زندانی مقاوم و زندانی همکار دشمن …

زندانی مقاوم و زندانی همکار دشمن …
” آن ،ننگ را گزید و سپر ساخت –
وین ،نام را بدون سپر خواست … ” شاملو

شکنجه های شدید و طاقت فرسای حکومت اسلامی در اوایل دهۀ ۶۰ بر زندانیان سیاسی ،این صف مبارزاتی را دو شقه کرد . عده ای ایستادند و مقاومت کردند و عده ای جان باختند و عده ای هم به همکاری با دشمن تن دادند .
از میان متهمان به همکاری با رژیم در زندان ، عده ای به خارج کشور آمده اند و در میان آنها هستند کسانی که بر علیه رژیم فعالند .
دوست ما مینو همیلی در ایام زندانی بودنش با زندانی دیگری که میگوید همکار حکومت بوده و اکنون در خارج کشور است ،مواجه میشود که شرح آن را در مطلبی آورده است . تنی چند از همبندان ایشان هم همکار رژیم بودن این شخص را در آن ایام تائید کرده اند .
پرداخت به این مسئله نکوهش انسانها نیست و نباید باشد . عامل و بانی این مسائل در درجۀ اول نظام سرمایه داری و حکومت اسلامیست .
برگشت از دوران و به صف مبارزه پیوستن خود به خود یک عمل انقلابی و قابل دفاع است .اما این امر مستلزم جواب دادن به اتهام خود و روشن نمودن مسائلی است که شخص به آن متهم شده است . متهمی که به همکاری با دشمن متهم شده است و اکنون در صف انقلاب ایستاده ،باید با گفتن حقایقی روشنگری کند و این اولین گام در حقانیت گام های بعدی اوست .
در زیر لینک مطلب مینو همیلی را میآورم :
https://www.facebook.com/minoo.homily/posts/10203166512113514
بهروز شادیمقدم

۲۰۱۵٫۲٫۴