بی بی سی و قضیه عمل پروستات خامنه ای

بی بی سی و قضیه عمل پروستات خامنه ای
سایت بی بی سی فارسی ،دیروز دوشنبه بعد از چهار ساعت که خبر عمل پروستات خامنه ای را در سایت منتشر کرد ،این مقاله علمی را هم در مورد پروستات منتشر کرد.
“پروستات؛ آنچه هر مردی باید بداند”
با یک جستجو ی ساده در اینترنت دیدم که امروز بیش از ۲۰ سایت از جمله بالاترین و سلامت نیوز و ….این مقاله بی بی سی را کپی و در سایت هاشون منتشر کرده اند .بعضی از این سایتها عمل پروستات خامنه ای را هم در درج کرده اند .
بی بی سی منبع این مقاله را ننوشته ،منم وقت و حوصله اینو نداشتم بگردم ببینم بی بی سی از کجا آورده ، اما باز با یه سرچ ساده متوجه شدم که این مقاله خیلی شبیه توصیح ویکی پدیا در مورد پروستات است .
تیتر امروز بیشتر روزنامه های داخلی ،عکس عیادت روحانی و رفسنجانی از خامنه ای در بیمارستان بود .این قضیه در خارج کشور بازتابی نداشت و من فکر میکنم بی بی سی از این قضیه خوشحال نیست. در نتیجه با یک ترفند ، بدون اسم بردن از منبع و بدون اینکه اتفاق خاصی و یا کشف علمی جدیدی در مورد این بیماری اتفاق افتاده باشد ، این مقاله را سرهم و منتشر میکند .
بی بی سی به خوبی می داند که چگونه با افکار عمومی بازی کند ،ذهنها را به سمتی که بخواهد می کشاند بدون اینکه بسیاری از اذهان به آن اگاه باشند .
بختیار پیرخضری
۰۹/۰۹/۲۰۱۴