کشتن فرزند میراث جهالت دینی ( نویسنده : عزیز ویس )

شاید شما هم از طریق رسانه ها شنیده وخوانده باشید ، که مردی سنگ دل وبی رحم دختر ۱۶ ساله خویش را به «جرم ! ؟» امتناع از داشتن حجاب اسلامی ، با هم دستی پسرش ، به تاریخ۱۰ دسامبر ۲۰۰۷ زیر مشت ولگد وبا فشردن گلو به قتل رسانید .

در متن اخبار آمده :
 محمد پرویزMuhammad Parvez (57) ساله متولد پاکستان ، به کمک پسرش وقاص پرویز Waqas Parvez (26) ساله ، دخترش اقصا پرویز Aqsa Parvez را که ۱۶ سال داشت ونمی خواست در قرن ۲۱
آنهم در کشوری مانند کانادا، که حد اقل در ظاهر، انسانها از حق وحقوقی برخوردار اند ، به مانند انسانهای قبل از تولد مسیح ، خود را بپوشاند ؛ خفه نموده به قتل رسانید .
چنین خبری از دو جهت تکان دهنده وعبرت انگیز است .
 نخست آن که پدری حاضر می شود به عوض انداختن اکلیل گل بر گردن دختر جوانش واو را در ساختن زندگی آینده اش پدرانه یاری نمودن ، از موضع یک جلاد حرفه یی با دستان خود اورا خفه نموده ، راهی گورستان نماید ، تا باشد ، غرور شکست خورده اش را درمقابل منطق قرن تلافی نماید.
نکته دوم که از لحاظ گستردگی ارزش کمتر از حیات یک دختر جوان را ندارد ، شناخت ودرک از پشتوانه فکری واعتقادیی می باشد ،که آن مردان سنگ دل با تکیه بر آن وبه استناد آن به همچو عمل جنایت کارانه ی دست یازیده اند . این پشتوانه فکری ، که نشریه « روشنگر» از نخستین شماره خود افتخارافشاء ومبارزه علیه آن  را دارد ؛ « دین ومذهب» است .  این افیون دین است ، که به انسانهااز همان عهد عتیق قربانی کردن فرزند را در راه خدا تجویز نموده است . این افیون دین است ، که اطفال را جزء مایملک پدران دانسته به آنها حق می دهد تا بدون هراس از هر نوع مجازاتی ، مطابق میل خود با آنها رفتار نماید ، دلش می خواهد در طفولیت وبا اسباب بازی آنها را به خانه شوهر روانه کند ، دلش می خواهد آنها را در زندان های تنگ وتاریگ چهاردیواری خانه محبوس دارد ویا هم وقتی دلش خواست وکردار آنها رابا موازین متحجر وعقب مانده تدوین شده در۱۴ قرن قبل، همسان نیافت ؛ دست کین از آستین جهالت مذهبی کشیده به حیات آنها خاتمه دهد .
بلی ! این دین است که مشوق ومحرک چنین جنایاتی می باشد . مگر نه این است ، که خود عید قربان تجلیل از چنین روز غیر انسانیی است ؟ مگر نه این است ، که همه روزه وحد اقل هفته یک بار دین مداران به صورت کل واسلام پناهان به صورت خاص ، توده های از دنیا بی خبر را با این افیون از خود بی خود نموده آنها را به جان سایر انسانها اعم از زن ، فرزند ، پدر ، مادر ، همسایه ، بیگانه واز خود انداخته ، با ریختن خون آنها،  وعده رسیدن به «درجات نعیم » جنت را می دهند ؟ آیا کسانی که مسوولیت تنظیم امور مدنی را در این کشور به عهده دارند ، این را می دانند که در پس قرائت هر آیتی از قران چه معنایی نهفته است ؟ آیا این را می دانند،  که آموختن از ابراهیم به اصطلاح پیامبر مورد احترام هر سه دین بزرگ سامی ، در عمل به معنی سربریدن،  خفه کردن ، کتک زدن وشکنجه اطفال بی پناه است ؟ به خصوص آنهایی که می خواستند در کانادا « قانون شریعت » را نافذ نمایند ، آیا می دانند که اگر چنان قانونی پذیرفته  می شد ، جواز رسمی به کشتن اطفال صادر می نمودند ؟ آیا این را می دانند ، که از کنار خواندن قران همین طوری رد شدن ، به معنی ندیدن تبلیغ سیستماتیک تروریزم است ؟. . . 
« اقصا پرویز» دختری آزاده ، جان داد اما چادر سر نکرد ، رقیت وبردگی اسلام وجهالت مذهبی را نپذیرفت، به پاس همین مبارزه اش تاپای جان ــ مبارزات فردی هیچ زمانی نتوانسته آن طوری که باید به پیروزی بیانجامد ــ جادارد دست در دست هم داده مسوولین امور مدنی را زیر فشار قرار دهیم ، که بیش از این به تبلیغ وترویج کشتن انسان ؛ اجازه ندهند .