رژیم اسلامی با مشخصات فرهنگی ایران در تناقض است

حسن روحانی در صفر به استان خراسان، خطاب به مخالفانش تاکید کرد که با ون و مینی بوس و پاسبان، فرهنگ درست نمیشود. حسن روحانی در ضمن دفاع از حجاب به عنوان پوشش اسلامی، بر خورد خشن توسط پلیس و پاسدار را بی نتیجه و آنرا غیر سازنده و به ضرر اسلام توصیف کرد و در مقابل توضیح و آموزش را در برخورد به این مسئله، روشی مناسب ارزیابی کرد. او بنا به تجربه چند دهه گذشته، برخورد خشن به مسایل فرهنگی را موثر نمیداند و میگوید ما آن روش، (یعنی روش سرکوب، اسید پاشیدن و شلاق زدن و…) تجرب کرده ایم ولی نشد، پس باید روش دیگری را در برخورد به حجاب و مشکلات فرهنگی بکار گیریم و مخالفتش هم از این زاویه است و نه از زاویه دفاع آزادی پوشش، او طرفدار فرهنگ اسلامی و حجاب به عنوان پوشش اسلامی است و آزادی فرهنگی برایش محدوت و مشروط است، منتها روشی را در برخورد به مسایل فرهنگی درست میداند، که مبارزه علیه سنن عقب افتاده اسلامی را بیش از این گسترش ندهد و با توضیح و آموزش همراه باشد.

رژیم اسلامی بیش از سه دهه است با سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام و با بکار گرفتن تمام ظرفیت تبلیغی اش، نتوانسته مردم ایران را با خود همراه کند. این رژیم از بدو تولدش با مردم ایران و بویژه با نسل جوان سازگار نبوده است و با جامعه متمدن ایران خوانایی نداشته و ندارد و فرسنگ ها از بخش پیشرو جامعه عقب تر بوده و است. جمهوری اسلامی از همان روز به قدرت رسیدنش تلاش کرد فرهنگ اسلامی را به جامعه ایران تزریق نماید و خرافه اسلامی را به عنوان ابزار تحمیق بکار گیرد و اشاعه دهد و از این طریق خواستهای و مطالبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کارگران، جوانان و زنان را حاشیه ای کند. و مبارزه جوانان را برای خلاصی فرهنگی با سد فرهنگ عقب افتاده اسلامی روبرو نمایند و از تلاش آنها برای یک زندگی مدرن جلوگیری کند. ولی نه تنها قادر به این کار نشده ، بلکه مبارزه زنان علیه حجاب، مبارزه علیه تفکیک جنسیتی، گسترش هر روزه موسیقی خیابانی، مقاومت جوانان و زنان در مقابل کنترل ماموران دولتی و رشد زندگی مشترک و یا همزیستی زن ومرد بدون ثبت و بدون رسمیت قانونی که در ایران آنرا ازدواج سفید میخوانند، ابعاد گسترده تری هم یافته است، طوری که امروز مجددا به سر باز کردن شکاف حکومتی منجر شده است.

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و بخشی از نماینده گان مجلس روحانی و دولتش را تحت فشار قرار داده اند و از دولت خواسته اند این وضعیت را کنترول کند. صادق لاریجانی میگوید دولت باید در چهارچوب “قانون اساسی” و “ارزش های دینی” حرکت کند و علی مطهری نماینده تهران، سخنان روحانی را شانه خالی کردن از مسئولیت خود در مقابل ناهنجاری های فرهنگی و از جمله بد حجابی توصیف میکند و میگوید سخنان روحانی صحبت های احمدی نژاد را در مورد مسایل فرهنگی بیاد می آورد، روحانی نیز تلاش میکند با نادرست خواندن روش اصولگرایان به مسائل فرهنگی و از جمله بد حجابی، فشار و اعتراض آنها را خنثی کند و به این شیوه آنهارا با فشار جامعه روبرو نماید و تعرض آنها را عقب راند و فضای سیاسی جامعه را به سمت خود جلب و همراه کند. از سوی دیگر این روند مسئولان جمهوری اسلامی را نگران کرده و برای مقابله با گسترش فرهنگ غربی و رشد پدیده ازدواج سفید در میان جوانان، طرحهای تهیه کرده اند. مدیر کل امور اجتماعی “طرح اعتلای خانواده پایدار” را که بر مبنای سیاست های جمعیتی خامنه ای تهیه شده است، اطلاع داده است و همچنین محمد رضا مسیب زاده مدیرکل نماز و قران نیز سندی را که روحانی برای برگزاری نماز جماعت تدوین کرده، به همه مدارس ایران ابلاغ نموده و تاکید کرده که اقامه نماز جماعت باید در برنامه درسی گنجانده شود و اظهار داشت دانش آموز نماز خوان وجود ندارد و مسئولان مدارس باید دانش آموزان را به نماز خواندن جذب نمایند. روحانی نیز مثل پیش کسوتانش تلاش میکند با درجه ای سازش و تعدیل، جمهوری اسلامی را به نقطه تعادلی برساند و به عمر آن بیافزاید، و مخالفان روحانی نیز هنوز زدن و ماندن را راه بقای اسلام و حکومت اسلامی میدانند. مردم ایران هم زندگی به شیوه اسلامی و تحت کنترل جمهوری اسلامی را نمی پذیرند و این سر چشمه بحران های رژیم اسلامی است.

نگرانی هر دو جناح رژیم از بی اعتباری فرهنگ و سنن عقب افتاده اسلامی در میان زنان و نسل جوان و گسترش فرهنگ مدرن، واقعی است.
در سه دهه گذشته، نسل جدیدی که بیش از سی میلیون انسان را شامل میشود، بدنیا آمده است و پا به حیات سیاسی گذاشته اند، نمیخواهند مطیع توحش و عقب افتادگی جمهوری اسلامی باشند و آنرا شایسته خود نمیدانند، نمیخواهند لحظات شیرین زندگیشان را زیر کنترل یکی از مرتجع ترین و جنایتکارترین حکومتهای جهان سپری کنند. به نسل جوان ایران نمیشود به شیوه اسلامی حکومت کرد، از همان زمانی که روند اجباری شدن حجاب، دخالت در زندگی خصوصی مردم و کنترل زنان و جوانان شروع شد، مبارز و مقاومت در برابر آن شکل گرفت و جنبش “نه به حجاب” و “نه به فرهنگ اسلامی” نیز آغاز شد. زنان و جوانان هیچ وقت مرعوب سرکوب جمهوری اسلامی و شگردهای که ابواب جمعی خندان ، سبز و بنفش این رژیم برای راضی کردنشان بکار گرفتند، نشدند. مبارزه برای رهایی از سنت های اسلامی و حجاب، این سمبل بردگی در نظام اسلامی را بی وقفه و به مناسبت های متفاوت ادامه داشته و عقب نشینی زیادی را در این عرصه به رژیم اسلامی تحمیل کرده اند. مبارزه جوانان برای خلاصی فرهنگی و مبارزه زنان علیه حجاب یک رکن مهم جنبش سرنگونی رژیم بوده و است، این مبارزه همیشه پاشنه آشیل جمهوری اسلامی و جریانت ملی اسلامی بوده، و امروز نیز بخش مهمی از نگرانی روحانی و همه جناح های حکومت را تشکیل میدهد. چرا که بی اعتباری هویت دینی و نظام ارزشی مورد نظر جمهوری اسلامی در میان نسل جوان و زندگی مدرن و کاملا در مغایرت با سنت های اسلامی و رهایی از حجاب اسلامی و آپارتاید جنسی، فراهم شدن زمینه های رهایی از حکومت اسلامی در ایران نیز است

جمهوری اسلامی علیرغم هارت و پورت هایش در مورد اسلام، و تهیه هر طرحی برای تحکیم ارزشهای اسلامی، سالهاست به ناسازگاری مردم با حکومت اسلامی سرمایه و بویژه سنت شکنی و تقابل زنان با حجاب و کلا پوشش اجباری پی برده، همین که سران رژیم اقرار میکنند اسلام در خطر است و مسیب زاده میگوید، دانش آموز نماز خوان وجود ندارد بیان روشنی از بی اعتنایی به ارزش های اسلامی است. مردم در ابعاد میلیونی و در عرصه های مختلف با جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم کرده اند و یک عرصه از نبرد مردم با حکومت ایران عرصه فرهنگی بوده که از همان ابتدای حکومت اسلامی و بویژه در دوره رفسنجانی و سپس خاتمی و تا همین امروز در دولت روحانی، زنان و جوانان جنگ و مقابله دائمی با دخالت جمهوری اسلامی در زندگی شان و محدودیت های غیر قابل تحملی که به آنها تحمیل نموده، داشته اند و یک پای اصلی مبارزه با جمهوری اسلامی بوده اند. و برای خلاصی فرهنگی و یک زندگی مدرن تلاش کرده اند

مردم امروز تره هم برای تبلیغات مذهبی جمهوری اسلامی خرد نمی کنند و وقعی به اراجیف مذهبی اش نمیگذارند. با وجود این متوسل شدن به تحمیق مذهبی یک رکن اساسی هویت حکومت ایران است و زندان، شکنجه اعدام، تجاوز به حریم خصوصی مردم، کنترل خیابانی زنان و جوانان و سرکوب هر صدای مخالفی، ابزاری برای ساکت کردن جامعه و از این طریق ادامه دادن به حیات ننگینش است، بدون این جمهوری اسلامی چند روز هم دوام نخواهد آورد. رژیم اسلامی عمیقا با جامعه معاصر ایران ناخوانا است، کارگران، زنان و جوانان از هر فرصتی برای بزیر کشیدن این رژیم استفاده خواهند کرد.

۱۱/۰۹/۲۰۱۴

..