مردم از دین فاصله گرفته اند!

نماینده ولی فقیه حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج گفت: “هرچه فاصله بین افراد با دین در جامعه افزایش پیدا کند ناهنجاری های اجتماعی از جمله طلاق نیز گسترش یافته و به معضلی تبدیل می شود”. وی فاصله گرفتن از دین و مسایل اقتصادی را اصلی ترین دلیل افزایش طلاق در جامعه دانست و گفت: “مابقی دلایل بهانه ای بیش نیست و دوری از دین باعث از هم پاشیدگی کانون خانواده ها شده است”.

باید به این نماینده ولی فقیه فهماند که در شهرهای کردستان تاریخا دین مورد تمسخر مردم بوده است. آنچه که مردم اکنون در واکنش به بساط دین و مذهب از خود نشان می دهند همانا عدم همخوانی آرزوهای خود با بختک اسلامی است که ۳۵ سال است با زور، زندان، اعدام و برقراری قوانین ارتجاعی خواسته است آنها را به مردم تحمیل کند و مردم نیز سالهاست با مبارزات خود می کوشند آنرا عقب بزنند.
اظهارات نماینده ولی فقیه در کردستان اولین اعتراف از این نوع نیست. طی حاکمیت اسلامی، امامان جمعه، آیت الله های ریز و درشت و جناب ولی فقیه نیز بارها از فاصله گرفتن مردم از دین داد و فغان بسیار سر داده اند. با و بدون طلاق، با و بدون معضلات عدیده و کمر شکن اقتصادی، مردم بویژه نسل جوانی که طول عمرش به اندازه عمر رژیم اسلامی است، بشدت از مذهب، از قوانین ارتجاعی اسلامی و از ابداع کنندگانش متنفر و بیزارند.
جامعه ایران از جمله شهرهای کردستان هیچگاه برای مذهب تره خورد نکرده اند. مدرنیزم، سکولاریسم و همسویی با فرهنگ مدرن و پیشرو، آن سطح از توقعات و انتظاراتی است که مردم و نسل جوان بعنوان الگو از خود نشان می دهند و خود را با آن تعریف می کنند. اعمال فلاکت اقتصادی و تحمیل فرامین و قوانین ارتجاعی مذهبی در بیش از این سه دهه و در بوق و کرنا کردن دین، تنفر و بیزاری مردم را بحدی رسانیده است که کاربدستان حکومت شب و روز بر منبرهایشان دارند از فاصله گرفتن مردم از دین مینالند. این اعترافات قبل از هر چیز گویای بصدا درآمدن ناقوص نیست و نابودی دین، برچیدن بساط تحمیق جامعه و هراس و وحشت کاربدستان حکومتی از ضدیت مردم با دین است. مردم تنها به فاصله گرفتن از دین بسنده نخواهند کرد بلکه در صدد هستند این تعفن اسلامی را یکبار برای همیشه از صحنه جامعه پاک کنند. *
۱۸ نوامبر ۲۰۱۴