در حمایت از جنبش علیه اسید پاشی به زنها در ایران متحد شویم!

مقدمه:

موج جنایت جدیدی از سوی گله های رژیم اسلامی بر علیه زنها سازمان داده شده. رژیم اسلامی مستاصل در مقابل جنبش رهائی زن در ایرانست .جنبش آزادیهای یواشکی  ضربه های سختی به ستون رژیم سعنی “حجاب اجباری” زده و این رژیم احساس استیصال می کند.راه حل این رژیم هم همانست که همیشه در مقابل استیصال از خود نشان داده یعنی ایجاد موج خشونت و فشار روانی به جامعه مگر جامعه تسلیم فضاسازی شود و عقب بنشیند.

ظاهرا ماجرا اینبار از اصفهان شروع شده و سازماندهی گله های حزب الله در سایر شهرها با ابزار پاشیدن اسید روی زنهائی که “حجاب” را رعایت نمی کنند توسعه یافته.اخبار از مجروح شدن حداقل ۱۵ نفر و کشته شدن یک نفر  حکایت دارد.این جنایت رژیم را باید پاسخ فاطعانه داد.جامعه خسته از فشارهای رژیم اسلامی را در داخل و خارج  کشور باید بسیج کرد.این تلاش رژیم برای سرکوب زنان و سرکوب جامعه را باید با امواج اعتراضات سراسری ، اعتصابات سراسری و خواست محکمه علنی تمامی عوامل سازمانده این جنایت شنیع پاسخ داد:

(۱)دو فراخوان مهم در ایران:

در روز چهارشنبه ۳۰ مهر، دو تظاهرات در تهران (مقابل ساختمان مجلس) و در اصفهان (مقابل ساختمان دادگستری) به شرح زیر سازمان یافته:

 زمان: چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ساعت ۱۱ صبح
مکان تهران میدان بهارستان روبروی درب اصلی مجلس شورای اسلامی
در صورت تمایل لطفاً همه دوستان خود را دعوت کنید.// به دلیل تعطیلی مجلس در روز شنبه و فراخوان بخشی از فعالان زنان در حمایت از تجمع اصفهان در روز چهارشنبه
۳۰ مهر ۱۳۹۳ساعت ۱۱ جلوی مجلس ما نیز زمان برگزاری تجمع اعتراضی خود را در همان روز چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ساعت ۱۱ جلوی مجلس اسلامی برگزار خواهیم کرد.با پوزش از تغییر زمان آکسیون اعتراضی// لطفا تغییر زمان را به دوستان خود اطلاع دهید.با سپاس فراوان.”

فراخوان تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر و همبستگی با قربانیان و خانواده‌های آن‌ها زمان: چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ساعت ۱۰ صبح مکان: مقابل دادگستری خیابان نیکبخت// فراخوان تجمع اعتراضی در تهران علیه اسیدپاشی‌های اخیر زمان: شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳، ساعت ۱۰ صبح مکان: روبروی مجلس شورای اسلامی //یک قربانی اسیدپاشی فوت شد.شمار قربانیان اسیدپاشی زنجیره ای در اصفهان به ۱۵ نفر رسید اسیدپاشی به چند زن در اصفهان، این شهر را به جایی ناامن بدل کرده؛ وحشت و ترس موجب شده زنان این شهر جرات بیرون رفتن از خانه‌هایشان را نداشته باشند. طی روزهای اخیر چند مورد اسید پاشی در اصفهان صورت گرفته است. امروز نیز سه مورد اسید پاشی در این شهر رخ داده که یکی از آن‌ها منجر به مرگ شده است. هر چند هنوز دلایل این ماجرا مشخص نیست؛ اما می‌گویند دلیل اسیدپاشی‌ها در اصفهان، بدحجابی است. پلیس نام چهار قربانی اسیدپاشی را اعلام کرده است اما خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که حدود ۱۵ زن در اصفهان مورد حملهٔ اسید پاشی قرار گرفته‌اند.//”

(۲)پتانسیل جنبش بر علیه اسید پاشی در ایران:

جنبش علیه اسید پاشی زنان براحتی می تواند سراسری شود. جنایات عاملان رژیم اسلامی حتی توسط حاکمان این رژیم غیر قابل حمایت است! نمی شود در روز روشن سوزاندن زنها با اسید را توجیه شرعی کنند.مقامات قضائی رژیم و پلیسش در مخمسه بزرگی هستند.زبانشان الکن شده! نباید این فرصت را از دست داد.خشم جامعه را باید متمرکز کرد و سازمان داد.دادخواهی زنان مجروح که زندگیشان برای همیشه دگرگون شده به تلاش برای شکستن نظم رژیم تبدیل کنیم.رژیم را نامتعادلتر و منزوی تر کنیم.

جنبش بر علیه اسید پاشی را می شود و باید به جنبش آزادی زن و سرنگونی رژیم اسلامی پیوند داد.این شدنیست.

رژیم اسلامی نظامی زن ستیز است. جنبش آزادی زن جنبش پایان رژیم اسلامیست. باید سازمانش داد!زنده باد فعالینی که در ایران از این موقعیت استفاده می کنند.در خارج کشور باید در کنارشان قرار گرفت.

منابع دیگر:

(۱)فراخوان بر علیه اسید پاشی در ایران

فراخوان در تهران:

https://www.facebook.com/events/1487304308201478/

فراخوان در اصفهان

http://www.balatarin.com/topic/2014/10/21/1015323

(۲)علیه اسید پاشى به زنان قاطعانه و در سراسر کشور به میدان بیاییم!(نهاد زن آزاد)

http://www.azadi-b.com/J/2014/10/post_44.html

(۳)فراخوان گزارشگران: حملات اسید پاشی به زنان آزاده کشورمان را محکوم می کنیم!

http://www.azadi-b.com/J/2014/10/post_34.html

(۴)ردپای گله های حزب الله در اسید پاشی به صورت دختران اصفهان(شجاع ابراهیمی)

http://www.azadi-b.com/J/2014/10/post_20.html

(۵)ابتکار “آزادی یواشکی” و بحران اپوزسیون(سعید صالحی نیا)

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۴۵-ابتکار-آزادی-یواشکی-و-بحران-اپوزسیون

(۶)نگاهی به منطق مخالفت شیوا گنجی با “کمپین آزادی یواشکی”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۴۹-نگاهی-به-منطق-مخالفت-شیوا-گنجی-با-کمپین-آزادی-یواشکی