حمله تروریستی به مجلە طنز فرانسوی ، حمله درندانه به آزادی بیان است

بنا به گزارشات منتشر شدە، روز چهارشنبه ٧ ژانویە ٢٠١۵ افراد تروریست نقابدار به دفتر مجله طنز فرانسوی “شارلی ابدو” یورش بردە و جنایت تازەای در تاریخ کثیف تروریسم اسلامی و در ضدیت با آزادی اندیشە و بیان ثبت کردند. این جنایت که در پاریس پایتخت فرانسە روی داد ، به گفتە پلیس این کشور دست کم ١٢ کشتە و تعدادی مجروح بر جای نهادە است . طبق اطلاعات اولیه یکی از سردبیران این مجله و ٣ کاریکاتوریست معروف فرانسوی و دو پلیس در میان کشتەها هستند. این اولین بار نیست که این مجله طنز فرانسوی مورد یورش تروریستهای اسلامی قرار می گیرد. در سال ٢٠١١ نیز دفتر این مجله پس از انتشار کاریکاتوری از محمد پیامبر مسلمانان توسط انسان کشان اسلامی به آتش کشیدە شد.
بهانه یورش این بار اسلامیون تروریست به نشست سردبیری مجله”شارلی ابدو” کە بیش از نیم قرن از فعالیت مطبوعاتی آن می گذرد و روزهای چهارشنبه برگزار می شود ، توئیت کاریکاتوری از “ابوبکر البغدادی” رهبر گروە تروریست دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است . در این جنایت ٣ فرد نقابدار به دفتر این مجله یورش بردە و در حالیکه یکی از آنان شعار “الله اکبر” سر داد، روزنامه نگارن این مجله چپگرا و ضد مذهب و عابرین را در خارج از دفتر این هفتەنامه به رگبار بستند.
این جنایت وحشیانه و رقت انگیز با هر بهانه و دلیلی صورت گرفتە باشد محکوم و ضدانسانی است. این جنایت در ادامه و بخشی از جنایات گروەهای اسلامی در نقاط مختلف جهان علیه مخالفین آنان است که اینبار در قلب اروپای مدرن خار چشم واپسگرایان ضدانسان صورت می گیرد. این جنایت شنیع، هیچ تفاوتی با کشتار کودکان و پیرزنان و پیرمردان سوریە و عراق توسط “داعش” ندارد. این جنایت هیچ فرقی با کشتار ایزدیها در شنگال در کردستان عراق و ربودن زنان و دختران آنان و فروختن شان در بازارهای بردەداری تروریستهای اسلامی در سوریە و عراق ندارد . این جنایت تقاوتی با جنایت صورت گرفتە در ٢ هفتە گذشتە در سیدنی استرالیا ندارد.
علارغم هر انتقاد و ملاحظەای به شیوە کار و اطلاع رسانی مجله “شارلی ابدو” و یا هر نشریە و کانال مطبوعاتی و اطلاع رسانی دیگر داشتە باشیم ، حمله وحشیانه روز چهارشنبه تروریست های اسلامی به دفتر این مجله و اقدامات مشابه، تعرض آشکار و عریان با آزادی بیان و اندیشە است که فرانسە تاریخآ یکی از پرچمداران آن در طول چند قرن گذشتە بودە است . خفە کردن صدای هر معترض ، بستن یک نشریە ، زندان و دست بندزدن به روزنامه نگاران ، گروگان گرفتن آنان به منظور جلوگیری از اطلاع رسانی به موقع ، راستگویانه و روزانه به جامعە که حق هر فرد در جهان کنونی است ، اقدامی ضد انسانی و قبیح است که تمام دولت های استبدادی ، دیکتاتورها و گروەهای بنیادگرایی مذهبی در اشکال و نمودهای مختلف و در ضدیت با آزادی بیان و اندیشە و از این مسیر در ضدیت با اگاهی و رهایی انسان به نمایش می گذارند . این جنایات و تعرض ها به منظور خفەکردن جامعە ، بی خبر نگەداشتن افراد و بویژه اقشار و طبقە محروم و تحت ستم است که حاکمان و دیکتاتورها ادامه حیات خود را در نااگاهی ، بی اطلاعی و متشکل نشدن آنان می دانند.
محکوم کردن جنایت حمله به هفتەنامه “شارلی ابدو” در فرانسە و کشتار فعالین مطبوعاتی در این مجله و تیراندازی به سوی عابرین و مردم بی دفاع ، وظیفە هر انسان اگاه ، مبارز و ضد استبداد و ضد بنیادگرایی اسلامی است. این اقدام بخشی از مبارزه جهانی مردم آزادیخواه علیه ارتجاعیون مذهبی و “داعشیان” در هر رنگ و لباسی است .
اکنون جنگ گروەهای بنیادگرا و تروریست اسلامی در ابعاد جهانی علیە مردم آزادیخواه، مخالفین آنان و تودەهای بی دفاع در اشکال مختلف و با مدرنترین ابزار و امکانات ادامه دارد. مبارزه با این گروەها و دارودستەها نیز باید در ابعاد منطقەای و جهانی به شکل متحدانه و سازمانیافتە ادامه داشتە باشد.
چهارشنبه ٧ ژانویە ٢٠١۵