گارد آزادی در کردستان(بخش دوم)

سلام زیجى

 جنگ و خطر سناریو سیاه

مقابله با فضای جنگی و خطر جنگ از مبرمترین وظایف مردم و گارد آزادی در این دوره میباشد.  تلاش و مبارزه ای که میتواند در ابعاد گسترده به این منظور در محلات و در مدارس و محیط کار به حرکت در آید و مبنای اتحاد مردم در سازمان و نهادهای مختلف مخالف جنگ و جمهوری اسلامی واقع گردد. سازمان گارد آزادی و متشکل شدن حول آن بر علیه سناریو سیاه و فضای جنگی و جنایت و عوامفریبی جمهوری اسلامی در پرتو این فضا، میتواند یکی از آن  تشکلها وسنگرهای محکم و انقلابی باشد که مردم در محلات و مدارس و محیط کار و روستاها و… سازمان دهند. در بطن این تلاش و مبارزه ممکن و واقعی است که  دسته های وسیع گارد آزادی شکل بگیرد و آنرا سازمان داد.

احزاب و نیروهای کرد ناسیونالیست تماما در کنار حمله امریکا قرار گرفته اند و در حسرت تکرار سناریو سیاه عراق در ایران و کردستان بسر میبرند. نیروهای کرد اسلامی بن لادن ی و مفتی زاده و انصار و غیره نیز در کنار جمهوری اسلامی و از این فضا دارند استفاده میکنند و با شروع هر اتفاقی در همراهی با جمهوری اسلامی نهایت ظرفیت وحشیگری خود را به نمایش خواهند گذاشت.از اینرو در کردستان ایران چنانچه ما و مردم دست بالا پیدا نکنیم به یکی از کانونهای اصلی سناریو سیاه و جنگ و خونریزی گسترده تبدیل خواهد شد. این واقعیت را باید گفت و مردم بر علیه این روند و این جریانات آماده شوند. بنظر من هیچ نیروی سیاسی و هیچ  انسان آگاه، سالم وشرافتمندی امروز نباید خواهان حمله امریکا  و شروع جنگ باشد. نمیتوان و نباید در حسرت و آرزوی  تبدیل ایران به عراق امروز بسر برد. نباید نه در همسوئی جمهوری اسلامی و نه در صف نیروهای طرفدار امریکا و جنگ قرار گرفت. هر نیرو و انسانی که اندکی از سیاست سر در آورد و از تجربه و تاریخ تاکنونی  چیزی آموخته باشد و منافع جامعه و مردم مبارز و زحمتکش را مبنا سیاست و اهداف خود قرار داده باشد نه تنها خواهان چنین سناریویی نخواهد بود که به روشنی میفهمد جمهوری اسلامی با چند حمله امریکا و اسرائیل و بمب باران چند مرکز نظامی و اقتصادی ولو کوبنده از بین نخواهد رفت. بر عکس بیش از پیش در مقابله با مردم وحشی تر و قویتر خواهد شد. همچنان که در طول سالهای اخیر نیز نفس فضای جنگی تماما به نفع جمهوری اسلامی  تمام شده است و رژیم از این فضا برای سرکوب مردم معترض و راه انداختن ماشین آدمکشی و اعدام  و تحمیل فقر و گرسنگی  و تداوم عمر ننگین خود نهایت استفاده را برده است.

همراهی با این پدیده خطر ناک  ضدیت با منافع کارگران و زحمتکشان است. موقعیت و رویداد مهمی است که تکلیف موافق و  مخالف را روشن میکند. صف و جایگاه نیروهای انقلابی و ضد انقلابی، نیروهای مردمی و ضد مردمی و سرانجام  ماهیت نیروهای مدافع سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و نیروهایی که میخواهند از راه کشتار مردم و جنگ و خونریزی و نوکری برای امریکا یا جمهوری اسلامی در جایی به قدرتی برسند را  بدون تردید از هم جدا خواهد کرد. این واقعیت و تصویر مهم است که به آگاهی و تصویر جامعه تبدیل شود. در چنین شرایطی ما با یک پدیده سرنوشت ساز، که سرنوشت سی سال مبارزه و تلاش و قربانی دادن با جنایتکارترین رژیم های این دوره از تاریخ، جمهوری اسلامی، در آن رقم میخورد روبرو هستیم. گارد آزادی بعنوان نیرویی که در سنگر دفاع از مدنیت و امنیت سیاسی و اجتماعی مردم  قرار دارد و چنین شناخته شده است باید بر علیه این پدیده خطرناک به مقابله بر خیزند و  حول این پرچم  مردم آزادیخواه میتوانند برای دفاع از خود و برای مقابله با این روند در ابعاد میلیونی در شهر و روستا و محل کار  با ایجاد واحدهای گارد  به مبارزه و اعتراض و مقاومت خود شکل بدهند و متحد شوند.

  اولین قربانیان این فاجعه که ،جمهوری اسلامی و امریکا و نیروهای ناسیونالیست عامل و بانی آن میباشند، مردم و مبارزات تاکنونی آنها برای رسیدن به آزادی و سرنگونی جمهوری اسلامی خواهد بود.  گارد آزادی محمل و سنگری است که جوانان و مردم آزادیخواه حول آن میتوانند متشکل شوند و مانع وقوع چنین جنایتی شوند و راه رسیدن به آزادی و سرنگونی جمهوری اسلامی را با مبارزه خود هموار و ممکن کنند.

گارد آزادی درست در نقطه مقابل این روند و برای مبارزه با آن و در راستای منافع و امنیت مردم و حراست از یک جامعه انسانی  تشکیل شده است. در صورتی که مردم در این صف متحد شوند بدون تردید مانع از وقوع این جنایت و تحمیل سناریو سیاه به جامعه خواهند شد. و در صورت وقوع این جنایت نیز صف و سنگر محکمی بر علیه نیروهای درگیر در این روند  میتوان ایجاد کرد و مانع دست درازی  کانگسترهای اسلامی و قومی و امریکائی به منافع خود  شد. در اوضاع خطیر کنونی مهمترین و فوریترین وظیفه  گارد آزادی مقابله با این روند است.  برای پیشرفت در این امر باید در ابعاد وسیع این سیاست و فراخوانها را به میان مردم برد و از مردم  و جوانان مبارز خواست که واحدهای گارد آزادی را تشکیل دهند و به گارد آزادی به پیوندند. فضای جنگی کنونی و خطر جنگ و عاملین و مدافعان آن را باید بعنوان بزرگترین خطر و یک روند تماما ضد مردمی تلقی  و معرفی کرد. این امر مهم و حیاتی را همین امروز باید انجام داد. فردا دیر خواهد شد!

ضرورت مسلح شدن در کردستان

همانطوری که بارها توضیح داده ایم گارد آزادی یک نیروی  صرفا نظامی نیست. تمام مواردی که در بالا و در بخش اول این مطلب اشاره شد الزاما ربط مستقیمی به اسلحه و مسلح شدن ندارد. یک مبارزه سیاسی و ملیتانت است که جزئی از مبانی و وظایف پایه  گارد آزادی است در این دوره و در ابعاد سراسری جامعه ایران. نیرویی است میلیتانت، متحد کننده، آزادیخواه، مخالف سرسخت جمهوری اسلامی و جنگ طلبی امریکا و پروژه های قوم پرستانه و مذهبی و … گارد آزادی چه در شکل مسلح و چه غیر مسلح بدون ایفا چنین نقشی نمیتواند گارد آزادی باشد و حتی زمینه اجتماعی  گسترش خود و ملزومات مسلح شدن خود را نیز فراهم نماید. با این نگاه به گارد و با اتکا به این مبانی است که ما میتوانیم در شر
ایط ویژه هر دوره و یا منطقه خاصی در خصوص عملکرد و وظایف گارد به تناسب موقعیت و ضرورت خاص  آن منطقه و تناسب قوای موجود  آرایش و وظایف متفاوتی در نظر گرفته شود. جامعه کردستان یکی از این موقعیت ها و ویژه گیها است که از نظر من موقعیت گارد را در این دوره از نظر شکل سازمانی و وظایف و خصلت مسلح بودن  آن با سایر نقاط در ایران متفاوت خواهد کرد.

  وقتی به جامعه کردستان میرسیم ،علیرغم تمایل ما، ما با فاکتورهای دیگری روبرو میشویم که این فاکتورها خصلت مسلحانه بودن گارد را در کردستان بیشتر برجسته میکند و دقیقا خود این فاکتورها است که ما را موظف میکند که ابعاد سیاسی و ملیتانت فعالیت گارد را گسترش دهیم و از این مسیر ملزومات سازمان دادن  واحدهای ورزیده  نظامی و قوی گارد را در ابعاد وسیع فراهم کنیم. این ویژه گیها عبارتند است از: شرایط جنگی و فضای نظامی که جمهوری اسلامی سی سال است به آن جامعه تحمیل کرده است. مسلح بودن نیروهای راست و ناسیونالیست کرد که امروز نیز تماما در کنار امریکا و صف سناریوه سیاه قرار گرفته اند. در کردستان  اسلحه عملا با سیاست گره خورده است.  ما کمونیستها در کردستان بدلیل تحمیل جنگ جمهوری اسلامی و احزاب قومی کرد به  سازمان و جنبش ما و جامعه، سابقه تاریخی در مقابله و مقاومت مسلحانه بر علیه جنایت و زور گوئی و پایمال کردن حقوق مردم  از جانب این نیرو ها را  داریم. دست بردن به اسلحه و زور گوئی جریانات ناسیونالیست و اسلامی علیه ما و تجربه برخورد مستقیم مسلحانه و کشتار کارگران و نیروهای کمونیست از طرف آنها و …  از جمله  فاکتورها  متفاوتی هستند که  کارگران و کمونیستها و گارد آزادی را ناچار میکند که باید از توان و قدرت توده ای و پتانسیل  مسلح قدرتمندی برخوردار باشد . از اینرو بنظر من باید  با تمام توان در تمام شهرها و روستا ها و مراکز کار مردم آزادیخواه چنین واحدها و قدرتی را سازمان دهند و ملزومات مسلح کردن خود را فراهم کنند و در ارتباط با ما  قدمهای بعدی فعالیت را منسجم و گسترده خواهند کرد.  از نظر من کوتاهی و درنگ در آن اشتباه محض و غیر قابل جبران خواهد بود.

همچنان که اشاره شد واقعیت جامعه کردستان و اضافه بر آن، شرایط خطرناک جنگی و فضای جنگی ما را موظف میکند با اتکا به سنت و سیاستهای خود بسیار جدی تر در کردستان گارد آزدی را گسترش دهیم و بخش عمده این نیرو فوری مسلح شوند. در ادامه سنتهای کمونیستی و آزادیخواهانه تاکنونی در جامعه کردستان حیاتی است برای مقابله با این روند نیز بیش از پیش سنتهای  مبارزه آزادیخواهانه، از جمله شکل توده ای مبارزه ملیتانت و انقلابی و متشکل و همچنین مقاومت و مبارزه توده ای مسلحانه، که به خود مردم و اهداف آزادیخواهانه متکی میباشد تقویت کرد و گسترش داد. مردمی که یک عمر است تحت شدیدترین سرکوبگریهای یک حکومت اسلامی ضد انسانی قرار دارد و بر علیه آن مبارزه میکند  نمیتواند و نباید امروز به هستی خود، به آرمان و آرزوهای خود پشت کند و به امید نیروهای خود گمارده ناسیونالیست و قومی که بی شرمانه در رکاب امریکا و با امید به قلدری نظامی آن میخواهند به نان و نوایی برسند  در انتظار بسر ببرد و سکوت اختیار کند. ناسیونالیستها در تلاشند که بجای نیروهای جمهوری اسلامی اینبار به نام" کرد"،"ملت کرد"،" پیشمرگان کردستان"،" دمکراسی امریکائی" و … بر مردم حکمرانی کنند و شهر و روستا و مدنیت جامعه را به همت جنایات امریکا و وحشیگری جمهوری اسلامی به جهنمی مانند عراق امروز تبدیل کنند. باید به مقابله آن برخاست و ابزار و مکانیزم خنثی کردن این خطرات را سازمان داد. ما قاطعانه اعلام میکنیم که در مقابل این روند ضد مدنی خواهیم ایستاد. مردم آزادیخواه کردستان مسئول و موظف هستند در این نبرد و تلاش متحد و گسترده به میدان بیایند. در همراهی با ما و با ایجاد واحدهای گارد آزادی این پروژه ضد مردمی  رابا شکست مواجه کرده و نیروهای حامی این سناریو  را هر چه بیشتر طرد ومنزوی کنیم!

برای خنثی کردن و مقابله با تهدیدات مسلحانه جنایتکاران اسلامی و قلدری و زور گوئی هر  نیروی مسلحی  باید خود را متشکل کرد ، به مبارزه برخاست و نیروی مسلح خود را سازمان داد. ضروری است که مردم  و نسل جوانان انقلابی به این حقیقت آگاهی داشته باشند که احزاب موجود قومی و نیرو ی"پیشمرگ"احزاب ناسیونالیست واقعا نیروی مدافع و حافظ  خواستهای پیشرو و انقلابی جامعه  کردستان نیستند.  محصول یک تاریخ دیگری میباشند. با مبارزه و اهداف و زندگی امروز یک جامعه انسانی و پیشرفته همخوانی ندارند. نیروی مدافع سرمایه داران و زو گویانی هستند  که امروزبخش عمده آن نیرو وسنت مبارزه مسلحانه ناسیونالیستی عملا به ابزار دست امریکا در منطقه تبدیل شده اند. این سنت نباید جایگاه مثبتی در ذهن مردم و نسل جوان داشته باشد و  تصور کنند  که مبارزه خود را با جمهوری اسلامی از این طریق میتوانند به پیش ببرند. حامی هیچ گوشه ای از منافع کارگر و زن و جوان و جنبش آزادیخواهانه را نمایندگی نمیکند. باید راه و افق دیگری را انتخاب کرد.  به حکمتیستها باید پیوست و نیرو ی دیگری را سازمان داد.. نیرویی که به سنت مبارزاتی خود مردم و به مبارزه روزمره  و به حال و آینده مردم شرافتمند مرتبط و مربوط باشد. نیرویی که ملیتانت است و ابزار اعتراض ومقاومت مردم مبارز است، پتانسیل هر لحظه مسلح شدن را دارد .هیچ م
نافعی جدا از منافع جامعه انسانی ندارد. نیرویی که ابزار دست خود کارگر و مردم آزادیخواه است. نیروی که بعنوان ارتش کارگران و توده های زحمتکش در مقابل هر ارتجاعی خواهد ایستاد. این نیرو و سنت مبارزاتی گارد آزادی  است که مدتها است فعالیت خود را شروع کرده است. باید آنرا تقویت کرد، سازمان داد و به آن پیوست.

جا انداختن سنت جدیدی در شکل مبارزه  میلیتانت و مقاومت  و مبارزه سیاسی و مسلحانه توده ای به یک ضرورت سیاسی و یک نیاز مبرم مبارزاتی توده کارگر و زحمتکش جامعه کردستان تبدیل شده است. سنتهای ناسیونالیستی بیش از هر زمانی به منافع مردم بیربط تر شده است.  کارگر و زن و  جوان و همه آزادیخواهان در کردستان به ایجاد فوری نیروی مسلح خود در شهر و روستا و مراکز کار و غیره  نیاز مبرم دارند. چنانچه بخواهیم آینده خود را خود تعییین کنیم از امنیت و آسایش و آزادیهای سیاسی برخوردار باشیم و به یک جامعه انسانی برسیم و از آن حراست کنیم بدون   متشکل شدن و آمادگی مسلح شدن هزارها و دها هزار انسان آزادیخواه در صف گارد آزادی در کردستان ممکن نخواهد شد.

 

 و بدین ترتیب  گارد آزادی بعنوان نیرو ی صف انقلابیون و آزادیخواهان جامعه کردستان باید وسیعا" گسترش پیدا کند وازهم اکنون زمینه مسلح شدن خود را فراهم نماید وبخش هایی ازآن هم اکنون مسلح گردد. هر کمونیست و انسانی که تشنه آزادی است و برای پیروزی مبارزه میکند نباید یک لحظه هم  در تحقق این هدف  کوتاهی کند!

سلام زیجی

۲۳ مرداد ۸۷

 ۰۰۴۶۷۶۲۳۴۹۶۸۳   

S_zijji@yahoo.se

kkgardazadi@gmail.com