طرح بالکانیزه کردن ایران و پرچم دروغین “حق تعیین سرنوشت”

طرح بالکانیزه کردن  ایران و پرچم دروغین “حق تعیین سرنوشت”

 

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۲۹ آگوست ۲۰۱۴

مقدمه:

در مقاله قبلی (۱) به طرح نوین خاورمیانه شاره ای داشتم که از سوی کاندلیزا رایس و برژینسکی و حکومت اسرائیل در سال ۲۰۰۶ ارائه شد. توضیح دادم که گرایشی ثدرتمند و برنامه ای معین توسط حکومتهای غربی و نهادهای اطلاعاتی آنها در جریان بوده که هدفش ساختن کشورهای متعدد بر اساس قومیت و ملیت و مذهب در منطقه خاورمیانه است.

در عراق این برنامه ، دنبال ساختن سه کشور است : کشور کردستان، کشور شیعی عراق و کشور سنی عراق.(۲). اما این طرح فقط در عراق محدود نیست.در ایران هم بدنبال همان پروژه هست. در این مقاله من بطور اخص به برنامه بالکانیزه کردن ایران می پردازم و توضیح می دهم چرا شعار حق تعیین سرنوشت در این مقطع تنها ابزار پیشبرد اون طرح امپریالیستی و ضد مردمی است:

(۱)طرح بالکانیزه کردن ایران و سازماندهی برای آن:

بر طبق نقشه انتشار یافته طرح نوین خاورمیانه، ایران قرار است به مناطق قومی معینی تقسیم شود.آذربایجان ایران به “جمهوری آذربایجان” بپیوندد. بخش کرد ستان ایران به “کشور کردستان مستقل”ریال بخش جنوب غربی ایران به منطقه شیعه نشین عراق (حول محور عربیت)، بخش جنوب شرقی ایران به کشور “بلوچستان آزاد”. اینها رئوس تغییرات ژئوپولتیکی است که در این طرح پیش بینی شده.(۲)

رجوعی به وقابع و سازماندهیهای نهادهای امپریالیستی نشان می دهد که این طرح با دقت و پیگیری دنبال می شود:

الف: تاسیس تلویزونهای ماهواره ای که قوم گرائی و تخاصم قومی را سالهاست دامن می زنند

ب: گرد هم آوردن احزاب قومی “تورک” و “کورد” و “بلوچ ” و “عرب” برای ساختن وزنه سیاسی در واشنگتن دسی سی و تلاش مداوم برای تقویت بنیه مادی و سیاسی اینها

د: استفاده از موفعیتهای فراهم شده در بحران عراق برای باد زدن تبلیغات قومی و ملی در مدیای الترناتیو از جمله شروع دعواهای قومی در اذربایجان ایران بین کوردها و تورکها و ایجاد تخاصم مثلا در اورمیه و اذربایجان شرقی .

نکته مهم اینست که این فاکتها را باید کنار هم قرار داد و روند رشد آنها را بدقت دید.خطر بالکانیزه کردن ایران خطری به مراتب جدی تر از چند دهه پیش است.بحران اجتماعی در ایران ، فشار دیکتاتوری رژیم اسلامی ، فقر و نارضایتی رو به رشد، بی ایندگی مردم زمینه های رشد اعتقادات و ایدئولوژیهای ارتجاعی قومی و نژادی و مذهبی را دهها برابر کرده.

(۲)پرچم دروغین “حق تعیین سرنوشت” ابزار ایدئولوژیک خونریزی قومی و مذهبی در آینده ایران:

پرچم دروغین “حق تعیین سرنوشت” را جریانات قومی و مذهبی همین الان هم بلند کرده اند و می چرخانند. زیر این نام حاکمان سرمایه داری و جیره خواران انها در ایران دارند مردم را فریب می دهند و تهییج می کنند. مدعی می شوند که “جدائی” حق مسلم مردم است! طبعا هم نمی توانند ریشه های واقعی این طرح بالکانیزه کردن را بگویند و خود را لو بدهند.همیشه ارتجاعی ترین طرح ها با نقابهای مردم فریب عرضه شده اند.

آیا جدائیهای قومی و ملی و مذهبی “احترام به حق تعیین سرنوشت” مردم است؟ چه شرایطی باید باشد که مردم بطور واقعی بتوانند در سرنوشت خود شراکت کنند؟ این هوچی بازی کنونی چه ربطی به “حق تعیین سرنوشت” مردم دارد؟!

برای اینکه جامعه بتواند در سرنوشت خود دخیل شود باید آزادی بدون قید و شرط بیان فراهم باشد.باید به مردم فرصت داد.انتخابات ممکنه را در مناظره علنی و اجتماعی وارد کرد.باید فضای رای دادن و رفراندوم را فراهم کرد.به تمامی گرایشات فرصت برابر تبلیغ و سازماندهی داد. باید مردم هم در پروسه رای دادنها و هم نظارت هر روزه بر حکومتشان نقش برتر داشته باشند. نباید فقر و بی آیندگی را ابزار تحمیل عقاید و ایدئولوژیها کرد.

سابقه هوچی بازیها بنام “نظر مردم” بسیار طولانیست.قرنها و قرنهاست که هوچی بازها هیاهو بپا کرده اند و بنام مردم ، دنیا را بکام خود کرده اند.سالهاست که مردم ایران دیده اند چگونه رژیم اسلامی بنام “مردم” سرکوب کرد و خر خیش راند و جنایت افرید! طبقات حاکمه همواره این بازی “رای مردم” را با هوچی بازی و صحنه گردانیهای عوامفریبانه پیش برده اند.

(۳) چه سیاستهائی باید در مقابل هوچی بازیهای بالکانیزه کردن ایران بکار گرفت؟

مبارزه بر علیه بالکانیزه کردن خاورمیانه و ایران دست آزادیخوهان و برابری طلبان را می بوسد.افشای مداوم این جریانات فاشیست و نژاد پرست و نشان دادن ریشه های طبقاتی این گرایشات ، استفاده وسیع از مدیا برای عقب راندن تبلیغات شبانه روزی آنها و ارائه راه حل آلترناتیو یعنی تاکیید بر هویت انسانی ، تاکیید بر جامعه برابری و آزاد که بر مبنای خواستهای انسانها اعم از قوم و زبان و مذهب استوار باشد.تاکیید بر خصلت طبقاتی ارتجاعی طرح بالکانیزه کردن و پتانسیل قوی این پروژه برای نابود کردن تمدن و ایجاد سناریوی سیه شبیه سناریوی عراق و افغانستان.

این پروژه یک پروژه فراسیاسی است.حوزه ای از حوزه هائی که می تواند موضوع اتحاد فراسیاسی ازادیخواهان باشد.کمپینهای فراسیاسی بر علیه بالکانیزه کردن ایران!

منابع دیگر:

(۱)سابقه طرح تقسیم عراق به سه کشوردر سیاست خارجی حکومت امریکا

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۸۶-سابقه-طرح-تقسیم-عراق-به-سه-کشوردر-سیاست-خارجی-حکومت-امریکا

(۲)طرح “خاورمیانه جدید” تغییر نقشه عراق به سه کشور “مستقل” از سال ۲۰۰۶

https://newmiddleeast.wordpress.com/tag/brzezinski