شورش گرسنگان –از تونس تا فرگوسن آمریکا ، مقصر چه کسی است؟

شورش گرسنگان –از تونس تا فرگوسن آمریکا ، مقصر چه کسی است؟

در تونس یک جوان دست فروش از یک پلیس زن کشیده ای محکم خورد، ساعتی بعد این جوان بخاطر خفت کتک خوردن از دست یک زن، خودرا به آتش کشید. اگر پلیس مرد میبود احتمالا این جوان خودرا نمیسوزاند و منطقه خاورمیانه به آتش کشیده نمیشد.
چاره چیست؟ در کشورهای اسلامی نبایست پلیس زن مرد را کتک بزند، وگرنه شورش وانقلاب میشود. منطقه به آتش کشیده میشود. السیسی ومرسی باعث قتل دهها هزار نفر میشوند، بشار اسد صدها هزار نفر را قتل عام میکند ومیلیونها نفر را آواره وآنوقت است که داعش ظهور میکند. از آمریکا تا جمهوری اسلامی و همه دنیا بسیج میشوند تا آنرا در مرزهایش مهار کنند. مقصر چه کسی است؟
پلیس زن در کشور اسلامی؟ یا غیرت بی جای یک جوان مسلمان ضد زن؟
در شهر فرگوسن آمریکا یک جوان سیاه پوست که ساعتی قبل دست به سرقت از یک فروشگاه را زده و پلیس سفید دنبالش میکند ووقتی میخواهد به پلیس حمله کند واسلحه اورا بگیرد مورد اصابت گلوله پلیس سفید پوست قرار میگیرد. در دهها شهر آمریکا مردم دست به شورش میزنند. درشهر فرگوسن جمعیت سیاه جوان به مغازه ها حمله میکنند، برای یک لقمه نان، سیگار، عرق سگی وشاید پول برای خرید مواد مخدر .
تمام میدیای بورژوازی وبورژوازی دارند تحلیل میکنند که مقصر چه کسی بود؟ آن جوان سیاه دزد- گردن کلفت ویا آن پلیس سفید پوست نژاد پرست؟ چطور میشد از فاجعه جلوگیری کرد؟ اگر پلیس سیاه بود این اتفاق نمیافتاد- شورش نمیشد. اگر دزد جوان سفید بود مورد اصابت گلوله پلیس سفید پوست قرار نمیگرفت.
واقعیت این است که در قرن ۲۱ در بهشت سرمایه داری – آمریکا هنوز دهها میلیون نفر گرسنه وبیحقوق وجود دارند که دنبال یک بهانه میگردند که جامعه را دگرگون کنند. جمعیت سیاه ورنگین پوستی وجود دارند که هنوز از شهر وندان درجه ۲ و۳ بشمار میروند واگر دست از پا خطا کنند مورد اصابت گلوله حاکمان ۱ درصدی قرار میگرند.
دنبال مقصر گشتن در بین مردم محروم وبه تنگ آمده از این نظام جهانی سرمایه داری، خاک پاشیدن در چشم ۹۹ درصدی ها است. شاید تنها تقصیر آنان این است که نتوانسته این نظام را به زیر بکشند.
مقصر جوان تونسی نیست که برای سیر کردن شکم خود باید از پلیس کتک بخورد، خودرا به آتش بکشد وکل منطقه را به آتش بکشاند. مقصر آن جوان سیاه، محروم فرگوسن وآن مردم محروم نیستند تا منتظر بمانند جوان کشته شود وآنا ن یک شب صاحب نان-سیگار وعرق سگی شوند. مقصر این نظام است که بیش از ۹۹% را به سخره کشیده واکثریت را گرسنه ومحروم کرده. مقصرنظامی است که همین امروز در وال استریت رکورد سود را شکسته. کمتر از ۱۰۰ نفرش صاحب قدرت وثروت میلیاردها نفر است. مقصر این نظام وارونه است. باید به زیرش کشید.
از طهران تا تونس، از فرگوسن تا پکن، از مسکو تا بغداد، از شرق تا غرب واز شمال تا جنوب باید مقصر را درست شناسایی کرد.