ضدیت با چپ لازم شده است!

مظفر محمدى

دسته بندی های اپوزیسیون درون و بیرون رژیم برای بدست آوردن کرسی هایی در مجلس اسلامی، تن به هر خفتی می دهند. از در بیرونشان میاندازند از پنجره وارد میشوند. در همان حال برای خود شیرینی جناح مقابل،  نه تنها در مقابل سرکوب مبارزات اجتماعی سکوت می کنند حتی ضدیت شان را با چپ و با دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب پنهان نمی کنند. برای جلب توجه جناح حاکم باید با طبقه کارگر و چپ جامعه ضدیت کرد. برای بدست آوردن یک کرسی، ضدیت با چپ لازم شده است. اینها از جبهه اصلاحات تا ملی مذهبی ها و چپ های سازش کار از هر گونه انصاف و شرافت تهی اند. مردم باید اینها را بشناسند.   

     

تحرکاتی که تحت نام "کمیته انتخابات آزاد" یا "فراهم آوردن شرایط آزاد برای انتخابات" که از قبل شروع شده است تا انتخابات را بزک کنند هم اکنون و در عمل شکست خورده و رسوا شده اند. اینها آمده اند تا بگویند گویا انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی ممکن است. اینها می خواهند مردم را متوهم کنند که گویا با تغییر مجلس از پاتق و پایگاه احمدی نژاد ها به پاتق اصلاحات چی ها به نفع مردم است. این حماقت است که اینها تصور می کنند مردم هشت سالی را که مجلس دست اصلاحات چی ها بود و غلطی نکردند، فراموش کرده اند. این تلاش ها فقط برای حفظ نظام به شیوه ی دیگری است. می خواهند احمدی نژاد را از زیر ضرب مبارزات مردم برای معیشت شان و برای آزادی و برابری نجات دهند. اصلا جمهوری اسلامی به این جناح بازی ها و شل و سفت کردن ها احتیاج دارد. مردم نباید زیر بار این بروند و قبول کنند. این جناح ها همه از یک جنس اند. سگ برادر شغال است.

جواب مردم به نمایش مسخره انتخابات این است که این کارها و این بازیها امر خودتان است. به ما مربوط نیست. بی خود تلاش می کنید مردم را قاطی  تلاشهای مسخره خود کنید. مردم کار و رفاه و آزادی می خواهند. فقر و فلاکتی را که تحمیل کرده اید کمر ما را خم کرده است. اگر حرف حسابی هست این است که مردم زندگی امن و آسایش و رفاه و خوشبختی و آزادی و برابری میخواهند. بچه های ما را گرفته اید چون خواهان آزادی و برابری اند. دهها میلیون کارگر و زحمتکش را به فقر و فلاکت و سرما و مریضی کشانده اید از طرف دیگر بخشی از ما را در زندان نگه داشته و شکنجه می کنید آنوقت می آیید و از ما می خواهید در انتخابات مسخره تان شرکت کنیم. این دیگر پررویی و بی شرمی آشکار است. شرکت در انتخابات از نظر سیاسی فاقد هر گونه ارزش است. نباید در رأی گیری شرکت کرد. اما بی تفاوت هم نباید بود. دوره ی به اصطلاح مبارزه انتخاباتی جناح های حکومت می تواند صحنه ی اعتراضات گسترده ی مردم علیه کل حکومت و همه جناح هایش باشد. می توان محاسبات و بند و بست هایشان را به نفع مردم و به نفع گشایش فضای سیاسی به هم ریخت. می توان کل رژیم و همه جناح ها را در برابر مردم به عقب نشینی وادار کرد. می توان شکاف درونی ارتجاع اسلامی را عمیق تر کرد و تناسب قوای مساعدی را به نفع مردم و امر آزادی و برابری به وجود آورد.