پیروزی کوبانی دستاوردی تاریخی است!

سرانجام و بعداز نزدیک به ۴ ماه جنگی نابرابر با وحشی ترین تروریست های زمانه و مقاومت جانانه رزمندگان کوبانی، هیولای داعش در این شهر درهم شکسته شد و راه اندازان و حامیانش ناکام و رسوا گردیدند و کوبانی مقاوم سربلندانه پیروز شد!

به تک تک آن زنان و مردان شروانی که با عزم رهایی کوبانی جانانه رزمیدند، به مردم مقاوم آن دیار که زیر رگبار گلوله و آتشبار سنگین توپ و خمپاره این جنایتکاران ماندند و مقاومت کردند، به آن مردم آواره ای که رنج آوارگی را تحمل کردند و مشوق بستگان رزمنده شان در جبهه بودند، به همه آن آزادیخواهان دنیا که به حمایت از مقاومت کوبانی برخاستند و دنیا را روی سرشان گذاشتند و شعار ”کوبانی تنها نیست” را سر می دادند، صمیمانه باید تبریک گفت!

الگوی موفقی از پایداری و مقاومتی که رزمندگان کوبانی به جهانیان عرضه کردند، نه تنها ثبت تاریخ می شود که نقشه راه مبارزات از این پس دیگر ستمدیدگان در گوشه و کنار جهان خواهد بود. این نقطه عطف تاریخی در مبارزه توده ای، علاوه بر اینکه افتخار بزرگی نصیب بشریت کرد؛ رسوایی بزرگ و ماندگاری را هم برای حامیان مستقیم و غیرمستقیم داعش جنایتکار بجا گذاشت!

نباید اجازه داد امپریالیست ها و کشورهای داعش پرور منطقه و رهبران و حکمرانان اقلیم کردستان عراق که در این مدت سقوط کوبانی را لحظه شماری می کردند، ژست همراهی و همکاری با رزمندگان را بگیرند و خود را سهیم در این پیروزی بدانند!

کوبانی پیروز شد و اکنون وقت آن رسیده است که همه جا بجای ترانه ”کوبانی غمین است” سرود آزادی خواند و جشن گرفت و پایکوبی کرد و همصدا با مردم این شهر ویران شده و شروانان رزمنده اش به گوش شهر خواند که آبادت خواهیم کرد!

اکنون وقت آن رسیده است تا همه آنانی که در حمایت از مقاومت کوبانی در گوشه گوشه این جهان در حمایت از رزمندگان و علیه تروریسم و ارتجاع و ریاکاری های کشورهای امپریالیستی و نوکران بومی و منطقه ای اش شعار می دادند، تداوم همراهی و حمایت شان را از کوبانی با راه اندازی صندوق های همبستگی مالی به منظور بازسازی سریع شهر، نشان دهند.

اکنون وقت آن رسیده است که حامیان تاکنونی مقاومت و مبارزه کوبانی با بکار گرفتن هر ابتکار و امکانی به سازمان ملل و دولت ها تحمیل نمایند تا عملاً و بدون فوت وقت، بیشترین سهم را در بازسازی شهر تماماً ویران شده کوبانی داشته باشند.

کوبانی باید بسرعت بازسازی و آباد شود. این شهر نماد مقاومت ستمدیدگان دنیاست و شایسته برخورداری بالاترین خدمات است. همه آزادیخواهان دنیا باید در آبادکردنش سهم داشته باشند!

زنده باد همبستگی مردم آزادیخواه!

عطا خلقی دوشنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵