امروز کوبانی آزاد شد

کوبانی بعد از نزدیک به ۴ ماه مقاومت دلیرانه و سرافرازانه زنان و مردان مبارز و تسلیم ناپذیز در برابر درندەترین و بیرحم ترین نیروی ارتجاعی قرن ٢١ سر فرود نیاورد و امروز دوشنبه ٢۶ ژانویه ٢٠١۵آزاد شد . تردیدی در این نیست کە مبارزە و مقاومت جانانه مدافعان کوبانی باعت شکست ناپذیری این شهر شد و نام و مقاومت آنرا در تاریخ مبارزات مردم ستمدیده ، اما تسلیم ناپذیر ثبت کردند. اما در این حقیقت نیز نباید شک کرد که حمایت های جهانی و منطقەای از مقاومت کوبانی ، از جمله اعتراضات و تظاهراتهای خیابانی گستردە و روزانه در بسیاری از کشورهای اروپایی ، در کانادا ،استرالیا،امریکا و بویژه در ترکیه ،ایران ،کردستان عراق ، لبنان، افغانستان و کشورهای دیگر، تجربه گرانبهایی در جنبش جهانی از مقاومت یک شهر بود . اعتراض جهانی و همبستگی بین المللی در روز ١ نوامبر ٢٠١۴که تجمعات گستردە تودەای را در بیش از ١٠٠ شهر جهان به همراه داشت و افکار مترقی جهانی را متوجه مقاومت حق طلبانه کوبانی نمود ، نباید دستکم گرفت یا فراموش کرد. این حرکت ها حساب دست حامیان “داعش” در ترکیه ، عربستان سعودی ، قطر ، ایالات متحدە آمریکا و دیگر قدرتهای امپریالیستی گذاشت که افکار عمومی ، مبارزات یکپارچه و متحدانه مردم آزادیخواه را نمی توان دست کم و نادیده گرفت . در دهکدە کوچک جهانی امروز ، در دنیایی ارتباطات سریع و لحظەای ، در برابر چشمان الکترونیکی ساختە دست انسان ، هیچ چیزی مخفی و پنهان از افکار عمومی نمی ماند . اگر صاحبان ثروت و قدرت سعی و کوشش می کند همه امکانات مادی و صنعتی و تکنولوژی را در خدمت منافع طبقاتی و سرکوبگرانه خود قرار دهند ، درهمان حال و به یمن همین امکانات که حاصل کار و زحمت تودەهای کارگر و ستمکش است و با استفادە درک روز به روز بیشتر اکثریت ساکنان کرە ارض از همین امکانات به نفع خود ، همبستگی و روح انسانی و بین المللی صفوف بشریت عدالت طلب و آزادیخواه، بیشتر مرزهای ساختە و پرداختە نظام ظالمانه طبقاتی را پشت سر می نهد و نوید جهانی دیگر ، جهانی که محصول مبارزە و مقاومت بشریت تسلیم ناپذیر است ، در افق هویدا می سازد .
مقاومت کوبانی نشان داد برخلاف تسلیم طلبان ، جهان کنونی ، میدان تاخت و تاز امپریالیست ها و نوکران رنگارنگ آنان نیست . نشان داد بشریت مصمم ، اگاه و سازمانیافتە میتواند معادلات قدرت های بزرگ را برهم بریزد و خلاف میل و ارادە آنان جهان را سازمان دهد . همچنانکه در کمون پاریس، در انقلاب اکتبر، در مبارزات متعدد رهایبخش در گوشە و کنار جهان ، از الجزایر و تونس ،تا چین و ویتنام و اسیایی جنوب شرقی تا کوبا و شیلی و آمریکای لاتین تا مقاومت دلیرانه مردم ایران و بویژه کردستان در برابر داعشیان حاکم بر این کشور انجام دادند ، میتوان مسیر تاریخ را برخلاف میل و آرادە طبقات سرکوبگر و حاکمان ضدبشر سازمان داد. انقلاب و تغییر جبر تاریخ نیستند ، بلکه هر دوی آنان محصول ارادە انسان اگاه و متحد برای سازمان دادن جهانی دیگر میباشند.
درس های مقاومت سرافرازانه کوبانی را باید نوشت ، جمعبندی کرد ، نقاط ضعف و قوت آنرا صمیمانه و دلسوزانه مورد ارزیابی قرار داد . در حرکت های آینده ، در گوشە و کنار جهان و بویژه در منطقه محل فعالیت ما این تجربیات را بکار گرفت . از اشتباهات آن دوری جست و نقاط قوت آنرا چراغ راهنمایی پیروزیهای آینده قرار داد. نقش زنان در آزادی کوبانی باید این حقیقت سادە را به کودن ترین مردان ضد زنان نیز فهمانده باشد که زن “نصف” مرد نیست،بلکه قلب تپندە کل بشریت برای رهایی است. کوبانی تا امروز مشعل فروزانی است که بر پیشانی قرن ٢١ می درخشد . کوبانی را دوبارە به همت زنان و مردان مبارز و مقاوم آن باید ساخت و ادارە آنرا آنطور کە شایستە ساکنانش است ،سازمان داد .
بگذار حامیان و مدافعان داعش ، دستە دستە و گلەوار برای وداع با شاه عبداللە ،پدر خواندە داعش و وهابیت به ریاض بروند و بر گور بی نام و نشانش گریە کنند، بگذار خبر پیروزی کوبانی سوگواری آنان را چندین برابر سنگین تر کند . ما و همه مردم آزادیخواه نیز از پیروزی کوبانی شاد و خوشحالیم و خود را برای نبرد و پیروزیهای بزرگتر در گوشە و کنار جهان آمده می کنیم . در برابر همه فداکاری و جانباختەگان سربلند کوبانی سر تعظیم فرود می آوریم و بر ارادە همه خانوادەهای مقاوم و داغدارشان درود می فرستیم .
زنده باد کوبانی
زنده باد مبارزە و فداکاری برای رهایی

٢۶ژانویه ٢٠١۵