خارج از کشور را به میدان مبارزه در حمایت از کوبانی تبدیل کنیم

یورش درندانه نیروهای دولت اسلامی ( داعش) به شهر مقاوم کوبانی در چند روز گذشته ابعاد گسترده ای به خود گرفته است. نیروهای پیشمرگ و مدافعان مردمی کوبانی سنگر به سنگر در مقابل حمله گسترده داعش که مجهز به پیشرفته ترین سلاحهای جنگی است، مقاومت می کنند. شمار زیادی از روستاهای اطراف به اشغال داعش در آمده و محاصره شهر کوبانی تنگ تر شده است. دهها هزار نفر از زنان و مردان روستاهای اشغال شده توسط داعش  و شهر کوبانی در نگرانی و هراس از تکرار تراژدی انسانی شنگال خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به سوی مرزهای ترکیه در حرکت هستند. دولت و ارتش ترکیه مرزهای این کشور را بر روی آواره گان بسته اند و آنان تنها با فشار موج انسانی توانسته اند دیوارهای مرزی را فرو ریخته و وارد ترکیه شوند.  در کوبانی مقاومت شورانگیز و شجاعانه ای در جریان است. دفاع از کوبانی، دفاع از  یکی از پایدارترین سنگرهای مقاومت آزادیخواهانه خاورمیانه در مقابل وحشی ترین حریان اسلامی است که تاریخ مدرن نمونه آن را کمتر به خود دیده است. دفاع از کوبانی دفاع از مبارزه و مقاومت آزادیخواهانه و دستاوردهای دمکراتیک مردم کردستان سوریه و کوبانی است. مردم کوبانی بیش از یک سال است تمام قد زن و مرد در مقابل یورش این بانیان جهل و خرافه و سیه روزی و عاملان سرمایه جهانی و منطقه ایی مقاومت می کنند. اگر کوبانی سقوط کند، هزاران انسان قتل عام می شوند، زنان مورد تجاوز قرار می گیرند، کودکان ربوده می شوند و تراژدی انسانی دیگری از نوع شنگال تکرار می شود، نگذاریم تراژدی شنگال تکرار شود.

 دولت ترکیه در حمله داعش به کوبانی نقش دارد. دمیر چلیک پارلمانتار حزب دمکراتیک خلق ها ( ه . د . پ ) در یک کنفرانس خبری در پارلمان آن کشور گفته است : “اکثر اعضای داعش که در حال جنگ هستند، از نیروهای ویژه ترکیه تشکیل شده اند که در دهه ۹۰ در جریان جنگ، گوش و بینی می بریدند و شمار آنها نزدیک به ۲ هزار نفر است.”

دولت ترکیه با هدف درهم شکستن تجربه تشکیل حکومت محلی کردستان سوریه از هرگونه تلاش داعش برای کسب پیروزهای نظامی در کردستان سوریه حمایت می کند. ترکیه  نه تنها مرزهای خود را بسوی آواره گان مسدود کرده است، بلکه به صورت پنهان تسلحیات نظامی در اختیار نیروهای داعش قرار می دهد و خطوط ارتباطی پیوستن مجاهدان آدمکش به صفوف داعش را برقرار کرده است. زخمی های داعش در بیمارستانهای ترکیه مداوا می شوند و دفاتر ثبت نام مجاهدان آدم کش و انتقال آنها به سوریه و عراق در شهرهای مرزی ترکیه دائر و فعال هستند.

 در اعتراض به حمایت دولت احمد داود اغلو و اردوغان اعتراضاتی در کردستان و اروپا در جریان است. شرکت در این حرکتها وظیفه انسانی و مبارزاتی ماست. نباید بگذاریم دولتهای ارتجاعی منطقه با حمایت از داعش و داعش ها هرگونه صدای آزادیخواهانه ای را در گلو خفه کنند. قدرت گیری داعش در کنار رژیمهای ارتجاعی چون جمهوری اسلامی، پادشاهی آل سعود و دیگر دولتهای مدافع سرمایه داری، خاورمیانه را برای دهها سال دیگر در گردونه کشتارهای مذهبی گرفتار خواهد کرد. همزمان با یورش به کوبانی حرکتی آزادیخواهانه ای در بسیار شهرهای کردستان ایران، عراق، ترکیه و سوریه و اروپا علیه داعش و مدافعانش به جریان افتاده است. از این حرکتها حمایت و در آن شرکت کنیم.