یک رسوایی دیگر برای جمهوری اسلامی این بار در کابل ٫ بهم خوردن مضحکه روز قدرس در کابل

یک رسوایی دیگر برای جمهوری اسلامی این بار در کابل
بهم خودرن مضحکه روز قدرس در کابل

سیامک بهاری

امروز جمعه ١۹ تیرماه، مراسم موسوم به روز قدس با تلاش سفارتخانه ـ لانه جاسوسی ـ جمهوی اسلامی در کابل برگزار گردید با اعتراض وسیع بسیاری از جوانان روبرو گردید و مختل شد.
بنا به خبرهای منتشر شده٬ یکی از دست نشاندگان شناخته شده جمهوری اسلامی به نام “سید عیسی حسینی مزاری” برگزاری این مراسم را بعهده داشت وی با به راه انداختن مضحکه ای تحت عنوان روز قدس در حمایت از سران جمهوری اسلامی٬ تعدادی کمتر از ۲۰۰ نفر عمدتا از کودکان و افراد سالخورده را از محله پل سوخته تا پل کوته سنگی با وعده هدیه و صرف غذا به راه انداخت. این مراسم را فقط شبکه یک جمهوری اسلامی پوشش خبری میداد.
عدم استقبال مردم و اعتراض مداوم بسیاری از جوانان کابل علیه برگزار کنندگان این حرکت تمسخرآور و خودنمایی پوشالی با شکست مواجه گردید و مزدوران حکومت اسلامی ایران بازهم سرشان به سنگ خورد.
اعتراض و افشاگریهای جوانان علیه جنایات فاشیستی حکومت اسلامی علیه شهروندان افغان درایران سبب شد که بسیاری از شرکت کنندگان تصمیم گرفتند صف راهپیمایی را ترک کنند. اما پلیس به افراد شرکت کننده اجازه خروج نمی داد و با خشونت٬ تهدید و کتک کاری مانع از خروج آنان میشد. پلیس اعلام می کرد که که از “سید عیسی حسینی مزاری” دستور دارند تا پایان مراسم به کسی اجازه خروج ندهند.
جوانان و مردم کثیری به مخالفت با حضور جمهوری اسلامی در افغانستان پرداختند و با پاره کردن عکسهای سران جنایتکار جمهوری اسلامی خشم و نفرت خود را با مختل کردن این مضحکه رسوا نشان دادند.
اخبار این اعتراض و بهم خورن نقشه مزدوران جمهوری اسلامی بسرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد و با استقبال وسیعی روبرو گردید و رسوایی بیشتری برای حکومت اسلامی به بار آورد.