ماهها بعد نمی دانستند که انگیزه واقعی مهتدی چیست با این جریان رفتند و سازمانی دیگر تشکیل دادند و نام خود را کو مه له نامیدند٫ البته لازم به ذکر است بگویم که اختلاف سیاسی و انشعاب در احزاب سیاسی امری عادی می باشد و دور از انتظار نیست ولی انچه قابل تأمل است جعل سازی و تحریف تاریخ کومه له می باشد،انها از همان روزهای تشکیل سازمانشان  شروع به کتمان و وارونه جلوه دادن حقایق سیاسی کردند چونکه اقای مهتدی با تحریف این واقعیتها سعی در پیشبرد اهداف خود را داشتند.

این سازمان نه تنها بهره ایی از این سرقت سیاسی نبرده و به اهدافش نرسیده بلکه به یک حزب مرتجع تبدیل شد، و  آنچنان انحطاط فکری و سیاسی داشته است که قابل جبران نیست و سرنوشت خود و حزبش را به قضا و قدر سپرده است. و تمام کسانی که زمانی نادانسته با انها همراه شده بودند، از این جریان دور شده اند.  از همه مضحکتر این است که پسر عموی مهتدی دکان دیگری نزدیک مقر ایشان باز کرده اند و او هم بخاطر اینکه از این قافله سر قت سیاسی عقب نماند نام کومه له را جعل کرده است.  اینها اینقدر خود را از نظر سیاسی بی مقدار می پندارند که جرات و شهامت انرا نداشته و ندارند که نامی برای حزبشان بیابند. اگر در یک جامعه دمکراتیک مهتدی و ایلخانی چنین اقدامی می کردند  مجرمین سیاسی تلقی گردیده و محاکمه میشدند. در این خصوص  کمیته مرکزی وقت کومه له هم مقصر است، تنها هم و غم این کمیته این بود که این عده را که بیشتر مانند دملی چرکین بودند را از سر خود وا کنند. غافل از اینکه مهتدی پی همه چیز را به خود مالیده است و برای رسیدن به هدفش اقدام به هر کاری می کند

  در مبارزات سیاسی میتوان بر سر  هر موضوع و رخدادی سیاسی وامنیتی به بحث نشست و استنتاجات و برداشتهای خود را در حول و حوش آنها بیان نمود امّا نمیتوان بر انکار واقعیت سیاسی پافشاری کرد و سند جعلی و خودی را به جای اسناد واقعی و ثبت شده به خُورد جامعه داد، کاری که آقای مهتدی و ایلخانی بدان مبادرت ورزیده اند٫ ایشان و سازمان مطبوع عمر ایلخانی زاده لازم است هر چه زودتر نام احزاب خود را تغیر دهند و این مشکل را با خود به میان جامعه نبرند چونکه عدم حل این معضل به نفع این احزاب نخواهد بود

کومه له و اسناد کومه له اسنادی مربوط به جامعه و متعلق به تمام کمونیستها و مردم ازادیخواه و انقلابی کردستان است، وظیفه تمام کمونیستها و انسانهای شریف این است که در برابراین گردن کلفتی حزب مهتدی و ایلخانی موضع بگیرند. منطق کمونیستهای راستین منطق تحریف وقایعی تاریخی و تخریب اعمال و افکار جانباخته گان راه آزادی و سوسیالیسم ودستکاری اسناد تاریخی – سازمانی نیست

قاسم رفعت ۲۶٫۰۷٫۲۰۱۵