بساط تروریسم اسلامی را باید برچید!

مردم مبارز سنندج سرخ روز جمعه برگ زرین دیگری بر کارنامه مبارزاتی خود افزودند. حضور ۵ هزار نفر از مردم در حمایت از مردم قهرمان کوبانی برای آنان یادآور حمایتهای مردم در دیگر شهرهای کردستان از مقاومت و ایستادگی مردم در جریان نوروز خونین و جنگ ۲۴ روزه سنندج بود. برای مردم شهر سنندج بیش از هر جای دیگری وقایع امروز در کوبانی قابل لمس تر بوده و هست چرا که با ظهور داعش اسلامی جریان خمینی و سوار شدن بر انقلاب آزادیخواهانه مردم ایران با کمک آمریکا و غرب، این مسیر را در مصاف با جنایتکاران اسلامی حاکم طی کرده اند.

اما حرکت روز جمعه تنها با میزان جمعیت وسیع و گسترده در حمایت از مردم کوبانی و سر دادن شعار علیه تروریسم اسلامی داعش قابل توضیح نیست. بلکه علاوه بر این مردم با حضورشان در میدان آزادی و خیابانهای شهر پیام محکم و روشنی را به گوش تروریسم اسلامی نوع شیعی آن که بیش از سه دهه است داعش را در حاکمیت بر ایران نمایندگی میکند رساندند که بساط تروریسم اسلامی را برچید”.

اهمیت دیگر نمایش قدرت مردم سنندج در حمایت از مردم کوبانی و تف کردن به هر گونه لجن اسلامی این بود که دفاع از مردم کوبانی و بروز خشم و نفرت خود علیه تفاله های اسلامی را با شعارهای رادیکال، انسانی و سرخ آزین بندی کرده بودند. این یکی از سنتهای تاریخی نیروی اجتماعی چپ و آزادیخواه در جامعه کردستان بویژه در شهر سنندج بوده است. سنت جا افتاده نمایشات شورانگیز دفاع از حقوق کودکان درست در همین روز و یک روز قبل از آن در سنندج و پیرانشهر و در ادامه چندین سال از برگزاری این برنامه ها انجام شد. روز جهانی زن و روز جهانی کارگر نیز مناسبتهای این سنت انسانی در دفاع از جنبشهای رادیکال اجتماعی بوده است.

حمایتهای مردم در تهران، تبریز، دانشگاه ارومیه، همدان، مشهد، ایلام، سنندج، مهاباد، بوکان، پاوه، کرمانشاه، کامیاران، مریوان و جوانرود و حضور ادامه دار روز جمعه مردم سنندج برای بار چندم، علاوه بر حمایت از مردم کوبانی در مقابل تروریسم اسلامی داعش، همزمان پاسخ کوبنده ای هم به توحش و بربریت ۳۵ ساله داعش اسلامی حاکم بر ایران بود، پاسخ درخوری بود به سلفی هایی که قبلا جرئت کرده بودند سری از سوراخ بیرون بکشند و همچنین دفاع محکم و جانانه ای از حرمت و کرامت انسانی بود.

بی دلیل نیست که دستگاهای سرکوب رژیم در سنندج روز بعد یعنی شنبه نوزدهم و دوشنبه بیست و یکم مهرماه شهر سنندج را اشغال نظامی کردند. حکومت اعلام نشده و اعلام شده روز شنبه در سنندج گویای وحشت و هراس حاکمیت از تکرار جمعه دیگری در روز شنبه و روزهای بعد از آن بود. تا کنون ده نفر را بازداشت کرده اند. باید کاری کرد که دستگیر شدگان روز دوشنبه باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند.مردم شهر سننج، شهرهای کردستان و دیگر نقاط کشور با به نمایش درآوردن و تکرار آنچه که روز جمعه در سنندج روی داد، می توانند و قادر خواهند بود جمهوری اسلامی را عقب بزنند. با هر درجه از تعرض به رژیم اسلامی، داعشیان وحشی و آدمخوار در مناطق کردنشین سوریه و عراق بمراتب متحمل شکستهای سختی خواهند شد. ۱۳ اکتبر ۲۰۱۴