سنندج سرخ جای مجسمه مزدوران حکومتی نیست

سنندج سرخ جای مجسمه مزدوران حکومتی نیست ،
جوانان انقلابی سنندج ،مجسمه مزدوران جکومتی را پائین بکشید

امروز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت مجسمه یکی از مزدوران جمهوری اسلامی در حاشیه کنگره پیشمرگان مسلمان کورد با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار نقدی ریئس بسیج ، استاندار کردستان ، شهردار سنندج و جمعی دیگر از مسئولان استانی در میدان ظفریه سنندج رونمایی شد.
در کنگره امروز تصمیم گرفته شده که ۱۰ مجسمه از مزدوران را در ۱۰ شهرستان کردستان درست و نصب شود . این اولین بار است که جمهوری اسلامی جرات کرده که تندیس مزدوران کورد را در سنندج درست و نصب کند.

اکثریت قریب به اتفاق مزدوران در کردستان همکاری خود را با حکومت پنهان میکنند و فقط تعداد معدود و انگشت شماری از نیروهای شرور و قدیمی هستند که علنی با لباس و آرم حکومت در سطح شهر گشت زنی میکنند که در سالهای اخیر چند نفر از آنها توسط احزاب و جریانات مختلف ترور شدند. ترور و کشتن این نیروها همیشه از طرف ما کمونیستها مورد نقد و با آن مخالف بوده ایم ،دلیل مخالفت و سیاست ما کمونیستها در قبال ترور و برخورد به آنها هدف و مورد بحث من در این نوشته کوتاه نیست بلکه هدف من صرفا اعتراض ، رسوا کردن و یک برخورد انقلابی از جانب مردم انقلابی سنندج به ورود لاریجانی و و سردار نقدی به سنندج برای برگزاری این کنگره و همچنین نصب این مجسمه است.

آگاه گری و صحبت کردن کمونیستها و افراد با اتوریته و خوشنام در کردستان با افردی که بنا به دلائل زیادی از جمله بیکاری و فقر با حکومت همکاری میکردند و میکنند که در موارد زیادی به منصرف کردن بعضی از آنها از همکاری با حکومت منجر میشد کار همیشگی و روتین فعالین کمونیست بوده و هست . در کنار این روشنگری هم رسوا و افشا کردن آن دسته از مزدوران که دست از همکاری با حکومت بر نمی داشتند در سطح شهر و محلات ، در مکانهای عمومی ، در مراسمهای شادی و عزا و در هر جایی که آنها جرات کرده و در میان مردم حضور داشتند هم کار همیشگی کمونیستها بوده و هست . و اما در کنار این سیاست ها و برخورد های متفاوت ، اقدامات و تاکتیک های عملی هم رو به این دسته از مزدوران ، از جمله فشار آوردن از طرق مختلف ، بیرون کردنشان از محلات زندگی مردم ، بایکوت کردنشان ، شرکت ندادنشان در جمعها و مناسبت های مختلف مردمی در محلات ، رنگ پاشیدن به نقاشی ها و مجسمه های عوامل جمهوری اسلامی و مشخصا پائین کشیدن همین مجسمه در پارک ظفریه تاکتیکی به جا و درست می تواند باشد که بیش از بیش مزدوران حکومتی را افشا و رسوا میکند و در عین حال می تواند اعتراض به ورود لاریجانی و سردار نقدی این جانیان جکومتی برای شرکت در کنگره پیشمرگان مسلمان کورد در سنندج باشد.

یک مثال در همین رابطه می آورم که منظورم از تاکتیک و درایت درست که هم کارساز باشد هم مشکلی برای کسی پیش نیاد چیست . حدود ۱۲ یا ۱۳ سال پیش در خیابان فردوسی سنندج تصویر پنج پاسدار که گویا در سنندج کشته شده بودند توسط حکومت بر روی دیوار خیلی بلندی در کنار پل فردوسی که قابل دسترسی نبود کشیده شده بود . بعد از اتمام نقاشی این پنج پاسدار، سریعا جمعی از جوانان سنندج دست بکار شدند و با تزریق رنگ به داخل تخم مرغ و با پرتاب تخم مرغهای پر از رنگ به سمت نقاشی ها تصاویر پاسدارها را رنگی و ناپدید کردند .بعد از چند روز حکومت این تصاویر را دوباره کشید و باز بعد از چند روز همین عمل از جانب جوانان سنندج تکرار شد و نقاشی ها رنگی و از دید عموم ناپدید شدند. باز و برای سومین بار هم این تصاویر از جانب حکومت کشیده شد که باز هم تخم مرغهای پر از رنگ تصاویر پاسدارها را به لجن کشید . دست آخر حکومت از کشیدن چهارمین بار تصاویر پاسدارها خودداری کرد و تصویر پاسدار ها را با رنگ پوشاند و دیوار بزرگ ، خالی از نقاشی پاسدارها شد .در این رابطه هیچ کس دستگیر نشد و آسیبی هم به کسی نرسید. از این دست حرکات و مثالها از طرف جوانان مبارز در کردستان زیاد است که باز اینجا و در این نوشته کوتاه جای آن نیست که بهشان بپردازم و به همین یکی مثال اکتفا میکنم.

بدون شک تا چند هفته نیروی انتظامی و عوامل حکومتی در اطراف پارک ظفریه که این مجسمه در آن نصب شده گشت زنی بیشتری میکنند که مبادا حرکتی از جانب جوانان صورت بگیرد . حتی ممکن است دوربین هایی را هم اطراف پارک و یا منزل مزدوران حکومتی در اطراف پارک ظفریه نصب کنند . شکی در این ندارم که رنگ پاشیدن ، آتش زدن و یا پائین کشیدن این مجسمه نه با فراخوان و روشنگری من و امثال من بلکه با خواست خود جوانان انقلابی سنندج سرخ دیر یا زود صورت میگیرد . مسئله ای که برای ما کمونیستها مهم است حفظ امنیت جوانانی است که قطعا با دیدن این مجسمه به خشم می آیند و ممکن است از روی احساسات اقدام غیر قابل جبرانی را انجام دهند . با درایت و هوشیاری کامل ، طوری که مشکل امنیتی برای کسی درست نشود می توان این مجسمه را پائین کشید و آسیبی هم به اطراف و پارک هم نزد.
جوانان و مردم انقلابی سنندج تجریبات زیادی در همین رابطه ها دارند که با اتکا به آنها می توانند نه محکمی به لاریجانی و سردار نقدی که برای برگزاری این کنگره و رونمایی از این مجسمه به سنندج آمده اند بگویند .

زنده باد مردم انقلابی سنندج سرخ
ننگ بر مزدوران حکومتی

بختیار پیرخضری
۲۸ اردیبهشت ۹۴