در حمایت از تظاهرات ۱۶فوریه به خیابانها بیاییم!

هیبت نودینیان

در حمایت از تظاهرات ۱۶فوریه به خیابانها بیاییم، استکهلم، هامبورگ، برلین،  لندن و تورنتو و فریاد آزادخواهی و برابری طلبی، را از ده ها شهر از کشورهای اروپا و کانادا و امریکا را به تهران وصل کنیم. و فریاد آزادیخواهی و برابری طلبی  در ۱۳ آذر دانشجویان را بگوش جهانیان رسانیم!. فریادی که دانشجویان اعلام کردند دانشگاه پادگان نیست! پرچم نه به جنگ را بلند کردند! از حرمت و کرامت و انسانیت میلیونها انسان در ایران با شعار آزادی و برابری طلبی دفاع کردند.

  صدای ما در ۲۸دسامبر، و در ۱۶ فوریه با قدرت تمام باید بگوش این عزیزان و خانواده هایشان برسد. ما مسئولیت انسانی و اجتماعی در قبال سرنوشت این عزیزان داریم. فریاد ما! تجمع ما! بسیج ما! جواب ما به این مسئولیت است. دین و وظیفه انسانی خود را در ۱۶ فوریه ادا کنیم!

۱۶فوریه روز اعتراض ما به جمهوری اسلامی است. ۱۶فوریه روز همبستگی ما ایرانیان خارج از کشور با آزادی و برابری، همبستگی با عزیزانی است که در چند سال گذشته فضای سرکوب و خفقان را شکستند و بجای آن آزادیخواهی و برابری طلبی را مژده دادند• ۱۶فوریه در عین حال روز همبستگی ما با خانواده عزیزان دستگیر شده و هزاران هزار انسانی است که اینروزها برای آزادی دانشجویان دستگیر شده، میکوشند.

اعتراضات ۱۳ آذر که بمناسبت روز دانشجو برگزار شد، حرکت یک جنبش اعتراضی بیش از دو دهه از چند نسل از جوانان و مردم آزادیخواه و برابری طلب بود که در شعارهای آزایخواهی و برابری طلبی، تجلی پیدا کرد. بیش از دو دهه است که طیف وسیعی از جوانان روشنفکر و انقلابی ما در  دانشگاها   با جنبشهای سیاسی  غالب در محیط اجتماعی مبارزه میکنند. اگر در یک دوره طولانی جریانات و گرایشهای اسلامی تحت نام تحکیم وحدت فضای سیاسی و تحرکات دانشجویان را احاطه کرده بودند، در ایندوره اما، طیف وسیعی از دانشجویان مبارز با طرح شعار و مطالبات رادیکال و انقلابی، با اعلام نه به جنگ، زنده باد آزادی برابری، دانشگاه پادگان نیست، عملا صف سیاسی و گرایش سیاسی خود را از بقیه جدا کردند.

۱۳ آذر در تاریخ اعتراضات مردم ایران بعنوان روز آزادی و برابری طلبی ثبت خواهد.

وظیفه انسانی  ما ایرانیان آزادیخواه و برابری طلب است، که با صفی متحد، رادیکال و اعتراضی، در ۱۶فوریه برای آزادی مبشرین جوان آزادی و برابری در کنار همدیگر قرار گیریم، و اعلام کنیم دانشجویان دستگیر شده، کارگران در بند، زندانیان سیاسی آزاد باید گردند!

جمهوری اسلامی رژیم بیش از صدهزار اعدام، رژیم آپارتاید جنسی، رژیم سرمایه را که با زور و ارعاب، با دستگیری و اعدام، با شکنجه و زندان بساط ننگین خود را بر ما مردم ایران تحمیل کرده است را باید هر روزه و هر ساعات با اعتراضات رادیکال و انقلابی به انزوا بکشانیم. در خارج از کشور میلیونها نفر از شهروندان این جوامع در صفحات تلویزیون، روزنامه ها و رسانه ها شاهد جنایت و آدمکشی جانیان و گانگسترهای اسلام سیاسی و ارتجاع مذهبی هستند. قدرت ما، در بیان اعتراضی ما در خیابانها این بخش از جهان متمدن را که صحنه های فجایع ارتجاع مذهبی و اسلام سیاسی را مشاهده میکنند، به جلب حمایت از فریادهای آزادی و برابری طلبی بسیج میشود. ۱۶ آذر یکی از اینروزهای اعتراض ما است!

مردم! خانواده های دانشجویان! ما در ۱۶ آذر در اروپا و کانادا، با تجمعات پرشکوه خود، در دفاع از فرزندان و عزیزانتان  به خیابانهای میاییم. و به جهانیان اعلام میکنیم که هر اقدام اعتراضی تا آزادی دانشجویان دستگیر شده را پیگیری خواهیم کرد.
زنده باد آزادی و برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
۱ فوریه ۲۰۰۸