دو کلمه جدی با اَقای نادر احمدی

بهروز شادیمقدم

در ارتباط با نوشتۀ رفیق سربلند درمورد کوندرا در سایت " من و پالتاک "، شخصی بنام نادر احمدی نظری داشته و نقطه نظرات خودش را بیان کرده است . وقتی سایت ایشان    "انتقاد " را دیدم ، اولین چیزی که روی صفحه میاید متن زیر است :

اَیا میدانید که حکومت ولایت فقیه ملاتاریا ، از روی تئوری دیکتاتوری پرولتاریا کپی شده است  !
که از خواننده ok میخواهد و بعد سر تیتر اول سایت ایشان که :
اگر کارگران گورکنان سرمایه داری هستند!؟ مارکسیستها نیز گورکنان سوسیالیسم و کمونیسم هستند !
من نمیدانم نقطه نظرات اَقای احمدی چیست و میشود بعدا" خواند . اما باید کوتاه در مورد این دو جملۀ بالا به ایشان گفت که اگر بحث تاریخ و مبارزۀ طبقات را جدی بگیرید ، میدانیم هر حکومتی که قدرت سیاسی را بدست بگیرد ، از منافع طبقۀ خودش دفاع میکند ( اگر اَقای احمدی با این اصل روشن مخالف نباشد . ) و قوانین و سیاستی را به جامعه تحمیل و دیکته خواهد کرد . حالا هر حکومتی باشد . حکومت اسلامی یا کارگری .
امیدوارم عنوان دیکتاتوری پرولتاریا تا همین حد برای اَقای احمدی سئوال بوده باشد  و دیگر با مضمون و حکومت کارگری اشکالی نداشته باشد . در صورت اشکال مضمونی دیگر موضع طبقاتی ایشان به صورت جدی معلوم خواهد شد که در مبارزۀ طبقاتی کدام سو ایستاده است .
در ضمن عنوان "حکومت ولایت فقیه ملاتاریا " هم که لابد به طنز ( طنزعامیانه ! ) عنوان کرده اند ، چیز جدیدی نیست . خیلی سال پیش ابولحسن بنی صدر ِاز قدرت ملا ها ساقط شده به همین شکل ایشان بیان فرمودند .
و اما در مورد مارکسیستها و گورکن سوسیالیسم و کمونیسم بودنشان  . اَقای احمدی لابد میداند که در توضیح مسائل و از جمله مارکسیستها و اصولا" هر پدیدۀ دیگر ( حتی اگر با اَنها موافق نباشیم ) بدون استدلال و فاکت ، صرفا" جمله ای را شعارگونه پرتاب کردن ، نه کسی را مجاب میکند و نه ارزش نوشته ای را میرساند . بر عکس بی اعتباری نوشته و در بهترین حالت میشود گفت نویسنده خودش را تسکین داده است .
 این جملۀ شما تناقض است . انگار شما سوسیالیسم و کمونیسم را قبول دارید و مارکسیستها را مقصر وضعیت کنونی کمونیسم میدانید . در صورتی که این الفباست که مارکسیست ها طرفدار ،مبلغ و مروج سوسیالیسم و کمونیسم هستند . گورکن ِ ( به قول شما ) سوسیالیسم و کمونیسم نه مارکسیست ها بلکه گرایش ها و احزابی دیگری بوده وهستند که به نام مارکسیسم عمل کرده ومیکنند .
   

                   بهروز شادیمقدم ۱۵٫ ۱۰٫ ۲۰۰۸
                                                               http://shadochdt.wordpress.com

هنگامی که این یادداشت را ایمیل میکردم نوشته ای با عنوان : مقایسه دیکتاتوری پرلتاریا با دیکتاتوری ملاتاریا از نادر احمدی دیدم . جواب به این نوشته را به بعد موکول میکنم .