در دفاع از ازادی تمامی مواد مخدر گیاهی ۴

جنگ علیه مواد مخدر به روایت امار و نقل قول

این بار و در چهارمین بخش از دفاع از ازادی تمامی مواد مخدر گیاهی به بخشی ولو کوچک در مورد جنگ فاشیستی دول محافظه کار غربی و مذهبی علیه مواد مخدر یعنی امار و ارقام در این مورد می پردازم. تاریخنا طبقه حاکم و دولت  امریکا و انگلیس مرکز فکری و عضلانی جنگ علیه مواد مخدر از همان قرن ۱۹ بوده اند و نتیجتنا حلقه اصلی در مورد این جنبش و جنگ در داخل این کشورها رقم خواهد خورد. با نگاه سطحی و نیم بند  به اماردر مورد مواد مخدر می توان نتیجه گرفت که این جنگ و تمامی فلسفه وجودی ان پر از تناقض و دروغ کاذب است و در عین حال یکی از شاهکارهای مهندسی افکار عمومی هم  بوده هست .

 جنگ علیه مواد مخدر دول محافظه کار غرب و به رهبری امریکا تاریخی صد ساله دارد اما جنگ کنونی علیه این مواد به دهه های هفتاد و هشتاد میلادی بر می گردد . دهه هفتاد و هشتاد میلادی از مهمترین و پر تحول ترین دهه های پس از جنگ جهانی دوم است و منشاه بخش زیادی از تحولات و روندهای کنونی جهان هم هست. در این دهه جنگ مذهبی و بین المللی صد ساله دول محافظه کار غربی علیه مواد مخدر که با جنبشهای ازادی خواهانه و برابری طلبانه دهه های ۶۰ و ۷۰ تضعیف و از رمق افتاده بود خونی تازه و متعفن در رگهای کثیف مذهب جاری کرد و فضای سیاست بین المللی را نه تنها عمیقنا به راست و مذهبی سوق داد بلکه نیاز به اراه مشت اهنین و سانسور دول غربی را هم فراهم کرد. با اعلام جنگ علیه مواد مخدر رثیس جمهور نیکسن در سال ۱۹۷۱ میلادی و رثیس جمهوریهای بعدی این کشور نه تنها و در خوش بینانه ترین حالت صدها هزار نفر کشته و جانشان را از دست داده اند بلکه دها میلیونها نفر و فقط به دلیل حمل و یا مصرف چند گرم ماری جوانا و مواد مخدر به زندان رفتند و با این تحول فضای نیمه پلیسی بر جوامع غربی مصلت گشت و نتیجتنا فضای انقلابی و دخالت گرانه دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی به اتمام رسید.

امروزه جنگ علیه مواد مخدر در بحرانی ترین و ضعیف ترین دوران صد ساله این جنگ بسر می برد ولی هنوز مراحل اولیه این تجربه و شکست را شاهد هستیم . مهمترین و اصلی ترین علاثم و نتایج این بحران و جنبش صفوف متفرق – پراکنده و دورنمامی بی افق و پروسه قانونی و لیبرالیزه کردن این مواد است و بسادگی می توان دید که امروزه دولتها و بخشهای مختلف این جنبش هر کدام ساز خود را می زنند. پیامد ها و نتایج این شکست همچون تمامی  جنبش های بورزواثی نه در دست عامه و جنبشهای ملی و پوپولیستی بلکه در دست طبقه کارگر اگاه و سوسیالیسم تحزب یافته و مدرن و البته با شهامت دوران است. شکست جنگ و جنبش علیه مواد مخدر نه تنها شکست سیاستهای محدودیت این مواد بلکه و بلاقوه می توان منشاه عمیقترین بحران و شکست سیاسی جنبشهای سیاسی محافظه کارانه و مذهبی طی یک قرن گذشته باشد  و مبارزه سوسیالیستی و برابری طلبی را صدها قدم به جلو خواهد راند. تاکنون و تا همین امروز شکست جنگ علیه مواد مخدر به سادگی شکست مذهب و محافظه کارترین ایدولوژیهای محافظه کار در تقابل با این مواد و پایه ای ترین حقوق و ازادی دمکراتیک بشریست و پیامدهای ان به مراتب عمیقر و اجتماعی تر از قانونی شدن این مواد است. مذاهب و ایدولوژیهای محافظه کار – مشت اهنین و سرکوب پلیسی همه و همه منشاه و فلسفه وجودیشان را کم یا زیاد از جنبش صد ساله ضد مواد مخدر گرفته و می گیرند و با این شکست ارام ارام دیوار قدیمی ترین ایدولوژی محافظه کار در غرب و کل دنیا  ترک خواهد خورد . بیشتر از صد سال است که با جنگ علیه مواد مخدر: تبهکار و جنایت کار خیابانی جیبش را پر می کند – بانگ دار صندوقش را پر از پول می کند – ملا و کشیش موعظه هایش را توجیه و طبقه کارگر و اقشار پاثینی جامعه زندان و اعدامش را  تامیین می کند . به این بازی کثیف کاپیتالیستی باید پایان داد و این در دست طبقه کارگر و جنبش سوسیالیستی است و از طریق ازادی تولید فردی و کمونی این مواد ممکن و میسر است.

 سیاستهای کشوری و منطقه ای دول مختلف مربوط به مواد مخدر البته متفاوت است و نتیجتنا امار و ارقام جامع و کامل نتیجه این جنگ هم عمومنا پوشیده و پنهان هم مانده است.  نفس و محتوای اجتماعی و تاریخی مواد مخدر در هاله ای از وهم ایدولوژیک – ترس و وحشت –  دگم و دروغ  و مهندسی افکار عمومی پیچیده شده است و نتیجتنا امار و ارقام دقیق و منصفانه در این مورد هم نادر و کمیاب است ولی با این وجود جنبش قدرتمند و اجتماعی قانونی کردن این مواد بخصوص در امریکا و اروپای غربی پس از سقوط دیوار برلین توانسته است به درجات زیادی فضای سانسور و دروغ امیز در مورد این جنگ را اشکار کند. امار زیر اکثرانا مربوط به جامعه امریکاست چرا که امریکا نه تنها مرکز رهبری و هدایت این جنگ است بلکه تامین کننده ابزارهای سیاسی – مالی و نظامی این جنگ هم هست.

حقایق مربوط به جنگ علیه مواد مخدر

– اداره مبارزه با مواد مخدر دادگستری امریکا مرکز فکری و کنترل جنگ علیه مواد مخدر است و در دهه هفتاد میلادی توسط ریچارد نیکسن تشکیل شده است. این سازمان نه تنها یکی از قدرتمندترین نهای سیاسی نظامی دنیا ست بلکه محل و هماهنگ کننده تمامی جنبش و جنگ علیه مواد مخدر هم هست.

– امریکا و از دهه هفتاد میلادی تاکنون بیش از یک تریلیون دلار صرف جنگ علیه مواد مخدر کرده است. بوجه سالانه جنگ علیه مواد مخدر امریکا بیش از ۵۰ میلیارد دلار و در سطح جهان ۱۰۰ میلیارد دلار است.

– همه هولوکاستها و ترازدیهای بشری و از جمله دو جنگ جهانی  را شنیده – دیده  و همگی ثبت شده هستند اما کمتر کسی در مورد هولوکاست و ترازدیهای  جنگ علیه مواد مخدر مطلع  و یا محترمانه خود را به جهل و نادانی مطلق  می زنند . در واقع یکی از بزرگترین و خونین ترین هولوکاست مربوط به جنگ علیه مواد مخدر است و در عین حال دموکراتیک ترین هولوکاست هم هست به این مفهوم که تمامی طبقه کارگر و اقشار زحمتکش را در سراسر دنیا در بر گرفته است . ابعاد اجتماعی و انسانی این هولوکاست و تراژدی و با توجه به سانسور شدید مطبوعات و دولتهای محترم غربی؟ تمامنا بر عموم معلوم نیست ولی در خوش بینانه ترین حالت و تخمینها از صدها هزار کشته- دها میلیون زندان رفته و میلیونها خانواده به هم پاشیده شده وووو حکایت دارد. از سال ۲۰۰۶ میلادی و تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در جنگ علیه مواد مخدر در مکزیک کشته شده اند.

– جنگ علیه مواد مخدر یکی از طولانی ترین و به معنای واقعی کلمه جهانی ترین جنگیست که بشر به ان دست زده است و به بیان دیگر این جنگ تمامی قارها – کشورها و شهرها  را در بر گرفته است. تا سال ۲۰۰۵ ۱۸۰ کشور معاهدهای متعدد و گوناگون مربوط به جنگ علیه مواد مخدر را امضا و در ان شرکت دارند . این بلوک ۱۸۰ کشور بزرگترین و وسیعترین بلوکیست که در تاریخ جنگها شکل گرفته است .

– بلوک و قطب بندیهای جهانی جنگ علیه مواد مخدر حیرت انگیز و شگفت اور هم است و به طور مثال فیلهای جنگ علیه مواد مخدر امریکا- روسیه – چین- ایران- اسراثیل – عربستان  در یک قطب قرار دارند و فنجانهای غیر رسمی قطب دیگر اروگوثه- هلند- جماثیکا هستند.

۲۳۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در دنیا از مواد مخدر استفاده می کنند یعنی از هر ۲۰ نفر بالغ یک نفر استفاده کنند. کسانی که با این مواد مشکل دارند عمدا تا مصرف کننده گان هروثین – کوکاثین و مواد صنعتی هستند و جمعیتی در حدود ۲۷ میلیون را تشکیل می دهند یعنی ۰٫۴% از جمعیت بزرگسال دنیا به بیانی دیگر ۱ در ازای ۱۵۰ نفر. به بیانی ساده در مقابل هر نفر مشکل دار و یا معتاد به این مواد ۹ استفاده کننده  و مشکل بخصوصی هم با این مواد ندارند و یا به ان معتاد نیستن. نقل به معنی از گزارش سازمان جهانی بهداشت ۲۰۱۲ . نتیجتنا این اوهام و دروغ که گویا مصرف مواد مخدر مترادف است به اعتیاد به این مواد دروغ و یک کلاه گذاری دولتهای سرمایه داری بیش نیست..

– عمده ترین و اصلی ترین دلیل و توجیه حکم اعدام و در دنیا مربوط به موضوع مواد مخدر است و بیش تر از ۲۵ کشور حکم اعدام را برای جراثم مواد مخدر اجرا می کنند..

– وزارت دادگستری امریکا می گوید که بازار غیر قانونی مواد مخدر در ایالات متحده دارای  ۹۰۰۰۰۰ عضو هست . این جمعیت ۹۰۰۰۰۰ در ۲۰ هزار باندهای تبهکار خیابانی و در بیش از ۲۵۰۰ شهر سازمان و فعال هستند . کارتل های مواد مخدر مکزیک بازار مواد مخدر را به طور مستقیم و حداقل ۲۳۰  شهر در آمریکا را تحت کنترل خود دارند .

 – از دهه هفتاد میلادی و فرمان جنگ علیه مواد مخدر رثیس جمهور نیکسن و تاکنون بیش از ۴۵ میلیون نفر ودر ارتباط با جراثم موا د مخدر و فقط در امریکا به زندان رفته و یا باز داشت شده اند..

– جمعیتی در حدود ۲۲۰۰۰۰۰ در زندانهای فدرال – ایالتی و محلی امریکا زندانی هستند و از این تعداد سالانه ۱٫۵ میلیون نفر بر مبنای جراثم غیر خشونت امیز مواد مخدر در این کشور بازداشت می شوند . در سال ۱۹۷۱ میلادی یعنی سال شروع جنگ علیه مواد مخدر- امریکا داری ۲۰۰ هزار زندانی بوده است و امروز ۲۲۰۰۰۰۰ میلیون و عمدتا بر مبنای جراثم غیر جناثی و غیر خشونت امیزمواد مخدر در زندان بسر می برند. امریکا با داشتن ۵ درصد جمعیت جهان ۲۵ درصد زندانیان جهان را در خود جای داده است و اکثریت این جمعیت مریوط به جراثم غیر خشونت امیزمواد مخدر است. بالاترین تعداد زندانیان دنیا و به ترتیب امریکا – روسیه و چین هستند یعنی پیش قرولان و سربازان جنگ علیه مواد مخدر هستند.

۷۵% از زنان زندانی مربوط به جراثم غیر خشونت امیز مواد مخدر در امریکا مادر هستند و اکثر یا با بچه هایشان در زندان هستند و یا از حق نگهداری و یا از حق دیدار با فرزندانشان محروم و یا در این زمینه مشکل دارند. پدر یا مادر ۱ در هر ۲۸ بچه زیر ۱۸ سال در امریکا در زندان بسر می برد.

– جنگ علیه مواد مخدر و سیاستهای تابع ان یکی از دلایل اصلی و مستقیم اپیدمی ویروس اچ ای وی و ایدز در دهه هشتاد میلادی هم  بود است . تخمینها و در خوش بینانه ترین حالت  ۳۵۰ هزار نفر در اثر جنگ علیه مواد مخدر امریکا و در این کشور به ویروس اچ ای وی و ایدز مبتلا شده اند.

– صنعت عظیم زندان و زندان بان و رو به رونق و سود اور یکی از بزرگترین صنایع امروزیست و بخش اعظم فلسفه وجودیش را از جنگ علیه مواد مخدر می گیرد. پس از شرکت ماشین سازی جنرال موتورز صنعت زندان و زندان بان بزرگترین کارفرمای امریکا و بیش از ۵۲۰ هزار نفر را در استخدام دارد. هزینه و بودجه سالانه زندانهای دولت فدرال امریکا ۴۵۰ بیلیون دلار است. .

– ماری جوانا به همراه اوپیوم در صدر خطرناکترین مواد مخدر دنیا در طبقه بندی مواد مخدر امریکا  و سازمان ملل قرار دارد و این در حالیست که تاکنون حتی یک مورد مرگ و میر در اثر مصرف ماری جوانا و در تاریخ ثبت شده بشری مشاهده و ثبت نشده است. در ضمن سالانه چندین هزار نفر و در سطح جهان و با خوردن اسپرین جانشان را از دست می دهند. دکتر سانجای خبر نگار بخش پزشکی سی ان ان و متخصص امریکاثی می گوید – ما و به طور سیستما تیک – منظم و اگاهانه و در هفتاد سال گذشته به مردم امریکا در مورد ماری جوانا دروغ گفته ایم و به سهم خودم از مردم امریکا معذرت خواهی می کنم .

– گزارش کمسیون ملی فدرال امریکا در مورد ماری جوانا و سو استفاده از این مواد یکی از جامعترین و کامل ترین تحقیقات در مورد ماری جوانا ست که در سال ۱۹۷۲ انجام شده . نتیجه تحقیقات  : قوانین ضد ماری جوانا و محدود کردن این مواد ربطی به ماری جوانا ندارد بلکه بر تولید و باز تولید ایدولوژی و سیاست استوار است.

– گزارش نهاثی کمسیون مربوط به ماری جوانا در مستعمره هند در سال ۱۸۹۴ میلادی یعنی ۱۲۰ سال پیش کامل ترین و جامعترین تحقیق در مورد ماری جوانا است و بیش از سه هزار صفحه است . نتیجه تحقیقات : استفاده درست و صحیح از مارز جوانا می تواند بخشی از نیازهای روحی و جسمی و درمانی بشر را تامیین کند.

– اگر تجارت مواد مخدر در جهان یک کشور بود  بیستمین اقتصاد برتر جهان می بود. ارزش تجارت جهانی مواد مخدر در دنیا بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار است . ارزش بازرگانی این مواد در اقتصاد امروزی دنیا که حدودانا ۸% است به مراتب بیشتر از مجموع تولید اهن – پولاد و پوشاک تولیدیست یعنی در رده سنگین وزنهای همچون تجارت اسلحه – نفت و دارو. در سال ۲۰۱۰ میلادی وزارت دادگستری فدرال امریکا ۱۱۰ میلیون دلار بانگ واکویا که یکی از بزرگترین بانکهای امریکاثیست جریمه کرد. دلایل جریمه : نقد کردن و انتقال بیش از ۳۷۸ میلیارد دلار – معادل یک سوم تولید ناخالص ملی کشورمکزیک- در یک پروسه چند ساله بود. تمامی این پول و انتقال ان مربوط به گروهای تبهکار مواد مخدر بوده است . ۱۰% تولید ملی کشور مکزیک مربوط به مواد مخدر است.

– یک کیلو هیروین خام و در مزارع افغانستان ۹۰۰ دلار است – این یک کیلو هروثین و پس از پروسه تبدیل و ترانزیت و در شهرهای اروپاثی و امریکای شمالی معادل ۱۲۰ هزار دلار است و از این مهمتر شرکتهای دارو سازی این یک کیلو ۹۰۰ دلاری ناقابل را تا ۲۰۰ هزار دلار بالا می برند. قیمت پیشنهادی دولت انگلیس به تولید کننده گان هروین کیلوثی ۱۰۰ دلار در ایالت هلمن افغانستان بود. دولت انگلیس این هروین خام را و به طور مجانی و تحت عنوان جنگ علیه مواد مخدر در اختیار شرکتهای تولید کننده دارو انگلیسی قرار می داد. این صحرو جادوی ۱۰۰ تا ۲۰۰  برابر را فقط بر بستر جنگ علیه مواد مخدر ممکن شده است.در ضمن ۶۵  تا ۷۰ درصد سود بازار مواد مخدر مربوط به ماری جواناست..

– سالانه  ۴۵۰ تن هروئین تولید و به فروش می رسد و حدودا ۲۴ تن از آن در ایالات متحده و کانادا مصرف می شود . حدودا ۹۵۳ تن کوکائین هم در سال تولید می شود و امریکا به تنهاثی حدودا ۲۰ درصد از ان را مصرف می کند. در واقع ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان است.

– پلیس و واحدهای نظامی – شبه نظامی و میلیشاثی سالانه ۴۰ هزار عملیات مختلف در جنگ علیه مواد در امریکا انجام می دهند . با در نظر گرفتن کانونهای اصلی دیگرجنگ علیه مواد مخدر و از جمله ایران –  افعانستان وو –  و امریکای جنوبی این رقم بالای ۱۰۰ هزار عملیات در سال است . پلیس امریکا و به بهانه جنگ علیه مواد مخدر میلیتاریزه ترین پلیس دنیا را هم داراست . این نیرو به سلاحهاثی مجهز است که مختص ارتشهاست و از این مهمتر امریکا تامیین کننده اصلی زرات خانه های تمامی جنگ علیه مواد مخدر هم هست . بخش زیادی از دخالتهای نظامی امریکا و میلیتاریزه کردن امریکای جنوبی و در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی تحت عنوان جنگ علیه مواد مخدر صورت گرفته است.

– تقریبنا اکثر رثیس جمهوریها و دولتهای امریکای جنوبی و مرکزی خواهان پایان جنگ علیه مواد مخدرند چرا که جنگ علیه مواد مخدر کشورشان را ویران و به بیراه کشانده است و این در حالیست که نظامهای اسلامی و مرتجع خاورمیانه هر روزه مشغول خون ریزی و اعدام در مراکز شهری و عمومیند. طبق خبر امنستی انترناشنال فقط چهار هزار شهروند افغانی و بدون کوچکترین پروسه و استانداردهای قضاثی و شناخته شده بین المللی  در صف انتظار اعدام مواد مخدر در ایران هستند.

– انجمنهای فاشیستی گمنام و ۱۲ قدم و  به اصطلاح خود جوش توده ای نتیجه و محصول مستقیم جنگ علیه مواد مخدراست .

جلال برخوردار

می ۱۴ – ۲۰۱۵

زنده باد ازادی تمامی مواد مخدر گیاهی