ترفند انتخابات شفاف برای تصاحب کرسیهای بیشتر‎

قرار است در اسفند ماە سال جاری انتخابات دهمین دورە مجلس شورای اسلامی و پنجمین دورە مجلس خبرگان رهبری، برگزار شود. ٩ ماە ماندە بە مضحکە انتخابات، جناحهای فوق ارتجاعی جمهوری اسلامی در تلاش اند تا کرسیهای بیشتر برای تثبیت موقعیت خود در آیندە نظام تسخیر کنند.

جناح “اصلاح طلب” اینبار با “ترفند انتخابات شفاف” بمیدان آمدە و قصد دارد مردم را برای دعوای جناحی پیش رو و تفوق بر “اصولگرایان”، بە بهانە شفاف برگزار کردن انتخابات، بمیدان بیآورد. در همین رابطە چند روزیست کە جنجال مضحکە “انتخابات شفاف” گوش همە را کر کردە است. هدفشان زمینە سازی برای حضور گستردە مردم در این نمایش تحقیر و توهین بە شعور انسانها و هر نوع انتخابات نیمچه آزاد است. در این رابطە سنگ تمام گذاشتەاند و قصد دارند این بار با صندوقهای پلاستیکی شفاف انتخابات را “شفاف” برگزار کنند. نظامی که سرتاپایش مبتنی بر ممنوعیت و محدودیت و اختناق و فساد و دروغ و تقلب و تروریسم و انسان ستیزی است، در آن فی النفسه انتخابات معنی ندارد تا چه رسد به اینکه “شفاف” باشد. شفافیت انتخابات نە در گرو صندوق پلاستیکی شفاف، بلکە در گرو سرنگونی حکومتی است که وصله ناجور به جامعه ایران است.

الکترونیکی شدن انتخابات معضل دیرینە مضحکە بودن انتخابات را در جمهوری اسلامی برطرف نمیکند. انتخاباتی کە فیلتر سیاسی ایدئولوژیکی بر آن حاکم باشد و انتخاباتی کە کمونیستها و کارگران قادر بە کاندید شدن نباشند و برای احراز مقام ریاست جمهوری نصف جامعە (زنان) از آن محروم باشند و یک نهاد ارتجاعی با معیارهای نظام چند نفر از سرسپردە ترین ها و جنایتکارترین های خود را غربال و در مقابل مردم قرار بدهد، تا میان آنها “انتخاب” کنند، بی حرمتی بە کلمە انتخابات و بە کرامت همە شهروندان جامعە است.

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در همایش فرمانداران سراسر کشور چنین میگوید:

مردم باید احساس کنند تغییری اتفاق افتادە است و در ادامە میگوید، ما موظف هستیم اعتماد عمومی را بە جامعە باز گردانیم. این سخنان جهانگیری بە اندازە کافی گویاست کە مردم بە کلیت این نظام نە تنها بی اعتماد هستند بلکە از آن متنفرند و اینان میخواهند بە اینگونە بساط فریب مردم را راە بیاندازند.

لاریجانی رئیس مجلس اوباشان اسلامی نیز در این همایش چنین میگوید: درست است کە کاندیداها وظایفی دارند اما حقوقی هم دارند. آنها نباید بە وسیلە دستگاەهای مختلف تهدید شوند کە مثلا اگر چنین حرفی بزنید ما شما را رد می کنیم. همین یک پاراگراف اظهارات لاریجانی کافیست تا مضحکە بودن این سیستم و انتخاباتش را متوجە شد. ارزش مصرف توصیەهای اخلاقی جناب لاریجانی برای فریب مردم است و بس. طیف ژورنالیست مزد بگیر و نان بە نرخ روز خور چون بە مزاقشان خوش نمی آید بر این نکات گویا نور نمی تابانند کە این حکومت با طیف های وسیعشان همە و همە علیە منافع مردم هستند و مشتی اوباش و چاقوکش و دزد و فاسد و تهی شدە از انسانیت هستند کە بە چیزی جز منفعت خود و حفظ نظام جهنمی شان نمی اندیشند.

آنانی کە این مضحکە را بنام دمکراسی (بە تعبیر دخالت آزادانە مردم در سرنوشت خود) و انتخابات آزاد بە خورد مردم میدهند، یا سفیە هستند و یا شرافتشان را در گرو منفعت مالی گذاشتەاند تا در نتیجە تداوم جمهوری اسلامی و بە قیمت استثمار کارگران و زندانی کردن هزاران انسان شرافتمند و حق طلب و اعدام صدها انسان در سال بە بهانەهای مختلف، نام و مقامی را کسب کنند

تحلیلگران سطحی و مغضوب شدە از نوع احمد سلامتیان و طیف اینچنینی این انتخابات را بە آزمونی بزرگ برای روحانی کە با شعار “امید” بە قدرت رسید، تلقی میکنند.
تلاش دارند از هم اکنون تنور مضحکە انتخابات را گرم نگە دارند و آنرا بە آزمونی بزرگ برای دولت کە “انتخابات را سالم برگزار کند” و بە “عرصە حضور همە نیروهای سیاسی” بدل کند؟! کدام نیروهای سیاسی؟ آقای سلامتیان و کل طیف مغضوب شدە یک کلمە در مورد حکومت روحانی کە رکورد اعدامها را نسبت بە اسلاف خود در ١۵ سال گذشتە شکستە است و بالغ بر ۶٨٧ نفر را اعدام نمودە است، نمی گویند. منظورشان هم از همه نیروهای سیاسی کاسه لیسان حکومتی و طرفداران این و آن آخوند است.

مردم باید خیلی محکم دست رد به سینه این جماعت بکوبند. اینان مردم را صرفا برای بازارگرمی مضحکە انتخاباتی شان میخواهند. در نتیجه این مضحکه، مستقل از اینکه بنفع کدام جناح از حکومت وحشت و ترور و گرسنگی تمام شود، چیزی عاید مردم نمیشود و در بر همان پاشنه قدیمی خواهد چرخید. مردم ایران در طول ٣۶ سال گذشتە هیچ نفعی از جدال جناحهای موجود در جمهوری اسلامی نبردە اند. نە دعوایشان و نە آشتی شان ربطی به منفعت مردم و آزادیهای پایەای شهروندان و نان سفرە آنان نداشته است. بلکە همە تلاش شان بر سر کسب موقعیت بیشتر و تسلط بر شاهرگهای اقتصادی ایران و چپاول هر چە بیشتر ثروتهای این جامعە بودە و هست و خواهد بود.

جمهوری اسلامی قابل دگردیسی و اصلاح نیست و اگر هم باشد ما اردوی آزادیخواهی و برابری طلبی آنرا نمیخواهیم. انتخابات شفاف در جمهوری اسلامی خیال خام و یک اتوپی بیش نیست. لذا برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف باید بدوا جمهوری اسلامی را بە زیر کشید. آنوقت مردم فرصت دارند آزادانە نمایندگان واقعی خود را تعیین کنند و همه شهروندان مستقل از تعلقات سیاسی و فکری و مذهبی شان بطور برابر در تعیین سرنوشت خود و تعیین جهت جامعه شریک شوند و هر زمان که خواستند اراده جمعی خویش را اعمال کنند. تحقق این امر در گرو سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار یک جمهوری سوسیالیستی است. این است کم هزینە ترین و سریع ترین راە بە سعادت و خوشبختی در ایران و نه امید بستن به دور باطل و ارتجاعی انتخاب بین ((بدتر و بدترین))