کوبانی قلب تپنده انسانهای آزادیخواه!

شهر کوچک کوبانی اکنون نامی است که در قلب هزاران هزار انسان آزادی خواه و مبارز در سراسر جهان امید بخش و شکوه آفرین گردیده است. این شهر زمانی فقط شهری کرد نشین در شمال سوریه بود و نامش را ممنوع کرده بودند وعین العرب اش می نامیدند، تا هویت اش را از یادها ببرند. اما امروز مبارزه و استقامت زنان و مردان کوبانی الهام بخش مبارزات رهایی بخش انسانهای بیشماری در سراسر جهان گشته که در بند سرمایه و حکومت های سرمایه داری در زیر ستم به سر برده و برای رهائی می رزمند.

چیزی که بیش از همه در مقاومت و مبارزه آزادی خواهان در کوبانی چشم جهان را به درخشش و ستایش کم نظیری وادار کرده است نقش والا و شجاعانه زنان و دختران انقلابی کوبانی در مبادرت به عمل مستقیم انقلابی مبارزه مسلحانه است، که چون مروارید صیقل خورده برگ تازه و امید افرینی به صفحات کتاب تاریخ مبارزات زنان و بشریت آزادیخواه و ستمدیده افزوده اند .

مقاومت زنان کوبانی یاد آور نقش زنان در مقاومت خلق کرد در ایران و به خصوص جنگ ۲۴ روزه سنندج می باشد. مقاومتی که پوزه نیرو های سرکوبگر جمهوری اسلامی را به خاک مالید و در مقابل یورش ددمنشانه جمهوری اسلامی کردستان را به سنگر آزادگان و سنگر انقلاب تبدیل کرد.

روزنامه الشرق الاوسط به تاریخ ۱۶ اکتبر گزارش داده است که بیش از ۵۰۰۰ زن در یگانهای مدافع خلق دوشا دوش مردان در میدان جنگ در دفاع از شهر کوبانی می رزمند. به عنوان مثال” رها” نام یک زن کرد مبارز اهل کوبانی است که به تنهایی موفق به از میدان به در کردن ۱۰۰ تن از تروریستهای داعش یا به قولی دولت اسلامی شده است. و یا “دیلیر گنج میز” زنی ۲۰ ساله و مادر ۲ کودک است که با بستن مواد منفجر ه به خود و دویدن به میان دشمنان مردم کوبانی ۲۲ تن از مزدوران را به کام مرگ فرستاد. بر اساس این گزارش تا کنون ۱۲۰ تن از این زن های مبارز در نبرد با داعشیان جنایتکار جان خود را از دست داده اند.

همچنین بر اساس گزارشات منتشر شده بر آورد می شودکه هم اکنون ۷ تا ۱۰ هزاررزمنده زن کرد در سراسر کردستان سوریه در یگانهای ویژه زنان مبارزه می کنند.

اهمیت تاریخی این ارقام که بیانگر نقش غیر قابل انکار زنان در مبارزه علیه داعش در این منطقه می باشد وقتی بهتر درک می شود که بدانیم در این منطقه در واقع سالیان سال است که زنان از کوچکترین حقی بر خوردار نبوده و در بی هویتی و بی حقوقی کامل به سر می بردند. و حال با بپا خاستن زنان و به خصوص زنان کوبانی عملا زنان قامت بر می افرازند و بر می خیزند و امکان می یابند که به نقش تاریخی خود در مبارزه برای برابری زن و مرد عمل نمایند.

بررسی رویدادها در کوبانی نشان می دهد اگز زنان کوبانی همدوش مردان در مبارزه مسلحانه شرکت نداشتند بدون شک کوبانی تاکنون سقوط کرده و به دست داعش افتاده بود و همین امر اهمیت این حضور را دوچندان می سازد.

زنان رزمنده کوبانی با مبارزه مسلحانه خود با دشمن در راهی قدم گذاشتندکه تنها راه پایان دادن به سلطه سرمایه داران منطقه می باشد. تجربه مقاومت مسلحانه مردم کوبانی که زنان نقش بزرگی در آن دارند بار دیگر نشان داد که بدون حضور زنان هیچ جنبش واقعا توده ای وجود نخواهد داشت.

شعله