حالا ما کە مرد نیستیم تو رومون خط بکش , پرچم و بگیر خودت بشو رئیس جنبش

می خواهم چند سطری را بر صفحە سفید بنگارم و بر همین مبنا فریادم را شروع می کنم، بنام زن، بنام جیلان، بنام زینب، بنام دنیا ، بنام ندا، بنام علیا ماجد، بنام همە زنان آفریقا و بە نام کوبانی کە تبدیل بە لیانگشانپوی جهان شدە است.
آری می خواهم بنگارم هر آنچە واقعیت است و قرنهاست از فرط مردسالاری زیر کولەباری از استبداد بە زیر منگنە رفتە است، می خواهم بنگارم واقعیاتی را کە زن این اسطورە بی همتا کە منشأ انسانیت و برابری و صلح و صفا و صمیمیت است چگونە زیر تیغ استبداد مردهای ظالم بە صلابە کشیدە شدەاند.
با نگاە اجمالی بە تاریخچە بشریت از قدیم الایام تا کنون همیشە و در همە مقاطع زن و شایستگی زن و مقام والای او بە شدت سرکوب شدە است و این والایان را بە عنوان یکی از اسباب های مورد نیاز جامعە مرد سالاری بە بردەگی کشیدە شدە اند، بە عنوان کالا و جنس مورد دلخواە مردان کە اسباب راحتی مرد باشد بە جامعە مردسالاری راه دادە شدە است.
زنان طعمە هستند حال فرقی ندارد از افراطیون مذهبی بگیر تا افراطیون بە اصطلاح برابری خواە، در هر دو طرف قضیە نهایتا زنان بە بردەگی واداشتە شدە اند، از نظر مذهبیون همانا زن بردە و کالایست کە خدای نرشان در اختیار مردان قرار دادە است و از نظر برابر خواهان مرد، زن باید فرمانبردار لایحە و نگاشتەهای مردان بە اصطلاح برابری طلب باشد کە اگر بە بطن موضوع بنگریم بازهم اطاعت از مردان و افکار آنها میباشد.
هیچ مردی نمی تواند فریاد زنان باشد اما می تواند فریادرس باشد، زنان باید فریاد و بانگ آزادی را سر بدهند و مردان معتقد بە آزادی باید بە جنبش بپیوندند.
در تمام این کرە خاکی سرنوشتی مشابە، هستی آنها را در بر گرفتە است اما با این تفاوت کە شدت سرکوب با توجە بە جوامع آنها متفاوت می باشد. در جوامعی کە امروزە تا حد زیادی بە برابری معتقدند. شدت سرکوب زنان کمتر می باشد. همچنان در جوامعی کە زنان آنها بە دلیل مسائل نژادپرستی خشن کە از کندە مردان بلند میشود شدت سرکوب بە مراتب بیشتر می باشد، بە عنوان نمونە سیاە پوستان در آمریکا بعد از قرنها باز هم تحت ستم می باشند و در این رابطە زنان جدا از تحت ستم بودن از طرف سنت ها و مردسالاری موجود در آن محدودە، بارها بە دلیل سرکوب سیاە پوستان از طرف سفید پوستان اولین کسانی کە مورد خشونت قرار گرفتەاند زنان سیاە پوست بودە است و جهت مغلوب کردن سیاەپوستان از طرف سفید پوستان زنان طعمە جنگهای نژادپرستی آنها بودە و هستند.
درجوامع دین زدە نیز کاملا شاهد هستیم کە زنان بە عنوان انسان تعریف نمی شوند و تنها کالایست جهت عشوەگری و لذت مردان بکار گرفتە میشود، بە طور کلی در تمامی ادیان، زن بە شدت سرکوب شدە است و بعد از قرنها و با توجە بە پیشرفت عظیم علم و تکنولوژی بازهم زنان در همان جایگاە قرار دارند و روز بە روز بە اشکال گوناگون شاهد کشتار و نابودی و حذف زنان هستیم.
در این جوامع جدا از دین زدەگی کە یکی از اصلی ترین دستگاەهای سرکوب زنان میباشد، شاهد زنانی هستیم کە بە دلیل ستم ملی حاکم بر جامعەاش باز بر شدت سرکوب او افزودە شدە است و جدا از کهنەپرستی و سرکوب در جامعە و خانوادە، از طرف حاکمان ظالم و ملت ستیز نیز اولین کسانی کە جهت زهر چشم گرفتن مورد حملە قرار میگیرند همانا زنان آن ملت تحت ستم میباشد.
بە هر نقطەای از جهان بنگریم آواری از جنایت و سرکوب و خفقان بر زنان حاکمیت دارد، و بە طور کلی بە گونەای است کە سرنوشت زنان در جهان با تفاوتهای بسیار جزئی متشابە است.
در تمامی تغییر و تحولات این گیتی، از کشت و کشتار و خونریزهای بسیار زیاد جامعە جهانی و از مرزبندی های ایجاد شدە در این کرە خاکی، زنان کاملا پاک و بی گناە هستند اما طعمە اصلی همە این تحولات و جنایات بشریت مرد سالار همانا زنان بودەاند.
بیشترین هزینە گناە ناکردە را بر زنان تحمیل کردند و این مبدأ انسانیت را در طول تاریخ بە صلابە کشیدە اند.
در طول تاریخ بارها شاهد خیزشی اززنان آزادە بودەایم اما بعد از مدتی با ترفند و با سرکوب بە قائلە پایان دادەاند. دلیل اصلی آنهم این است کە دنیا در قبضە مردان میباشد و با مجهز کردن خود با انواع سلاحهای انسان ستیز و زن ستیز همانا فریاد آزادی در نطفە خفە شدە است.
حال با تشابە عظیم وضعیت زنان در جهان در سدە بیست و یکم شرایطی بە وجود آمدە است، کە زنان با تمام قدرت جنبش عظیم رهایی و دادخواهی خود را بە مرحلە عمل برسانند و دنیای ویرانە و مرد زدە را سرنگون و در مقابل، برابری و صلح و صفا و انسانیت را در جامعە جهانی بر کرسی بنشانند.
امروز در گوشەای از جهان در منطقەای استبداد زدە، زنانی پرچم رهایی را برافراشتەاند کە همانا تبدیل بە لیانگشانپوی زنان جهان شدەاند و زنان دنیا می توانند خود را بە این سنگر عظیم رهایی بخش متصل کنند و برای همیشە بساط مردسالاری را برچینند، آری امروز کوبانی و کانتونهای روژئاوا( غرب کردستان) کە گردانندەگان آن همانا جیلان و همرزمان جیلان هستند تبدیل بە لیانگشانپوی زنان جهان شدە است.
آری امروز زنان جهان باید برای حلقە اتصالی خود و گسترش جنبش سرتاسری زنان در جهان باید بە کوبانی بروند و پیمان استقامت و آزادەگی را با خون جیلان بر صفحە نوین جنبش رهایی زنان بنویسند و با زلف جیلان آنرا لاک و مهر کنند، آری امروز آفتاب رهایی زنان جهان از کوبانی طلوع می کند و پرتو افشانی خود را از لابلای زلف زنان آن دیار بر فرق زمین استعمار و استبداد زدە مردسالاری جهان بە مرحلە عمل می رسانند.
زنان خوب میدانند کە هیچ مرزی نمی تواند در اتحاد و همبستگی آنها خللی وارد کند، تفاوت اصلی زنان با مردان در این است کە مردان قدرت طلب و ویرانگرند و همانا عامل اصلی تمامی اختلافات و مرزبندی های موجود در کرە خاکی هستند اما زنان حلقە اتصالی تمامی انسانها در کرە خاکی هستند و همانا آنتی فاشیست و آنتی راسیست و آنتی ناسیونالیست هستند.
زنان سرچشمە مهر و محبت و انسانیت و از خود گذشتگی هستند اما مردان سرچشمە رعب و وحشت و ناجوانمردی هستند، زنان گیتی را با مردان می خواهند اما مردان زنان را برای لذت و کام جویی می خواهند، مردان خونخوارند اما زنان انسان اند.
در قرن بیست و یکم بر این باورم کە تنها راە نجات بشریت از فرق استبداد، همانا رهایی زنان و بە کرسی نشاندن برابری مطلق در کرە خاکی میباشد، بر این باورم کە جامعە جهانی رسما و قانونا همچون کانتونهای روژئاوا برابری زن و مرد را بە تصویب برسانند و ادارە امور جامعە جهانی کاملا بە طور مساوی در در اختیار زن و مرد باشد.
بر این باورم کە دیگر هیچ قدرتی یارای مقابلە با زنان جهان را ندارد کە بتوانند در انسان بودن زن خلع وارد کند و همچنین بر این باورم کە دیگر زنان جهان نمی توانند بیشتر از این سکوت کنند کە گلەی مردسالاری بر فرق زمین مشغول بە چریدن باشد.
امیدوارم کە زنان جهان با اتحاد و همبستگی و استقامت خود بتوانند بساط مرد سالاری را برا ی همیشە برچینند و امیدوارم کە زنان جهان همە مرزهای ایجاد شدە توسط مردان دیکتاتور و گستاخ را برچیند و جامعە جهانی را بە سلاح صلح و صفا و صمیمیت مجهز کنند و برابری مطلق انسانهای در چهار گوشە دنیا را بە یک اصل لاینفک تبدیل کنند.
ای یاران رهایی بخش، بە من هم افتخار همراە بودن در قدمهای استوارتان را بدهید، خالصانە تقاضامندم کە بە مردان ستم دیدە کە تربیت غلط مردسالاری او را بە بیراە کشاندە و یا اینکە طعمە سیاستهای ناروای مردسالاری شدە است و امروز از تمامی کردار ناپسند و دیکتاتور منشی خود در طول تاریخ پشیمان شدە است و بە عقلیت واقعی کە همانا برابری مطلق میاشد رسیدە است امکان همراهی را با جنبش عظیم تان بدهید.
خوشا بە حالتان کە در کل جهان با هر زبان و زنگی و نژادی مونس همدیگر هستید و خوشا بە حالتان کە در ویرانگری جهان اصلا سهیم نبودەاید، خوشا بە حالتان کە اسطورە مقاومت و ایستادەگی هستید، خوشا بە حالتان کە دنیا را مرزبندی نکردەاید و خوشا بە حالتان کە انسانیت ازان شماست.
در پایان میخواهم بر این نکتە تأکید کنم کە کوبانی را فراموش نکنید کە بهترین مکان برای حلقە اتصال شماست و آنرا تبدیل بە سنگر بزرگ رهایی بخش زنان جهان بکنید و با مرور از خود گذشتگی زنان آن دیار، پلاتفرم های رهایی را بر فراز آسمان خراشهای جهان و بر فراز کوهای سربە فلک کشیدە جهان همچون البرز و سهند و سبلان و دماوند و ….هتد با آرم رهایی زنان بر افرازید و ندای یکسانی و برابری را بر فرق زمین بگسترانید و انسانیت و برابری را برای جامعە جهانی بە ارمغان بیاورید.
سخن پایان من اینست:
ما کە از مردی مردیم لااقل تو زن باش
یک کمی هم از عطر غیرتت روی ما هم بپاش
لقمان فاروقی(نروژ)
۲۶٫۱۲٫۲۰۱۴