اسرار ترور یاسر عرفات

اسرار ترور یاسر عرفات
رمزگشایی یک رویداد بعد از هشت سال
مرگ یا قتل ؟
اخیرا شبکه الجزیره قطر در گزارش مستندِ چه چیز عرفات را کشت ؟ اعلام کرده : بررسی دانشمندان سوئیسی نشان می دهد در لوازم شخصی یاسر عرفات آثاری از ماده رادیو اکتیو پلونیوم مشاهده شده است .
الجزیره در گزارش خود اعلام کرده که بدنبال بررسی و تحقیقات از البسه و وسایل شخصی عرفات در یک مرکز تحقیقاتی شهر لوزان سوییس، عرفات بر اثر آلوده شدن به پلونیوم ۲۱۰ جان خود را از دست داده است. براساس این گزارش عرفات در دوازدهم اکتبر ٢٠٠۴ ناگهان با شکم‌ درد، اسهال و حالت تهوع مواجه شد. با وجود تلاش تیم‌ های پزشکی فلسطینی و همکاران آنها از مصر، تونس و اردن و نهایتا انتقال به پاریس، یک بیماری ناشناخته، سریعا سلول‌های خونی، کبدی و سایر بافت‌ها و اندام‌های بدنش را درگیر کرد و درپی خونریزی مغزی و کما، چهار هفته پس از بروز نخستین علایم بیماری درگذشت.
دو سال پس از مرگ عرفات در یازده نوامبر ٢٠٠۴، مرگ الکساندر لیتوینینکو، جاسوس روس تبار انگلساکسون ها، برای نخستین مرتبه «پلونیوم» را به عنوان «ابزاری برای قتل» مطرح کرد و در همان زمان بود که برخی از رسانه‌ های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ممکن است یاسر عرفات نیز در اقدامی مشابه مسموم شده باشد!.
در پی گزارش الجزیره، ناصر القدوه، خواهر زاده عرفات و رئیس مؤسسه ای به همین نام اعلام کرد : خانواده عرفات و این مؤسسه ،‌ اسراییل را به ترور رئیس سابق سازمان آزادی بخش فلسطین با استفاده از ماده سمی پلونیوم متهم می کند … از زمان شهادت یاسر عرفات بارها گفتیم که وی با استفاده از سم ترور شده است اما هیچ مدرکی در دست نداشتیم، لکن پس از تحقیقات شبکه الجزیره و اطمینان از اینکه وی با ماده پلونیوم مسموم شده است، دیگر جای شکی نیست و ما مدرک نیز به دست آورده ایم.
عبدالله البشیر، رئیس کمیته پزشکی مؤسسه عرفات نیز در کنفرانس خبری در رام الله ، نتیجه تحقیقات الجزیره را درباره اینکه یاسر عرفات براثر مسمومیت در گذشته است، تأیید کرد و افزود : بیمارستان فرانسه از ارائه اطلاعات درباره مواد سمی در وسایل عرفات خودداری کرده است.
چندی پیش روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعتراف نمود: دولت وقت فرانسه در جریان علت اصلی مرگ یاسر عرفات در سال ٢٠٠۴میلادی بوده است. پزشکان بیمارستان نظامی که یاسر عرفات در آنجا بستری شده بود،‌ علت مرگ رییس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را منتشر کرده بودند ولی مقامات وقت فرانسه آن را منتشر نکردند.در گزارش پزشکی بیمارستان نظامی پرسی در فرانسه محل بستری عرفات آمده بود که رییس سازمان آزادیبخش فلسطین به دلیل از بین رفتن گلبول های قرمز جان باخته است. اما دولت فرانسه از انتشار این گزارش خوداری کرده بود.
بدنبال این افشاگری ها، بیوه یاسر عرفات از مقامات فرانسه خواسته تا درباره مرگ همسرش تحقیق کنند!.
سهی عرفات، دادخواستی را برای انجام تحقیقات در رابطه با مرگ همسرش ارائه داده اما در این دادخواست به شخص یا سازمان خاصی اشاره نکرده است. پیش از این همسر یاسرعرفات از یک قاضی فرانسوی تقاضا کرده بود تا مرگ همسرش را قتل اعلام کرده و به انجام تحقیقات در خصوص اتهامات مربوط به مسموم شدن وی با سم پلونیوم بپردازد.
مسئول قتل کیست؟
عرفات در سال های آخر عمر به دلیل پایداری در مقابل زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی خصوصا در مورد قدس و میلیون ها آواره فلسطینی، در حصر کامل بود. وی به میزان محدودی امکان تماس داشت. بدون شک متهم اصلی در این جریان در درجۀ اول رژیم اسراییل و سپس کسانی هستند که احتمالاً در این جرم با این دولت تروریست همکاری کرده اند.
همان زمان شایعاتی مبنی بر دست داشتن موساد و حتی برخی مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله محمد دحلان، رئیس دستگاه امنیتی فلسطین در مرگ عرفات وجود داشت، اما این احتمالات هیچ وقت از سوی کمتر کسی حتی نزدیکان عرفات جدی گرفته شد. برخی نشریات عربی نوشته بودند : اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان از توطئه‌های برخی شخصیت‌های فلسطینی و همدستی آنان با آدمکشان اسراییلی دارد.
هرچند اسراییل سیاست کشتار هدفمند در نوار غزه را از دهه هفتاد میلادی آغاز کرد، دیوان عالی اسرائیل، در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۰۶، به ارتش اسرائیل اجازه داد تا به «قتل های هدفمند» بپردازد. در گذشته، صدها فلسطینی از جمله رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین، ساف، قربانی چنین کشتارهایی از سوی فرشتگانِ مرگ اسرائیل در سراسر جهان شده بودند.
در جریان سال نو یهودی ٢٠٠۴، آریل شارون نخست وزیر وقت و قصاب صبرا و شتیلا، گفته بود : عرفات از سرزمین های فلسطینی اخراج خواهد شد. شارون گفته بود اسرائیل شیخ احمد یاسین رهبر معنوی حماس و سپس جانشین او عبدالعزیز رنتیسی را به قتل رساند. آیا تفاوتی میان عرفات، یاسین و رنتیسی وجود دارد؟ و سپس پاسخ می دهد : من تفاوتی نمی بینم. همان طور که ما علیه این قاتلان وارد عمل شدیم، علیه عرفات نیز عمل خواهیم کرد.
فلسطینی ها هیچگاه در این که آریل شارون نخست وزیر وقت اسرائیل، رهبرشان را به قتل رسانده، تردید نکرده ‌اند. شارونِ جنایتکار بارها آشکارا از تمایل خود به ازمیان برداشتن ابو عمار روده درازی کرده بود.
اوری دان روزنامه نگار راستگرای نزدیک به شارون، یک هفته پیش از مرگ عرفات، در شماره ۴ نوامبر ٢٠٠۴، روزنامه معاریو نوشت : شارون به جورج دبلیو بوش اطلاع داده است که او دیگر به قولی که در مورد مصونیت عرفات در مارس ٢٠٠١ داده، وفادار نخواهد بود و نمی خواهد آرزوی مرگ او را به گور ببرد. او در کتابی که منتشر کرده، می نویسد : دوست او، دستور نابودی عرفات را داده است: مقاله من برای معاریو با این واژه ها شروع می شود: در کتاب های تاریخ، از آریل شارون به عنوان فردی نام برده خواهد شد که عرفات را ازبین برد بدون اینکه او را بکشد.
مصطفی البرغوثی، رئیس کمتیه ابتکار ملی فلسطین گفت: همه شواهد سیاسی و آزمایشگاهی حاکی از دخالت اسرائیل و آریل شارون نخست وزیر سابق این رژیم در ترور یاسر عرفات است… شارونِ جنایتکار در یادداشت های خود اعتراف کرده که قصد حذف عرفات را داشته است. اسرائیل سعی دارد از جنایات خود طفره برود اما جهانیان جنایات این رژیم در ترور ده ها نفر از رهبران گروه های فلسطینی از جمله ابوجهاد، ابوعلی مصطفی، الشقاقی و کمال ناصر را از یاد نبرده اند. این رژیم صهیونیستی بود که قصد ترور خالد مشعل رئیس دفتر حماس در اردن را داشت و جنایات زیادی علیه ملت فلسطین مرتکب شده است.اسرائیل باید به خاطر جنایاتی که علیه مردم فلسطین مرتکب شده است در دادگاههای بین المللی محاکمه شود و همه کسانی که یاسر عرفات را مسموم کرده اند، باید افشاء شوند.
چرا حذف ؟ چرا افشاگری ؟
بدون تردید این دو سؤال، سؤالاتی قابل توجهند که باید پاسخ داده شوند. نخست با توجه به اینکه عرفات فرایند صلح را کلید زده بود، چرا به قتل رسید ؟ و دوم اینکه حال هشت سال پس از مرگ نابهنگام عرفات، چرا این حادثه رمزگشایی می شود ؟
آریل شارونِ جانی وقتی نخست‌وزیر اسرائیل شد، اعلام کرد که من به شدت از زنده ماندن عرفات می‌ترسم.
پایگاه خبری ایلاف نیز در آن مقطع به نقل از بسام ابو شریف، مشاور سیاسی عرفات نوشت: ژاک شیراک سرکرده پیشین فرانسه یا همان کسی که در آخرین روزهای صدارتش و در یک چاپلوسی تمام عیار بر آستان صهیونیسم جهانی، پایتخت ایران – تهران را به بمباران اتمی تهدید نمود، و سه پزشک معالج وی به خوبی می ‌دانند که وارد شدن سم به بدن عرفات، دلیل مرگ او بوده است.آنها این اطلاعات را تحت عنوان حمایت از صلح در خاورمیانه و منافع فلسطینیان مخفی کرده‌اند.
سال ۲۰۰۹ شبکه الجزیره به نقل از فاروق قدومی از جنبش فتح، محمود عباس را متهم به قتل یاسر عرفات به کمک اسرائیل دانست. برخی منابع آگاه فلسطینی نیز اعلام کردند : قدومی شواهد و مدارک اضافی و مستندی دارد که ثابت می کند که باند ابومازن – محمد دحلان، نقش اصلی را در مرگ عرفات بر عهده داشته اند.
به نظر می رسد پس از شکست گفت‌وگوهای به اصطلاح صلح در کمپ دیوید در دوران سرکردگی کلینتون، نوع نگاه‌ها به عرفات تغییر کرد و بسیاری از شخصیت های سیاسی جهان به مخالفت با عرفات پرداختند و این شرایط تا زمان مرگ او ادامه یافت. نه ‌تنها در امریکا بلکه حتی در کشورهای عربی مثل اردن، عربستان و مصر، هم در نشست‌های خصوصی و هم در رسانه‌های جمعی عرفات را به دلیل نپذیرفتن پیشنهادهای اسراییل سرزنش و ملامت می کردند.
بسیاری بر این باور بودند که با حذف و خروج عرفات از چرخه بازی، حل و فصل مشکلات میان طرفینِ گفت‌وگو آسان‌ تر خواهد شد!.
شیمون پرز از دیگر سرکردگان رژیم صهیونیستی، در سخنرانی که چند سال پیش در چتم هاوس لندن داشت، نکته بسیار مهمی درباره عرفات بر زبان آورد و گفت: ما نمی توانستیم پروسه صلح را بدون عرفات شروع کنیم. البته این هم واقعیت داشت که با عرفات هم نمی توانستیم جریان گفتگوها را ادامه دهیم.
لذا در لابلای سخنان شیمون پرز این پیام زمزمه می شود که عرفات دیر یا زود می بایست حذف می شد.
به نظر می رسد درخواست فلسطینی ها در شرایط کنونی برای بررسی علت مرگ عرفات با اوضاع فعلی خاورمیانه بی ارتباط نیست. دولت فلسطین قصد دارد با استفاده از حادثه مسموم شدن عرفات ضمن ابراز نارضایتی نسبت به اوضاع کنونی، اسراییل را تحت فشار قرار دهد.
با توجه به اینکه منطقه با تحولات مهمی روبرو است این عوامل می توانند موجب شوند فلسطینیان از این فرصت ها استفاده کنند. اعمال فشار بر اسراییل از طریق بررسی علت مرگ عرفات یحتمل به فلسطین در لغو محاصره نوار غزه از طریق مذاکرات کمک و توجه جامعه جهانی را بار دیگر به خود جلب و به تسریع تشکیل کشور فلسطین کمک می نماید!.
البته یک تحلیل بدبینانه نیز وجود دارد و اینکه هرگاه فلسطینیان گامی بسوی وحدت و همدلی برداشته اند، عاملی منجر به اختلاف بین آنها شده و حال نیز با توجه به اینکه قتل عرفات بدون همکاری مزدور یا مزدورانی از درون فلسطینیان نزدیک به عرفات ممکن نبوده است، انگشت اتهامات بدنبال متهمی می چرخد که پروسه قتل عرفات را از طرف اسراییل به سرانجام رساند.
نکته جالب توجه در مستند اسرار ترور یاسر عرفات اینست که به هیچ عنوان اسمی یا تصویری از متهم اصلی قتل یعنی محمد دحلان درج نشده است، لذا همین مسئله این مشکوکیت ها را دامن می زند که کانال الجزیره در تبانی با رژیم صهیونیستی و برای ایجاد جو تشت و زهر چشم گرفتنِ بیشتر از فلسطینیان، مسئله را به شیوه ای کنترل شده استارت زده و گرنه همانطور که تیم های تحقیقاتی سوئیس، فرانسه و روسیه، بنابر ملاحظات دیپلماتیک جرأت بیان حقیقت ماجرا را ندارند، کانال مواجب بگیر الجزیره هم به هیچ عنوان نمی خواهد متهم اصلی پرونده را لو داده و تنها این شائبه را بزرگنمایی می کند که حکومت خودگردان فلسطین و اطرافیان یاسر عرفات پر از خائنان بالقوه بوده و آنها در راستای مطامع حقیر خود حاضر به هر کاری از جمله خیانت به آرمان فلسطین هستند، امری که در ارض واقع هم حقیقت داد.
مقاله زیر از وب سایت فنلاندی – آنتی صهیونیستِ مگنت مدیا ترجمه شده است
جواب سؤالات پایین، تنها یک کلمه توخالی است
کدام دولت خاورمیانه، دارای بزرگترین و خطرناک ترین زرادخانه اتمی می باشد ؟
کدام دولت خاورمیانه، معاهده ان پی تی را امضاء نکرده و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، اجازه بازرسی نمی دهد ؟
کدام دولت خاورمیانه، نیروهای مسلح خود را به درون خاک کشورهای همسایه سرازیر نموده و اشغالگری آنها را علیرغم قطعنامه های مکرر شورای امنیت سازمان ملل، ادامه داده است ؟
کدام دولت خاورمیانه بطور مستمر، قوانین مرزهای بین المللی را در مورد کشورهای همسایه و بوسیله هواپیما، آتش توپخانه و کشتی های جنگی نقض کرده است ؟
کدام دولتِ متحد آمریکا در خاورمیانه، سال ها تروریست های خود را برای کشتن افراد سیاسی – مخالف به کشورهای دیگر گسیل داشته و افراد زیادی را با روش های بیرحمانه از پای در آورده است ؟
در کدام کشور خاورمیانه، افسران بلند پایه ارتش، به اعدام شنیع زندانیان بیدفاع اعتراف و مباهات کرده اند ؟
کدام کشور خاورمیانه از خلع سلاح و مجازات سربازانی که به کشتار افراد غیر نظامی و مدنی اقرار نموده اند، خودداری کرده است ؟
کدام دولت در خاورمیانه، میلیون ها انسان را از خانه و آشیانه خویش بیرون رانده و از بازگشت آنها به زادگاهشان جلوگیری می کند ؟
کدام دولت در خاورمیانه از جبران خسارات وارده کرده به اموال و ممتلکات شرکت ها، زمین های کشاورزی و افراد غیر نظامی خودداری کرده و برعکس آنها را مصادره هم نموده است ؟
در کدام کشور خاورمیانه، دیپلمات های برجسته سازمان ملل ترور گردیدند ؟
در کدام کشور خاورمیانه، فردی که طبق دستور او، دیپلمات های برجسته سازمان ملل ترور شدند، به نخست وزیری رسید ؟
کدام کشور خاورمیانه، سفارت عموسام در مصر را منفجر نمود، به ناوچه نظامی آمریکا بنام یو اس اس لیبرتی در آب های آزاد – بین المللی حمله کرده، ۳۴ ملوان را کشته و ۱۷۱ تن را مجروح کرد ؟
کدام کشور، جاسوسی بنام جاناتان پولارد را مأمور دزدیدن اسناد محرمانه آمریکا نموده و دست آخر بخشی از آنها را به شوروی سابق فروخت ؟
کدام کشور خاورمیانه، اول تمامی ارتباطات رسمی با جاناتان پولارد را تکذیب نمود، سپس به او حق شهروندی اعطا کرده و همیشه از سرکردگان یانکی تقاضای بخشش و آزادی او را کرده است ؟
کدام کشور خاورمیانه به مجرمان و قاتلان یهودی – آمریکایی اجازه داده تا برای جلوگیری از دستگیر شدن، وارد مرزهایش شده و از استرداد آنها ممانعت کرده است ؟
کدام دولتِ خاورمیانه، در ظاهر نفرت از جرم و جنایت را موعظه نموده و همزمان برای قاتل ۲۹ نمازگزار بی دفاعِ فلسطینی در داخل مسجد، آرامگاه باشکو ساخته است ؟
کدام دولت در جهان، طبق اظهارات مجله فورچون، دارای دومین لابی قدرتمند در داخل مرزهای آمریکا می باشد ؟
کدام دولتِ خاورمیانه، کاملا عامدانه به کمپ پناهندگان سازمان ملل در روستای قانا – لبنان شبیخون زده و ۱۰۳ مرد، زن و کودکِ بیگناه را غرق در خون نمود ؟
کدام دولتِ خاورمیانه، تاکنون با ۶۹ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مخالف ورزیده و از زیر بار ۲۹ قطعنامه دیگر نیز، بکمک حق وتوی عموسام در رفته است ؟
کدام دولتِ خاورمیانه همیشه دریافت کننده یک سوم کمک های خارجی دولت آمریکا بوده، در حالیکه خودش شانزدهمین کشور ثروتمند جهان می باشد ؟
کدام دولت خاورمیانه کمک های تسلیحاتی رایگان آمریکا را دریافت نموده و همزمان مشغول فروش تکنولوژی پیشرفته نظامی به چین و علیرغم مخالفت یانکی ها بوده است ؟
کدام دولت خاورمیانه اعضای کنگره آمریکا را مانند بچه ها وادار به نشستن و گوش دادن به نصایح نخست وزیرش نموده، به آنها گوشزد می کند که حق ندارند کمک های خارجی آمریکا به کشورش را کاهش دهند و با اینکار، دایما غرور نداشته یانکی ها را لکه دار می کند ؟
نخست وزیر کدام دولت خاورمیانه به کارکنانش اطلاع داده بود که لازم نیست، نگران آمریکا باشند زیرا آن کشور را در کنترل دارند ؟
کدام دولت خاورمیانه و طبق گزارشات سازمان عفو بین الملل، ۴ هزار خانه فلسطینیان را با خاک یکسان نمود تا بتواند سیاست پاکسازی قومی خود را جلو ببرد ؟
کدام دولت خاورمیانه، بمب هزار کیلویی و پیشرفته را روی یک منطقه پرجمعیت – مسکونی انداخته و ۱۵ غیر نظامی از جمله ۹ کودک را سلاخی نمود ؟
کدام دولت خاورمیانه بطور دایم کودکان را به بهانه سنگ اندازی بسوی تانک و زره پوش های پیشرفته اش، از دم تیغ می گذراند ؟
کدام دولت خاورمیانه در سال ۱۹۹۱ توافقنامه اسلو مبنی بر جلوگیری از ساخت شهرک های یهودی نشین را امضاء نموده و بعد از آن، ۲۷۰ مجتمع مسکونی دیگر را تأسیس نموده است ؟
کدام دولت خاورمیانه در چند سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات سیاسی – مخالف را ترور کرده و همزمان صدها غیر نظامی از جمله ده ها کودک را به خون غلطانده است ؟
کدام دولت خاورمیانه بطور مستمر توافقنامه های ژنو را نقض نموده و شهرها، روستاها یا اردوگاه های پناهندگان را کلا با خاک یکسان نموده و حتی جنایتکاری را بجایی رسانده که منازل را روی سر ساکنانشان آوار نموده است ؟
کدام دولت خاورمیانه مرکز تولید و صدور شر و نفرت به اقصی نقاط جهان بوده و از تمامی ابزارها برای فساد و عفونی کردن اذهان بشریت، برهم زدن پیش فرض های نهادینه شده در ذات انسان و زندگی، تخریب وسیع محیط زیست توسط بیشمار کارتل و کمپانی سودجو، دستکاری ژنریک – هورمونیک مواد غذایی توسط شرکت مونسانتو، چاپ دلارهای بی پشتوانه توسط بن برنانکی و فدرال رزرو یانکی ها، تأسیس کمپانی آدمکشان بین المللی یا همان بلک واتر و شعبه خاورمیانه آن، القاعده – داعش و ده ها بار تهدید کشور عزیزمان ایران به جنگ و بمباران، استفاده کرده است ؟
جواب تمامی سؤالات بالا فقط یک کلمه است : رژیمک صهیون
مترجم فیلم و مقاله دوم : فریدون حسین زاده

https://youtu.be/243czJjZ0AU