چپ و روشنفکر افغانیچپ و روشنفکر افغانستان ،طیفی اسلام زده و آخوند مسلک،زبون ،سپر انداخته و زانو زده در مقابل اسلام …

چپ و روشنفکر افغانستان ،طیفی اسلام زده و آخوند مسلک،زبون ،سپر انداخته و زانو زده در مقابل اسلام …

افغانستان ، جامعه ای زیر سلطۀ امپریالیسم و دوئل سرمایه داری و محل تاخت و تاز طالبان و جریانات ارتجاعی و وحشی اسلامی . جامعه ای به تاراج رفته و کشوری عقب نگه داشته شده ،فقیر و مصیبت دیده و به شدت اسلام زده است .
فقر فرهنگی را در تمام گوشه و زوایای این مملکت میتوان دید . کشوری تحت سلطۀ سرمایه داری و عوارض آن . تاثیرات فرهنگ و سنت های ارتجاعی اسلام دمار از روزگار آن در آورده است .
قشر روشنفکر و چپ افغانی هم از بلایای اسلام بی نصیب نمانده است . این طیف هم به شدت اسلام زده و محافظه کار و زبون در مقابل اسلام و جنایت های آن زانو زده است . جریان کشتن فرخنده در چنین جامعه ای و در چنین زمینه ای صورت گرفته است . زنان و هم سرنوشتی های فرخنده در این جربان مدافعین اصلی و واقعی او شدند .
بعد از واقعۀ کشتن فجیع فرخنده توسط بخشی از مردم و در مقابل چشمان بی تفاوت و نظاره گره بخش دیگری از مردم شهر کابل ،در فیسبوک صفحه ای بنام : “قاتلان فرخنده محاکمه شوند .” در محکومیت این رویداد بنام توسط لابد کسانی از چپ و افراد تحصیل کردۀ افغانی زده شد .
از همان ابتدای کار این صفحه ،وقتی مطالبی از من در کنار مطالب دیگری که واقعه را محکوم کرده بودند ،در محکومیت این جنایت و افشای اسلام در آن درج شد ،ضمن تائید و لایک زدن افراد به مطالب ،مسئولین و دوستان این صفحه مخالفت خود را با بیان و قلمی اسلام زده در مخالفت با درج این مطالب بیان کردند و خواهان درج این مطالب نبودند . کامنت گذاران این مطالب از اسلام دفاع کردند و آخوند وار مرا سرزنش و محکوم و بعضی ها هم مرا قابل مجازات و جزای اسلامی دانستند و آخر سر هم این صفحه را که انعکاسی از وضعیت و رویداد فوق بود ،مسئولینش بستند .
این مطلب تنها در نکوهش چپ و روشنفکر زبون آن مملکت نیست ،در جهت شناخت آن جامعۀ عقب افتاده هم هست .

بهروز شادیمقدم
۲۰۱۵٫۳٫۲۷