در محکومیت قلدرمنشی پ ک ک، در دفاع از آزادی فعالیت احزاب سیاسی

طی چند روز اخیر پ ک ک تلاش کرده است که محدده فعالیت حزب دمکرات کردستان ایران در نوار مرزی را تعین و بدین منظور از حزب دمکرات کردستان ایران خواسته است که منطقه حضور خود را ترک کند. حزب دمکرات کردستان ایران نیز از طرف حسن شرفی معاون دبیر کل این حزب اعلام کرده است که سالها است در این منطقه حضور دارند و پ ک ک نباید برای حضور آنان در منطقه تعین تکلیف کند و اگر حرفی برای گفتن دارند میتوانند با گفتگو بر سر آن صحبت کنند. بگفته حسن شرفی اما پ ک ک نه تنها به خواست حزب دمکرات کردستان ایران پاسخی نداده است بلکه روز یکشنبه در اثر حمله نظامی پ ک ک به حزب دمکرات کردستان ایران دو نفر از افراد این حزب جان خود را از دست داده اند.
قلدرمنشی و کدخدامنشی احزاب و جریانات ناسیونالیست کرد در ایجاد محدویت برای فعالیت سیاسی نیروهایی که هر یک دیگری را رقیب خود میداند، تاریخی بس طولانی دارد و اینکه دلایل حرکت اخیر پ ک ک بخاطر چیست فعلا مورد بحث این کامنت کوتاه نیست و در فرصتهای دیگر به تاریخچه این باج خواهی و سیاستی که امروز پشت این حرکت پ ک ک نهفته است خواهیم پرداخت. اما عجالتا باید گفت که همین سبک و سیاست را اکنون پ ک ک میخواهد در خوش خدمتی به جمهوری اسلامی در منطقه کماکان بکار گیرد.
نه پ ک ک و نه هیچ نیرو و حزب سیاسی دیگری حق و اجازه ندارد برای احزاب و نیروهای دیگر تعیین تکلیف کند. حزب دمکرات کردستان ایران در دوره های معینی همین راه کنونی پ ک ک را برای ایجاد محدویت فعالیت سیاسی احزاب پیموده بود و سرش به سنگ خورد.
نیروها و جریانات سیاسی مدافع آزادی بی قید و شرط فعالیت سیاسی احزاب، باید گردنکشی و گردنه بگیری اخیر پ ک ک برای ایجاد مانع در مقابل حضورحزب دمکرات کردستان ایران در منطقه و ایجاد مانع در مقابل فعالیت احزاب سیاسی در هر جای دیگر را محکوم کنند.
درست است که دو نیروی ناسیونالیست کرد بر سر این مسئله شاخ به شاخ شده اند اما جریانی که قدم در راه ایجاد این محدویت گذاشته است ( پ ک ک ) است. ایجاد فضای تنش نظامی و یکه تازی پ ک ک، موضع روشن و قاطع احزاب، سازمانها و شخصیتهای سیاسی مدافع آزادی فعالیت احزاب را بطور جدی و قاطع میطلبد. نباید اجازه داد که پ ک ک مناطق مرزی در کردستان ایران را به میدان تاخت و تاز خود و نیروهای جمهوری اسلامی تبدیل کند.
سیاست پ ک ک در همسویی با جمهوری اسلامی و برای ایجاد محدویت حضور فعالیت احزاب دیگر، در خدمت ایجاد فضای میلیتاریستی در کردستان ایران و حرکتی در تقابل با اعتراضات روز افزون اجتماعی مردم علیه جمهوری اسلامی است.
۲۴ مه ۲۰۱۵