جمهوری اسلامی مسبب بحران اعتیاد است

جمهوری اسلامی مسبب بحران اعتیاد است
سن اعتیاد به ۱۱ سالگی رسید، آمار زنان معتاد دو برابر شد

مدیر کل بهزیستی اعلام کرد سن اعتیاد به ۱۱ سالگی رسید و مدتی قبل نیز وزیر کشور اعلام کرد که آمار زنان معتاد دو برابر شده است و محمد حسین قربانی نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت در جواب به سوالی در مورد آمار اعتیاد کودکان به مواد مخدر میگوید ترجیح میدهم در این مورد سکوت کنم و تنها به گفتن این موضوع که آمار در مورد اعتیاد بسیار نگران کننده است، اکتفا نمایم. مقامات فاسد جمهوری اسلامی هر از گاه از روی ترس و ناچاری، مجبور به بیان گوشه ای از بحران و نابسامانی های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میشوند، اما بیان مشکلات از سوی مقامات اسلامی هیچ وقت در جهت بهبود شرایط جامعه نبوده است، بلکه بنا بر شرایط بحرانی و خطری که بالقوه حکومتشان را تهدید میکند آنرا در قالب هشدار به دولت بیان میکنند تا جمهوری اسلامی را در مقابل این تهدیدها هوشیار و آماده نمایند.

سه سال قبل آنتونیو دلئو نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در ایران در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد که ایران رتبه دوم مواد مخدر در جهان را بخود اختصاص داده است و افغانستان رتبه اول را دارد. از سال گذشته ایران با مصرف بیش از ۶۰۰ تن مواد مخدر در سال در صدر جدول بزرگترین مصرف کنندگان مواد مخدر جهان قرار گرفت و مقام اول را در جهان کسب کرد!

گسترش مصرف مواد مخدر دامنه بسیار و سیع و باور نکردنی بخود گرفته و کودکان را نیز به سمت خود کشیده است. پخش و مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها رواج بیشتری یافته و دامنه اعتیاد از دانشگاه ها فراتر رفته و به مدارس راهنمایی و مدارس دخترانه کشیده شده است. طبق آمار پژوهشگران این عرصه ۸۰ درصد از زنانی که دارای همسر معتاد هستند با اطلاع همسران خود مواد مخدر مصرف می‌کنند. تحقیقات کارشناسان امور اجتماعی افزایش ۱۵ در صدی مرگ و میر زنان بر اثر سو مصرف مواد مخدر به نسبت سال قبل و رشد ۲۵ در صدی مصرف شیشه در بین جوانان را نشان میدهد. سالی یک میلیون جوان تحصیلکرده وارد بازار کار میشوند و به صف بیکاران میپیوندند و مافیای قاچاق مواد مخدر و شبکه های گسترده آن، به شکار این طیف که هیچ افق و آینده روشنی در جهنم جمهوری اسلامی ندارند و از تمام امکانات یک زندگی انسانی محروم هستند، میپردازند. آخرین آمار از سوی مقامات مرتبط با مواد مخدر دو میلیون معتاد حرفه ای و سه و نیم میلیون مصرف کننده مواد مخدر در ایران وجود دارد. انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران نیز تعداد مبتلایان به مواد مخدر را چیزی در همین حدود ارزیابی کرده است. اگر همین آمار پنج و نیم میلیونی را مبنا قرار دهیم و هر کدام را عضو یک خانواده چهار نفره محسوب نمائیم بیش از ۲۰ میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم از آثار مخرب اعتیاد رنج میبرند و با آن دست و پنجه نرم میکنند. این گوشه ای از فاجعه انسانی در جامعه ایران است که هر سال انسانهای بیشتری را از دایره زندگی خارج می سازد.

روند رو به گسترش تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان و بی تفاوتی حکومت ایران نسبت به آن، به رشد قارچ گونه لابرواتورها و آشپزخانه های زیر زمینی تولید مواد روان گردان منجر شده است و مواد مخدر و روانگردان به حدی فراوان و متنوع است، که شایع است یک جوان تهرانی از لحظه ای که تصمیم به مصرف مواد مخدر میگیرد تا بدستش برسد بطور میانگین ۱۰ دقیقه طول میکشد. اعتیاد به مواد مخدر بنیان خانواده های فراوانی را از هم پاشیده است و منجر به بی خانمانی افراد، رها شدن کودکان بی سرپرست، افزایش پدیده کارتون خوابی و قرار گرفتن آنها در معرض انواع آسیب های اجتماعی شده است. طبق بررسی سازمان پزشکی قانونی، مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در سنین جوانی بسیار بالا است. به این ترتیب تمام امکانات تباه شدن جامعه بویژه جوانان در سایه حکومت اسلامی ایران آماده است.

افسردگی وسیع یک معضل اجتماعی دیگر است که بویژه میان جوانان و تحصیلکرده های بیکار که امید چندانی به آینده ندارند، هر روز گسترش می یابد. کل نیروی بیکار جامعه و حتی آن بخش از کارگران که هنوز کار دارند، ولی دستمزد ماهانه شان حتی کفاف یک هفته هزینه زندگی را نمیدهد و دائم نیز در معرض خطر اخراج و بیکاری قرار دارند، برای گذران زندگی در معرض خطر ابتلا به این آسیب اجتماعی قرار دارند و به ناگزیر بخشی از این نیرو به دام قاچاقچیان مواد مخدر میافتند و به مصرف کننده، پادو و توزیع کننده این ماده جهنمی تبدیل میشوند. جمهوری اسلامی با فقر و فلاکت و بی حقوقی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی که به جامعه تحمیل کرده است، میلیون ها انسان را به تباهی کشانده و از این طریق بازار وسیع و گسترده ای جهت افزایش سودهای نجومی به جیب مافیای مواد مخدر ایجاد نموده است و همچنین از مواد مخدر به عنوان ابزار سیاسی نیز استفاده می‌کند به طوری که با آلوده شدن چندین میلیون جوان بیکار و بخشهای کم درآمد و فقیر جامعه به مواد مخدر، بخش بزرگی از نیروی اعتراض به وضع موجود را از جامعه جدا نموده است.

سپاه پاسدارن در راس شبکه گسترده مافیای قاچاق مواد مخدر قرار دارد و در این عرصه سرمایه های کلانی را به گردش انداخته است. سپاه پاسدارن شهره خاص و عام است که نه تنها در ایران بلکه در عرصه بین المللی نیز شبکه های وسیعی از مافیای تجارت مواد مخدر را با استفاده از افراد بومی سازمان داده و میچرخاند و در ایران نیز از طریق وارد کردن خیل بیکاران به دایره تولید، توزیع و مصرف آن و سازمان دادن این نیرو در شبکه های پیچیده قاچاق و مصرف مواد مخدر، دامنه سود اندوزی نجومی خود را بطور روز افزون گسترش میدهد. به این ترتیب بخش زیادی از نیروی عظیم اردوی کار که هر روز با اخراج و بیکار سازی مزمن روبرو است و از دایره تولید صنعتی و کالاهای مصرفی خارج میشود، در معرض خطر این شبکه های مافیای قرار میگیرند.جمهوری اسلامی با جنائی کردم اعتیاد و مجرم محسوب کردن افراد معتاد و اعدام هر روزه توزیع کنندگان جزء که اکثرا به دلیل فقر و نداری و به نادرست این راه خلاف را در پیش گرفته اند، تلاش میکند نگاه جامعه را متوجه این افراد نماید و آنها را به عنوان مجرمان اصلی معرفی نماید و از این طریق اذهان جامعه را از توجه به سازمان دهندگان اصلی، تولید و توزیع مواد مخدر منحرف نماید.

اعتیاد یک میل باطنی و یک خواست و اقدام شخصی نیست، بلکه محصول شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه است. این شرایط حاکم بر جامعه است که افراد را به سمت اعتیاد میکشاند. اعتیاد به این مواد خانمان برانداز، واکنشی مخرب به کنشهای غیر قابل تحمل بیرونی و آلام و مشکلات درونی ناشی از آن است. از عوامل مهم گرایش به مواد مخدر می توان عدم امنیت شغلی، بیکاری، وضعیت دشوار اقتصادی، محرومیت های اجتماعی و فرهنگی، اضطراب و افسردگی را نام برد. همچنین فشارهای عصبی و روانی ای که بدلیل فقر، شرایط طاقت فرسا و دخالت حکومت در زندگی خصوصی افراد، بر جامعه وارد می آید، هر روز زمینه های بیشتری برای سوق یافتن به سمت اعتیاد را فراهم میکند. به یمن وجود جمهوری اسلامی کلیه مصائب غیرانسانی بطور باور نکردنی هر روز ابعاد گسترده تری می یابد و جامعه را بیشتر به تباهی میکشاند. جمهوری اسلامی عامل اصلی گسترش مواد مخدر و سایر مصائب گریبانگیر مردم ایران است و این گوشه ای از کوه مصائب و معضلات جامعه است که حکومت فاسد اسلامی به مردم ایران تحمیل کرده است، اما همین یک قلم از فاجعه انسانی اعتیاد حکم نابودی این سیستم قرون وسطی و سرنگونی جمهوری اسلامی را به یک امر عاجل تبدیل نموده است.

مردم باید عاملین اصلی پخش و فروش مواد مخدر و مافیای آن را در میان کاربدستان درجه اول حکومت و سران سپاه پاسدارن سراغ بگیرند که از این راه میلیاردها دلار به ثروت افسانه ای خود افزوده اند. اینها بی رحم ترین جنایتکاران قرن حاضرهستند که میلیون ها خانواده را به خاک سیاه نشانده اند، آزادی و آسایش را از مردم سلب کرده اند، میلیون ها کودک و نوجوان را بی سرپرست نموده اند و درد و رنج فراوان و زخم عمیقی را بر پیکر جامعه ایران بر جای گذاشته اند که تنها با پاک کردن جمهوری اسلامی از صحنه سیاست و از جامعه ایران التیام خواهد یافت.

۲۰ مه ۲۰۱۵