مقاومت کوبانی لحظات خطیری را از سر میگذراند!

زنان و مردانی که ماههاست عرصه را بر درندگان داعش تنگ کرده اند و سه هفته کامل با جسارتی تحسین انگیز در مقابلشان ایستاده اند امروز شاهد پرچم لا اله الا الله، این پرچم خون و جنایت بر فراز تپه ای مشرف بر شهر کوبانی بودند. داعش در پناه تانک و توپ و راکت به دروازه های شهر رسیده است!

اما به موازات این نبرد شور انگیز، مردم دنیا شاهد صحنه نفرت انگیز دیگری هستند: موشکهای هوشمند “ائتلاف” تانکهایی را که داعش در پناهشان وارد شهر میشود هدف نمی گیرند! در رسانه های رسمی غرب با ذره بین میتوان خبری از مقاومت کوبانی پیدا کرد و در قبال احتمال یک تراژدی انسانی خفه خون گرفته اند. نیروهای امنیتی ترکیه مشغول سرکوب داوطلبان پیوستن به دفاع کوبانی هستند و تانکهایش در یک قدمی کوبانی صف کشیده اند و نگران مقبره سلیمان شاه درآن سوی مرز هستند! دبیر کل جدید ناتو هم اطمینان میدهد که ناتو از تمامیت ارضی ترکیه دفاع خواهد کرد. به نظر میرسد خیال فرماندهان داعش هم آنقدر از بابت جتهای “ائتلاف” راحت است که در زیر آسمان باز تانک به شهر روانه میکنند!

همه چیز روشن است. داعش مخلوق مستقیم اعضای اصلی همین ائتلاف علیه داعش است. این ائتلاف نمیخواهد هیچ پیروزی در مقابل داعش به نام مردم مسلح ثبت شود. این میتواند الگویی فراموش نشدنی برای مردم منطقه باشد. این میتواند زنجیره ای از مردم مسلح را به میدان بیاورد و دست دول غرب و متحدینش برای بند و بستهای بعدی با باندهای اسلامی را ببندد. دولت ترکیه حتی بر این تصور است که تبدیل مقاومت کوبانی به تراژدی کوبانی موقعیت مبارزه در کردستان ترکیه را به نفع حکومت عوض خواهد کرد.

شاید هم آرزو میکنند جلادان داعش وارد شهر شوند و سرببرند و بازار فروش زنان راه بیاندازند و آنگاه دول غرب و متحدین مرتجعشان معرکه شناخته شده قهرمان نجات راه بیاندازند!

مقاومت کوبانی مهم است. پیروزی اش جبهه انسانیت در مقابل توحش اسلامی را یک گام بزرگ به جلو خواهد برد. در هرکجای دنیا به هر طریق ممکن باید به این نبرد انسانی علیه توحش اسلامی یاری رساند.

۷ اکتبر ۲۰۱۴

منتشر شده در ژورنال روزانه ۸ اکتبر ۲۰۱۴