پیشنهادی به کلیه مدیران و دست اندرکاران سایتهای اینترنتی فارسی و کردی زبان…

پیشنهادی به کلیه مدیران و دست اندرکاران سایتهای اینترنتی فارسی و کردی زبان مدافع کارگران ، آزادیخواه و مبارز،  و سایتهای احزاب و سازمانهای کمونیست و چپ !

با درودهای گرم و دوستانه به همه شما

  دوستان گرامی !

شمار کودکان کار و خیابانی در بعد بین المللی و ایران بطرز بیسابقه ائی در حال افزایش است. این خود نشانه گسترش دامنه و عمق فقر و شکاف طبقاتی در جهان و ایران است، که کودکان اولین قربانیان بیدفاع چنین شرایطی خواهند بود. قشر وسیعی که شرایط کار و زندگی اش  هر لحظه دشوارتر از لحظه پیش است و تلفات انسانی اش هردم افزایش می یابد.

 کودکان خانواده هائی که فقر به والدین، و والدین نیز علی رغم هست و همت مملو انسانیت و انسان دوستی شان اما ناچارا" به فرزندانشان فشار آورند تا با به فروش گذاشتن نیروی کار دستها و بازوان لطیف و ضعیف شان در تامین بخور و نمیر زندگی خانواده آستین همت بالا زده و به نان آوران کوچک تبدیل شوند.

باور نکردنی است. امروز در دنیا جسم و جان نزدیک به ۴۰۰ میلیون کودک در محیط های کار بزرکسالان و خیابانهای شهرهای بزرگی چون تهران، ریو، داکا، دهلی، استانبول، آنکارا، بغداد، قاهره و اسکندریه ، بانکوک و کاتماندو، مسکو و صوفیا و …………. توسط  سرمایه و باندهای تبهکار فروش مواد مخدر و اعضای بدن، و تاجران سکس بطرز وحشیانه ائی استثمار می شود، و ما نه تنها شاهد کاهش شمار این قربانیان حاکمیت اختاپوسی سرمایه نیستیم. بلکه  فضای حاکم بر دنیا جهت عکس را به ما نشان می دهد.

برماست که با چشمان باز و بیدار ستم و استثمار جسم و جان آینده سازان بشریت را به سرمایه و سرمایه  داران نبخشیم.  اما با تاسف فراوان مشاهده می کنیم که اخبار مربوط به شرایط کار و زندگی "کودکان کار و خیابانی" در سایتها و میدیای ما جایگاه متناسب با ابعاد وحشتناک و روبه افرایش را پیدا نکرده است، و آنها  در میدیای ما دیده نمی شوند.  این کمبود بزرگی است. به این علت بود که بنظرم رسید از همه شما صمیمانه و بنا به مسئولیتی که نسبت به سرنوشت حال و آینده این قشر وسیع از انسانهای دردمند و رنجدیده دارید. در کنار سرفصل های دیگر سایتهایتان، بطور مشخص سرفصلی را تحت عنوان " کودکان کار و خیابانی" باز کنید و اخبار مربوط به دشواریها ی زندگی و رنجهائی که بر این کودکان می رود  و مسئولیتی که  جامعه بشری در مقابل آنها دارد را وسیعا" منعکس کنید. مطمئن باشید با اینکار ارزشهای انسانی را پاس داشته و برای بسیاری از ما این اقدام، جزء لاینفکی از مبارزه طبقاتی ما بر علیه ستم و استثمار سرمایه است.  

موفق باشید.                

با احترام به همه شما

فرهاد شعبانی