تبریک یک پیروزی بزرگ

رضا رشیدی
اعدام افراد زیر ۱۸  سال در ایران ممنوع شد . روز پنجشنبه ۲۶ مهر معاون قضایی دادستان کل کشور (حسن ذبیحی ) اعلام کرد< مطابق بخشنامه قوه قضائیه٬> اعدام کسانی که در سن زیر ۱۸ سال مرتکب جرم شده اند به حبس ابد تبدیل می شود .

این یک پیروزی بزرگ است٬ باید با صدای بلند آن را اعلام کرد. مبارزه هزاران نفر باید پاسخ می گرفت ٬ صدای اعتراض هزاران نفر از مدافعین حقوق کودک و فعالین جنبش های اعتراض به بی حقوقی ٬ مبارزه بی امان طبقه کارگر و زیر فشار قراردادن حاکمیت سرانجام منجر به صدور چنین بخشنامه ای شد٬ دراین رابطه نمی توان از تلاش فعالین بین المللی علیه اعدام سخن نگفت . در این مبارزه وپیشبرد آن خیل  عظیمی از انسانها قرار داشتند و در صف اول کمونیست ها بودند انسانهائی که منفعت کودک را مقدم بر هر مصلحت دیگری جلوی مطالبات جامعه قرار دادند واعلام کردند رهائی کودکان از استثمار و درجه اهمیت زندگی مدرن ٬ مرفع وشاد ٬ درجه متمدن بودن جامعه است ..
سالها تلاش بی وقفه فعالین دفاع از حقوق کودکان در برگزاری مراسم های روز جهانی کودک ٬ روز جهانی مبارزه برای لغو کارکودک و حشنونت علیه کودکان سرانجام پاسخ گرفت  ونشان داد که با مبارزه میتوان در همین جامعه قوانین  سرمایه داری را عقب نشاد .
لغو حکم اعدام کودکان یک دستآورد بزرگ و قابل ستایش ومهم است دست تمامی ما فعالین حقوق کودک ٬ معترضین به این دنیای نابرابر را باز می گذارد و نیروی بیشتری به ما می دهد .اعتماد به نفس را به میلیونها انسان برمی گرداند . امید را در دل همه کسانی که زیر فشار قوانین سرمایه داری له می شوند زنده می کند.
آری شدنی است بخشی از قوانین ضد انسانی سرمایه را عقب راندیم واین را باید به سکوی پرشی برای سازمان دادن یک دنیای انسانی ٬ عاری از تبعیض و استثمار تبدیل کرد و برای همیشه سرمایه داری را جارو و به زباله دانی تاریخ انداخت .
این پیروزی بزرگ را به کلیه فعالین حقوق کودک ٬ مدافعین جنبش علیه اعدام وتمام انسانهائی که برای یک زندگی بهتر تلاش می کنند تبریک می گویم . 
مرگ بر سرمایه داری وقوانین ضد انسانی اش
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
رضا رشیدی  ۲۸ مهر ۱۳۸۷