آخ جون بچه ها، جنگ! جنگ!

در شهریور ۱۳۹۲ «تغییر ماهیت جنگ طلبی» به یک واقعیت اشاره داشتم « دوران شرکت مستقیم جهانخواران در عملیات نظامی فرسایشی به پایان رسیده، و آنهایی که به دنبال جنگ جهانی سوم و چهارم و پنجم هستند، تا شاید با شکستن این تغار، ماستی بریزد، به مرور زمان باید به دنبال راه حل سوم بوده، و از وابسته کردن خود به استراتژی جهانخواران دوری کنند. همانطور که در دهه ۵۰ میلادی استعمار به نئو استعمار تبدیل شد، در دهه دوم قرن بیست و یکم هم، «جنگ» به «جنگ نیابتی» تغییر ماهیت می دهد. جهانخواران (و شهروندانشان) از اشتباه ویتنام و عراق و افغانستان آموخته اند که با درگیر کردن مردم بومی کشور مورد نظر به جنگ داخلی، هم منافع ملی جهانخواران تضمین می شود، و هم از پیشرفت و توسعه این کشورهای درگیر جلوگیری می کنند. طبیعتا، هر جنگی محتاج به اسلحه و باروت است که جهانخواران همیشه آماده خالی کردن انبار مهمات خود در ازای دریافت «بها»ی لازم، هستند. »

خمینی جنگ را موهبت الهی می دانست. بقای خود و نظامش را در ادامه جنگ، و قتل و کشتار و شهادت می دید. بسیاری از طراحان جهان نو، بر این باورند که جنگ می تواند به بازسازی زیرساختار جهان متمدن و مدرن در آینده کمک کند. برخی بر این باورند که جنگ رژیم اسلامی را تضعیف، و در نتیجه سرنگونی آن را تسریع می کند. برخی دیگر به جنگ بعنوان سپری برای کمکاری های خود، و یا ضعف در برنامه ریزی خود نگاه می کنند. عده ای دیگر، جنگ را عاملی برای ادامه بقای خود در صحنه سیاسی دانسته و آنرا بهانه ای برای عدم پاسخگویی می دانند. در کُل، تمام جنگ طلبان، آنارشیستها، مرتجعین داعشی و البته جهانخواران و صهیونیسم، پس از حمله عربستان به یمن، و امکان تقابل دو نظام مرتجع عربستان و ایران، و آغاز جنگ حیدری-نعمتی، قند در دلشان آب شده و بشکن زنان می گویند “آخ جون بچه ها، جنگ! جنگ”.

واقعیت اینست که جنگ برنامه های دموکراتیک اپوزیسیون سرنگونی طلب را برای دهه ها به تعویق می اندازد، و سه دستاورد بیشتر ندارد:

۱- قتل و کشتار مردم بی دفاع، افزایش آسیبهای اجتماعی، افزایش بیماریهای کشنده از جمله سرطان، افزایش بیماریهای روانی، بخصوص در میان زنان و کودکان، سقط جنین، آلوده کردن محیط زیست برای سالها و شاید قرنها، و….

۲- رشد درآمد شرکتهای کمپرادور، رشد درآمد صاحیان صنایع نظامی، رشد درآمد بانکداران، رشد تروریسم بین المللی، رشد اندیشه ارتجاعی، رشد هژمونی جهانخواران و صهیونیسم در منطقه خاورمیانه و جهان مستمند، و….

۳- رشد فقر، رشد بیکاری، رشد وابستگی به جهانخواران، و….

بدون شک، رژیم اسلامی از طریق حوثی ها در یمن، حزب الله در لبنان، حماس در فلسطین، و… به توسعه طلبی ادامه داده و عاملی برای شروع جنگ و خونریزی در منطقه است، اما عربستان و قطر و امارات و اسرائیل هم مجریان نقشه های شوم صهیونیسم و جهانخواران هستند.
از اپوزیسیون دعوت می کنم که اقدامات جنگ طلبانه و ویرانگر این کشورها را محکوم کرده، و با برداشتن گامی عملی برای بسیج افکار عمومی جهان، از گسترش جنگ به خاک ایران پیشگیری کنند. می توانیم در اطلاعیه ای مشترک ادامه جنگهای پراکسی را محکوم کرده، و منافع ملت ایران و مردم منطقه را در الویت برنامه ها و سیاست خارجی خود قرار دهیم.

محکوم کردن رژیم اسلامی به تنهایی، بازی در زمین عربستان مرتجع و جهانخواران، و افتادن در ورطه کاذب ضد امپریالیستی، حمایت از رژیم است.

لینک به چند خبر

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940106000196

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-32061632

http://www.washingtontimes.com/news/2015/mar/26/iran-backed-militia-given-intelligence-files-us-co/

http://www.washingtontimes.com/news/2015/mar/25/saudi-arabia-begins-military-operations-yemen-amba/

http://www.presstv.com/Detail/2015/03/26/403452/US-supporting-Saudi-war-on-Yemen

http://www.aljazeera.com/indepth/interactive/2015/03/military-action-yemen-150326143748798.html

علی ناظر

۶ فروردین ۱۳۹۴

۲۶ آوریل ۲۰۱۵