مردم کردستان سمفونی “انسانیت زنده است” نواختند

مردم کردستان سمفونی “انسانیت زنده است” نواختند

پیام محمد آسنگران به مردم کردستان

مردم کردستان ایران یک برگ زرین دیگر به تاریخ مبارزات خود افزودند
این روزها در دل سیاهی و کشتار و سربریدن و بیرحمی داعش علیه مردم شنگال در کردستان عراق و در زیر سیطره قوانین و حاکمیت داعشهای ایران که بیش از ٣۵ سال است همان سیاهی و بیرحمی را بر جامعه ایران حاکم کرده اند، مردم کردستان سمفونی انسان دوستی و انسانیت زنده است نواختند. مردم با پرچم نوع دوستی و همبستگی با مردم شنگال و کوبانی در یک ارکستر بزرگ به وسعت استانهای غرب کشور ایران, از ایلام تا رضائیه ، در یک حرکت هماهنگ برگ دیگری به افتخارات مبارزاتی خود افزودند.
مردم کردستان در ابعادی میلیونی به وسعت تمام شهرها و روستاهای غرب کشور آهنگی را نواختند که کودکان و سالخوردگان گرسنه و تشنه و آواره در کوههای شنگال و در زیر آفتاب سوزان ۴۵ درجه، با شنیدن آن لحظاتی آرام گرفتند و امید زنده ماندن در دل آنها احیا شد. آنها شنیدند و پیام مردم کردستان ایران را دریافت کردند که “نه” دنیا فقط با کشتار و سربریدن و بیرحمی داعشهای سنی و شیعه تداعی نمیشود. آنها دریافتند که صدای انسانیت انسانها همچنان زنده و قدرتمند است. آنها دیدند و شنیدند که انسانیت نمرده است و تروریستهای اسلامی نمیتوانند سکوت و سیاهی و خونریزی را بر جامعه بشری حاکم کنند.
زخم عمیق و دردناکی که اسلامیهای بیرحم از صدر اسلام تا کنون هر از چندگاهی بر پیکر انسانیت وارد میکنند، امروز در اوایل قرن ٢١ بیش از همیشه شنیع و درد ناک است. این سنت دیرین اسلام واقعی که خون ریختن و سر بریدن انسان افتخارش است و آنرا راهی برای پیروزی خود قلمداد میکند و این سنت اسلامی دیرین که زن را کنیز و کالایی برای فروش مباح شمرده است تا شپشوهای اسلامی از آن لذت ببرند، در اوخر قرن بیست، یک بار دیگر گر گرفت و اولین طعمه خود را در ایران به دست آورد و آن جامعه را با نسل کشی مواجه کرد. این سنت دیرین اسلام از سال ١٩٧٩ با کمک دول غربی دوباره در ایران احیا شد و قمه به دستان اسلامی در کشوری مدرن مانند ایران دوبار آنرا پایه گذاشتند.
امروز باز هم در سوریه و عراق بویژه در شنگال در کردستان عراق بشریت مدرن با حیرت تمام که انگار مات و مبهوت شده است پرده دیگری از این سنت پیغبر اسلام و اصحاب آنرا بر روی صحنه مشاهده کردند. مردم دنیا دیدند که دهها هزار انسان به جرم اینکه به مذهب دیگری منتسب هستند باید بوسیله اسلامیها سربریده شوند و کودکان و سالخوردگان آنها از ترس این وحوش اسلامی به کوه پناه ببرند تا شاید بتوانند زنده بمانند. اما در این راه صدها نفر قربانی شدند و از گرسنگی و تشنگی جان سپردند. ولی مردم متمدن و انسان دوست تنها بینندگان بی ارداه و ساکت این صحنه های فجیع و دلخراش نبودند. اگر چه بخشی از مردم در شنگال با قمه اسلام سر بریده شد و صدها زن مورد تجاوز قرار گرفتند و تعداد زیادی از زنان اسیرهمانند دوران پیغمبر اسلام به فروش رسیدند، اما مردم جهان صدایشان را علیه این توحش و انسان کشی بلند کردند.
در این میان مردم کردستان ایران جلودار و پیشقراول بشریت متمدن شدند و به میدان آمدند و در ابعادی میلیونی به اسلام و قوانین اسلامی داعشها نه گفتند و حمایت و کمک خود را از مردم شنگال به نمایش گذاشتند. در مراکز همه شهرها و روستاها چادر زدند و پاتوقی ایجاد کردند که مردم بتوانند کمکهای خود به مردم آواره شنگال را به آنجا برسانند. انسانهای خوشنام در جلو این مراکز و چادرها از مردم کردستان طلب کمک کردند و مردم با روی گشاده به این مراکزهجوم بردند و کمک های بی دریغ خود را برای کودکان و سالخوردگان و مردم آواره شنگال هدیه کردند. مردمی که انگار در یک صف واحد و هماهنگ سمفونی زنده باد انسانیت مینوازند پیام رسای خود را به مردم شنگال ارسال کردند. مردم صحنه های خلق کردند که هر کدام یک برگ زرین بر تاریخ انسانیت محسوب میشود. عروس و دامادهایی که از شهرهای سردشت، روانسر و سنندج به پای این صندوقها رفتند و هدیه های خود را به کودکان شنگال اهدا کردند و بچه های کم و سن و سالی که گوشواره و النگوی خود را به کودکان شنگال فرستاند و مردم فقیری که در زیر سایه داعشهای ایران کمکهای خود را به مردم شنگال رساندند و با صدایی رسا به همه داعشها نه گفتند، همگی فقط گوشه هایی از این سمفونی زنده باد انسانیت در مقابل اسلامیت را نوختند.
سلفیها و بازماندگان مکتب قرآنیهای کردستان ایران که قبلا در کشتار مردم کردستان همدست جمهوری اسلامی بودند، اخیرا و در روزهای اوایل عروج داعش در عراق با شمشیر اسلام نوع سنی و شعار الله و اکبر قصد ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کردستان داشتند، اکنون با به میدان آمدن مردم علیه داعش و در حمایت از آوارگان شنگال به سوراخهای خود پناه برده و دریافتند که کردستان جایی برای آنها ندارد و نمیتوانند با شعار الله و اکبر مردم را مرعوب کنند. مردم کردستان میتوانند وباید این اقدام انسانی خود در حمایت از مردم شنگال را به تجمع و اعتراض خیابانی علیه داعش ارتقا دهند و با صدور قطعنامه و تومار امضا و سمینار در دفاع از کودکان و مردم شنگال ادامه بدهند و در دفاع از زنان اسیر دست داعش خواسته های انسانی و آزادیخواهانه خود را به جهانیان اعلام کنند.
زنده باد مردم آزادیخواه و انسان دوست کردستان! زنده باد انسانیت انسانها!