کدام‌ یک اسلام واقعی است؟

وقتی صحبت از اسلام و آئین و مذهب می‌شود مثل همیشه تعدادی پیدا می‌شوند و می‌گویند: داعش اسلام واقعی نیست. می‌گویند جمهوری اسلامی هم اسلام واقعی نیست، طالبان هم نیست، القاعده هم اسلام نیست، حماس هم نیست، حزب‌الله هم نیست. آنچه در پاکستان و در عربستان سعودی بر طبق قانون و شرع اسلام بر زنان روا می‌شود هم اسلام واقعی نیست. معلومنیست این اسلام “نازنین” و بسیار لطیف و طرفدارشادی و خوشبختی و سعادت بشر را کجا می‌شود پیدا کرد؟

اگر کسی از من بپرسد کدام‌یک از این‌ها اسلام راستین و پیرو محمد پیشوای مسلمانان است؟ با صراحت تمام می‌گویم داعش و خمینی و جمهوری اسلامی و بوکوحرام، حماس، حزب‌الله، القاعده و طالبانعین اسلام ناب محمدی هستند. کافی است در گوگل به فارسی بنویسی داعش تا ببینید در ابتدای قرن ۲۱ هنوز جامعه بشری با چه جنبش وحشی‌ای روبرو است. رفتارشان، فرهنگشان، فتواهایشان، سرووضع و ریش و پشمو قساوت و بی‌رحمی‌شان و افتخارشان به سربریدن و قتل‌عامانسان‌های دیگر به دلیل منتسب بودنشان به ایزدی و مسیحی و اسیران جنگی و غیره شبیه به همان رفتارهایی است که این جانیان بنام خلفایراشدین یعنی دوران عمر و ابوبکر و عثمان و علی که نمونه آرمانی و مشروع دولت و مرجع اسلامی بودند انجام می‌دادند. به نام کافر و بی‌دین با شمشیر اسلامشان کرورکرور سر می‌بریدند تا حاکمیت ننگین و زمامداری اسلامشان را به مردمان غیرمسلمان دوران خود تحمیل کنند. الآن پس از گذشت ۱۴۰۰ سال این جنبش جنون و خون اسلامی با همان فرهنگ و با همان رفتار، خلافت اسلامی اعلام کرده و در بخش‌هایی از جهان به‌ویژه در عراق و سوریه کلیه مناطق تحت تسلط خود را به خاک و خون کشیده‌اند.

تصاویر کشتار و قتل‌عام‌هایدسته‌جمعی به دست سربازان وحشی و ریش و پشم دار داعش و جریان خلافت اسلامی در عراق و در سوریه بار دیگر نشان می‌دهد که تاریخ شکل‌گیری اسلام و مراجع چهارگانه خلفای راشدینعیناً تکرار می‌شود و لشکر اسلام راستین مثل گرگ‌های درنده به جان مردم افتاده‌اند، زنان را مورد تجاوز قرار می‌دهند، مردان را سر می‌برند و زنان آن‌ها را به کنیزی می‌دهند، زنان آرایش‌کرده را با تبر لت‌وپارمی‌کنند، مدارس را به تعطیلی کشانده‌اند، زندگی عادی مردم را مختل کرده‌اند. در پی هجوم وحشیان اسلامی ده‌ها هزار نفر بدون هیچ امکاناتی آواره شده‌اند و به کوه‌های منطقه پناه برده‌اند و هرروز به دلیل گرسنگی و تشنگی و نبود امکانات درمانی بسیاری از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند. مردان غیرمسلمان را دستگیرو ختنه می‌کنند و برای برپایی عدالت اسلامی دست به هر جنایتی می‌زنند.

گفته می‌شود بسیاری از این وحشیان اسلامی که در صف دولت خود گمارده اسلامی (داعش) در عراق و در سوریه به نسل‌کشیدست‌زده‌اند کسانی هستند که سال‌هاست در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند و برای برپایی عدالت اسلامی از همه‌جا به عراق و سوریه رفته‌اند. هجوم جنایت‌کارانه سربازان اسلام به مردم در سوریه و در عراق جهان را در تعجب و شوک فروبرده است. در همین روزها تخم‌وترکه‌های همین اسلامی‌ها در مراکز بسیاری از شهرهای اروپایی با همان سرووضعی که هم‌پالکی‌هایشان در عراق و سوریه زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع را سر می‌برند قدم به جلو گذاشته‌اند تا برای جلوگیری از بی‌آبرویی بیشتر جنبش اسلام کثیفشان تبلیغ کنند و بازهممی‌گوینداین‌ها اسلام واقعی نیستند. بالاخره نفهمیدیم آن اسلام واقعی کجاست و فرق آن‌ها باهم چیست. زمانی بود گفتند خمینی را در ماه دیده‌اندو چنان تبلیغاتی در این مورد راه انداخته بودند به‌طوری‌که دیدن خمینی در ماه را به باور بخش‌هایی از مردم تبدیل کرده بودند. تاریخ تمام ادیان و رهبران دینی همین‌طورشکل‌گرفته استو باوجودپیشرفت‌های علمی و بالا رفتن دانش بشر هنوز پدیده مذهب به‌ویژه مذهب اسلام مانعی بزرگ درراه سعادت و خوشبختی بشر امروز است. مردم ایران هم تا انقلاب ۵۷حاکمیت اسلام سیاسی را تجربه نکرده بودند و هنوز ماهیت خمینی، این امام دسته چندم وکپک‌زده شیعیان و زهری که بعداً به انقلاب مردم ایران پاشید ندیده بودند و نمی‌شناختند. این هم هدیه غربی‌ها به مردم ایران در دوران انقلاب ۵۷ بود.

 سیاست آمریکا و کشورهای غربی در طول حداقل نیم‌قرن اخیر همین‌طور بوده و برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی و برقراری توازن دیپلماتیکشان و برای جلوگیری از رشد کمونیسم و انقلابات بنیادی در جامعه، عتیقه‌ای مثل خمینی را پیدا کردند وسوار انقلاب مردم ایرانش کردند، طالبان و جنبش اسلام سیاسی را تقویت کردند، اجازه دادند تا گروه‌های اسلامی در قلب کشورهای غربی قانون شریعه پیاده کنند و با خیال راحت فرم سازمانی به خود بگیرند و ارتباطاتشان را در سراسر جهان گسترش دهند. حالا که گندش درآمده است حاضرند با جنایتکارانی مثل جمهوری اسلامی و دیگر گروه‌های قومی و مذهبی و نان به نرخ روز خور ائتلاف تشکیل دهند تا بار دیگر به منطقه‌ای که به‌واسطهسیاست‌های ارتجاعی خودشان به این روز افتاده است راه پیدا کنند. به تاریخ جنبش اسلام سیاسی نگاه کنید چگونه به زندگی و سعادت بشر خون می‌پاشند. لازم نیست کسی برای اثبات درنده‌خویی جنبش اسلام سیاسی، به تاریخ هزار و چهارصد سال پیش آن‌ها برگردد، به تاریخ جنبش اسلامی در همین سه دهه اخیر در خاورمیانه تا شمال آفریقا نگاه کنید تا ببینید این‌ها دست به چه خشونت‌هایهولناکی زده‌اند و چگونه جامعه بشری را به عقب‌گردکشانده‌اند. قربانیان اصلی این خشونت‌ها نیز همه مردمان عادی بودند که در حال کار و زندگی روزمره خود جان و زندگی‌شان از سوی اسلامیون به نابودی کشانده می‌شد. این جانیان کرورکرور با اسلحه و شمشیر و بمبو با نعره لا اله الا اللهبه جان و زندگی مردم هجوم می‌بردند.

 در الجزایر اتباع خارجی را به رگبار می‌بستند و سر می‌بریدند، مدارس کودکان دبستانی را تخریب می‌کردند. دخترانی که از ازدواج اجباری امتناع می‌کردندبه‌راحتیمی‌کشتند. در ایران هم مدت ۳۵ سال است زنان را به جرم رابطه عاشقانه به سنگسار محکوم می‌کنند، ده‌ها هزار تن از زندانیان سیاسی را به جوخه‌های اعدام سپردند، برای برقراری حکومت عدل علی انقلاب فرهنگی راه انداختند، از مدرسه و دانشگاه تا ادارات و بیمارستان و درمانگاه و وزارتخانه‌های مختلف هرکس که به نظرشانغیر اسلامی میامد، نماز نمی‌خواند و یا رژیم‌سابقی و مجاهد و کمونیست و آزادیخواه و مخالف به نظر می‌رسیدگروه‌گروه تیرباران می‌کردند، از کار اخراج می‌کردند و یا بازداشت و به جوخه اعدام می‌سپردند. حجاب و روزه و نماز را اجباری کردند و همین جنایتی که داعش در عراق و سوریه انجام داد جمهوری اسلامی هم از مقطع ۳۰ خرداد ۶۰ به این‌سو انجام داد. برای همین است که می‌گویم این‌ها همه تخم‌وترکه هم دیگر هستند و برای اینکه ثابت کنند هرکدام از آن‌ها به خدا نزدیک‌تر هستند به جنایت و وحشی‌گری بیشتری دست می‌زنند؛ بنابراین اگر کسانی هنوز بر این باور هستند که این‌ها اسلام واقعی نیستند من هم‌فکرمی‌کنم اگر همهاین‌ها را از اسلام واقعی حذف کنید هیچ نشانی از اسلام باقی نمی‌مانداگرنه باید بروید وجود اسلام دوره محمد را با اسلام امروز داعش و جمهوری اسلامی مقایسه کنید تا ببینم می‌توانیدکوچک‌ترین تفاوتی در ماهیت و رفتار وحشیانه آن‌ها قائل باشید؟۲۶ اوت ۲۰۱۴

عبدالله اسدی