تقسیم بندی داعش از دیدگاه نظام سرمایه داری : داعش خوب-داعش متوسط و داعش بد

تقسیم بندی داعش از دیدگاه نظام سرمایه داری : داعش خوب-داعش متوسط و داعش بد
مجید آذری—mjazari7@yahoo.com
حکومتهای اسلامی از بدو تولدش مثل همه حکومتهای مذهبی در طول تاریخ یک جریان به غایت ارتجاعی و جنایتکار بوده اند. حکومتهای قرون وسطی مسیحی اگر در جنایت وسفاکی از حکومتهای اسلامی جلوتر نبوده اند، عقب تر هم نبوده اند.
بارها خود آخوندها وخمینی ودیگر مرتجعین اسلامی با افتخار از شقاوت حکومت اسلامی عدل علی ومحمد یاد کرده اند. با افتخار میگویند که حضرت علی تنها در یک روز در پیشگاه مبارک حضرت رسول اکرم سر ۷۰۰ نفر از مخالفین را برید . حکومتهای اسلامی اموی وعباسی در قتل عام مخالفین ومردم عادی برای ترساندن جامعه در ملا عام سرها بریدند. حکومتهای اسلامی صفوی-عثمانی وآغا محمد خان قاجار در سفاکی دست کمی از خلفای راشدین وحکومتهای صدر اسلام نداشتند. هر جا اسلام وحکومت اسلامی بود قتل عام –جنایت –کشتار وسربریدن همراهش بود.
حکومت عربستان یک حکومت واقعی اسلامی- داعشی است. در سربریدن، قتل عام وزن ستیزی وانسان ستیزی دست کمی از حکومت داعش دست پرورده خودش ندارد. اما این حکومت با تمام سفاکیهایش در دهه های گذشته مورد حمایت حکومتهای غرب واز جمله انگلیس وآمریکا بوده است. هرگز این حکومت بخاطر سربریدن وکشتار مردم عربستان مورد تعرض این حکومتهای قرار نگرفت.هر گز این حکومت را بخاطر نقض فاحش حقوق بشر مورد تحریم اقتصادی-سیاسی قرار ندادند. بر عکس حکومت عربستان همواره مورد حمایت صد درصد حکومتهای نظام سرمایه داری غربی بوده. روابط حسنه این حکومت بغایت ارتجاعی-اسلامی را همواره ستایش کرده اند. با کمک همین حکومت ، حکومت طالبان و بن لادن را پایه گذاری کردند. همین حکومت داعش با تایید حکومتهای غربی وآمریکا از طرف عربستان بنیان گذاری شد تا انقلاب در کشور سوریه را از درون اخته کنند.
حکومت عربستان یک حکومت کاملا اسلامی-داعشی است. تمام خصوصیات یک حکومت داعشی را دارد. اما چون با حکومتهای غربی-دمکراسی- سرمایه داری همراه است یک حکومت داعشی خوب محسوب میگردد. حکومت طالبان وبن لادن در ابتدا یک حکومت خوب داعشی بودند. بعدها که با این نظام برای سهم خواهی بیشتر در رقابت قرار گرفتند، مورد خصومت این حکومتهای غربی قرر گرفتند واز یک حکومت داعشی خوب به حکومت داعشی بد تنزل مقام دادند.
حکومت اسلامی بازرگان-خمینی را همین حکومتهای غربی برای نابودی انقلاب مردمی ۵۷ مورد تایید قرار دادند. حکومت داعشی- اسلامی خمینی در سربریدن-سنگسار وجنایت دست کمی از حکومت فعلی داعش نداشت وندارد.
حکومت خمینی همواره بعنوان یک حکومت متوسط داعشی از طرف نظام سرمایه داری محک زده میشود. سعی میکنند با این حکومت مذاکره کنند، سر براهش کنند، مثل حکومت عربستانش کنند که دیگر جفتک نیاندازد ومنافعشان را خدشه دار نکند. با آخوند خاتمی وروحانی بر سر گفتگوی تمدنها مذاکره میکنند. به خامنه ای اشاره میکنند که مثل این دو آخوند خندان از جفتک زدن به منافع غرب بر حذر باشند وباهم بخورند واین مسیر برای هر دوطرف بهتر است.
اگر حکومتهای اسلامی ضیاء الحق پاکستان ،عربستان، کرزای و مالکی از نوع حکومتهای اسلامی- داعشی خوب هستند. حکومت خمینی یک حکومت متوسط داعشی است.
حکومت جدید التاسیس داعش در عراق وشام را با کمک عربستان ساخته وپرداخته کردند تا منافع سرمایه داری در منطقه را مثل عربستان حفظ کنند و انقلابات عربی را در نطفه خنثی کنند.
اما از نظر این نظام، داعش –اسلامی جدید فعلا دارد از حدود ومرزهای تعیین شده این نظام پارا فراتر میگذارد. اینجاست که این نظام دارد قتل عام ها وکشتار وسر بریدن هایش را زیر ذربین قرار میدهد. در ماههای اخیر در حال مذاکره با این داعش بودند تا سر براهش کنند. گویا این داعش از آن نوع داعش نوع عربستان وخمینی نیست. نه حاضر است مذاکره کند و نه نوکر بی چون وچرای غرب خواهد ماند. احتمالا از نوع بن لادن است. دارد سهم خواهی خودش را بعنوان یک حکومت خلیفه ای مطرح میکند. ماهها مذاکره موثر واقع نشد . همین حکومت خلیفه ای اگر درمذاکرات چند ماه وچند سال اخیر با اینان به توافق میرسید، مثل حکومت خمینی وعربستان میتوانست مورد حمایت این نظام سرمایه داری باشد. اما گویا این حکومت داعشی بد است. اگر رام نشود حتی باید مثل بن لادن سرنگونش کرد.
حکومتهای اسلامی- داعشی محصول و میوه همین نظام سرمایه داری جهانی هستند. فرقی نمیکنند. چه خوبش ، چه متوسطش و چه نوع بدش. سرمایه داری برای استمرار نظام ضد انسانی وسود دهی هر بیشترش ، احتیاج به سرکوب وعقب راندن خواستهای مردم منطقه وجهان دارد. حکومتهای داعشی برای سرکوب مردم وعقب راندن خواسته های بحق مردم باید مورد حمایت این نظام قرار گیرند. تنها با یک جنبش سکولارو سوسیالیستی است که میشود با هر نوع حکومت اسلامی مبارزه کرد و از ریشه ساقطشان کرد. سرنگونی حکومتها ی سرمایه داری توسط انقلاب مردم تنها تضمین نابودی کامل حکومتهای داعشی است. در ایران تنها با یک انقلاب مردمی وحکومت شورایی میشود از نظام سرمایه داری و دارو دسته های داعشیش رها شد.