توافقنامه تحویل زندانیان ایرانی توسط اقلیم کردستان به جمهوری اسلامی سیاستی کثیف و رسوا

توافقنامه تحویل زندانیان ایرانی توسط اقلیم کردستان به جمهوری اسلامی سیاستی کثیف و رسوا

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه ایران به کردستان عراق سفر کرده و با کریم سنجاری وزیر امور داخله اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرده. قشقاوی با اشاره به امضاء قبلی موافقتنامه انتقال زندانیان بین دو کشور ایران و عراق از وزیر داخله اقلیم کردستان عراق درخواست کرد، زمینه‌های لازم برای انتقال آنان به ایران فراهم آید.
نکته قابل توجه برای ما و افکار عمومی در ایران و عراق علنی کردن ” موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور ایران و عراق” است. این موافقتنامه سندی ننگین در رابطه اقلیم کردستان با جمهوری جنایتکار اسلامی است.
حضور مزدوران جمهوری اسلامی از اقلام دو نفر آدمکش “قاسم سلیمانی” و “حسن قشقاوی” فراتر است. جمهوری اسلامی در اوضاع بحرانی عراق و با کمک و پمپاژ میلیونها دلار به گسترش تروریسم و آدمکشی و تقویت نیروهای ارتجاعی و تروریستی، حضوری ننگین و خونین داشته است. بعد از سرنگونی صدام حسین جمهوری اسلامی یک پای ثابت اجرای کشتار و تخریب در عراق است.
رایزنی و رابطه “حسنه” اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی اما اینبار بر سر سرنوشت تراژیک صدها نفر از ایرانیان رقم زده میشود که توسط اقلیم کردستان دستگیر و در زندان هستند. این سیاست کثیف را باید رسوا کرد. عملی شدن تحویل دادن زندانیان ایرانی به زندان های جمهوری اسلامی اقدامی ننگین و در کنار ده ها سابقه و پرونده پر از جنایت حاکمان اقلیم کردستان به ثبت میرسد. ایرانیان دستگری شده و زندانی در کردستان عراق قرار است با “گسترده” شدن روابط دولت اقلیم در کردستان وجمهوری اسلامی به جهنم زندان در ایران که بوی خون و اعدام در آنها موج میزند، مورد معامله قرار میگیرند. جمهوری اسلامی ایران نمونه برجسته اعدام در سطح جهان است. هر روز چند نفر توسط باندهای مزدور وابسته به دولت، خامنه ای، روحانی و قشقاوی و رفسنجانی به جوخه اعدام سپرده میشوند.
سکوت جایز نیست. باید علیه این معامله کثیف و جنایتکارانه ایستاد. از حرمت و کرامت زندانیان ایرانی در زتدانهای اقلیم کردستان به دفاع برخاست. افکار عمومی و جهانیان را از این بند و بست و معامله جنایتکارانه مطلع کرد.
خانواده های زندانیان ایرانی در شرایط کنونی و در هر شهر و مکانی هستند باید فورا علیه سیاست کثیف و جنایتکارانه اقلیم کردستان بایستد. از مردم شهرهای کردستان طلب کمک برای اعتراض و سد کردن این سیاست، بکنند.
در کردستان عراق تعداد زیادی از احزاب اپوزیسیون و سرنگونی طلب حضور دارند از آنها بخواهند سکوت “دیپلماسی” رابطه با اقلیم کردستان را بشکنند. همراه با آنها خواهان توقف و لغو سیاست پس دادن زندانیان ایرانی به جمهوری اسلامی شوند.
در کردستان عراق صدها فعال سیاسی ایرانی از روی ناچاری و مشکلات امنیتی زندگی دوم در شهرهای کردستان عراق را انتخاب کرده اند. اجرای موافقتنامه پس دادن زندانیان ایرانی به قتلگاه زندان جمهوری اسلامی تبعات و تاثیرات مخرب و خطرناکی برای فعالین سیاسی دارد. پرونده همکاری اقلیم کردستان و ترورهای گسترده مخالفین جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان به اندازه کافی سیاه است. تاکنون و در چند سال گذشته ده ها نفر از فعالین سیاسی مخالف جمهوری اسلامی توسط تروریستهای جمهوری اسلامی بقتل رسیده اند. اجرای عملی موافقتنامه اخیر باید به اندازه کافی هشدار دهنده و برای فعالین سیاسی جدی باشد.
٢۶خرداد ١٣٩۴
١۶ ژوئن ٢٠١۵

ایسکرا ۷۸۴