گرانی و تورم و حداقل مزد

گرانی وتورم وحداقل مزد
بازهم سیاست فریبکارانه جمهوری اسلامی که سالهاست برکشور حاکم است و این بار با چهره دولت تدبیر و امید خودنمایی می-کند همچنان با ترفندهای گوناگون برمردم ایران و همچنین ضعیف¬ترین قشر مردمی ایران یعنی کارگران باعث تورم و فشاراقتصادی دیگر دراجتماع گردید.
طبق اخبارمنتشر شده شامگاه روزیکشنبه هفته جاری نوبخت اعلام کرد که قیمت نان دراستانهای مختلف کشور تا ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرددرصورتی که بر اساس قیمتهای اعلام شده قیمت نان تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است .
چند سالی است که مشکل تغییر نرخ تورم باشیب بسیار زیاد رو به افزایش است و همچنان که انتظار می رفت نه تنها دردولت جدید کاهش پیدا نکرد بلکه همچنان درحال افزایش است، افزایش قیمت نان و سیرصعودی خزنده وناگفته سایر هزینه¬های اولیه زندگی درحالی ادامه دارد که آمار دروغین درمورد مهارتورم و کاهش فقردرجامعه ازطرف دولتمردان فریبکار جمهوری اسلامی همچنان درجامعه اعلام می¬گردد تا امسال نیزهمچون سالهای گذشته با اعلام یک نرخ کذایی انقباض دستمزدها را ادامه دهند.
این درحالی است که هزینه زندگی کارگران نزدیک به پنچاه هزارتومان افزایش پیدا کرد، علاوه برافزایش قیمت حاملهای انرژی دراوایل امسال، افزایش قیمت آب وبرق و گاز و بنزین نیز در راه است و بی تردید بانزدیک شدن به ماه¬های پایانی سال ما با نرخ تورم بسیار بالایی روبرو خواهیم بود.
چینین وضعیت اسفباری تغییر نخواهد کرد مگر اینکه ماکارگران ایران دست در دست یکدیگر بگذاریم و یکپارچه و متحد به مقابله با این قول سرمایه داری روبرو گردیم ، هرچند که تا به امروز جنبشهای کارگری بسیاری توسط رژیم جمهوری اسلامی سرکوب گشته ، اما هیچ عمل سرکوبگرانه ماکارگران را وادار به تمکین و سازش با این وضعیت مصیبت بارموجود نخواهدکرد.
قیمت های اعلام شده نان قبل ازگران شدن: سنگک ۶۰۰۰ ریال ، بربری ۵۰۰۰ ریال، تافتون ۳۰۰۰ ریال، لواش ۱۶۰۰ ریال
قیمت های اعلام شده نان بعدازگران شدن: سنگک ۸۰۰۰ ریال، بربری ۷۰۰۰ ریال، تافتون ۴۲۵۰ ریال، لواش ۲۲۵۰ ریال

بابک عیدی پور